بهره گیری از ترفندهای رسانه های اجتماعی در اپلیکیشن ها
در این مقاله که توسط Jayneel Patel از OpenXcell (یک شرکت توسعه دهنده اپلیکشن های موبایل) نوشته شده، اهمیت رسانه های اجتماعی در کلیه راهبردهای بازاریابی اپلیکیشن بیان می شود. چنانچه شما هم نیازمند ترفند یا راهنمایی برای توسعه راهکارهای رسانه های اجتماعی خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید. یقینا رسانه های اجتماعی پر است از ترفندها، راهکارها و ابزارها، از طرفی استفاده مجدد از رویکردهای قدیمی ایده ی بدی نیست و بازاریابان اپلیکیشن این رویکرد ها را بسیار مورد تمجید قرار داده و با بکارگیری از آنها آمار دانلودها را می افزایند. استفاده از این رویکردها نیازمند صرف هزینه ای نیست و از همه مهم تر آنها در برابر گذر زمان باز هم پایدار ایستاده اند. شما نیز با برخی از آنها آشنایی دارید و بارها مطالبی در این باره خوانده و حتی از آنها استفاده کرده اید. برخی از این رویکردها جهت توسعه و افزودن قابلیت های جدید در دسترس شما قرار دارند که در اینجا به آنها پرداخته می شود. 1. تعامل در سطح شخصی نسبت به اپلیکیشن های نوظهور بدون در نظر گرفتن نوع اپلیکیشن، پلت فرم رسانه های اجتماعی یک نقطه شروع خوب تلقی می شود و برای شروع کار بازاریابی بسیار مفید است، ولی مانند جوجه ای که از لانه به پایین می افتد و قادر به پرواز نیست، اپلیکیشن ها نیز از همان لحظه اول قادر به کسب شهرت و محبوبیت نیستند. اپلیکیشن های نوظهور برای پیروزی و موفقیت در این عرصه پر رونق به پشتیبانی مستمر از سوی بازاریابان اپلیکیشن و تعامل با کاربران نیازمندند و از این طریق قادر به کسب شهرت و عمومیت می شوند. 2. تاکید و ترویج محتویات ارزشمند ارائه محتویات باارزش، بیشتر از هر چیزی مورد تمجید قرار می گیرد، لذا لازم است به کاربران راجع به فرآیند توسعه اپلیکیشن خود آگاهی داده و نکات و امکانات مربوط به آن را برجسته نشان دهید. آنچه باعث تمایز اپلیکیشن در عرصه رقابتی می شود نیاز به شفاف سازی دارد. کاربران به دنبال راهی برای حل مشکلات خود هستند نه خواندن تمجیدات شما درباره اپلیکیشن. بازدیدکنندگان به احتمال زیاد بعد از یک نگاه اجمالی و سریع به بازارگرمی ها، دیگر به صفحه facebook یا Twitter شما باز نخواهند گشت. محتویاتی که با تدبیر انتخاب شده اند برای جلب نظر مخاطبین، یک ضمانت است. بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد از نکات و ترفندها و اطلاعاتی راجع به توسعه اپلیکیشن و USPها در رسانه های اجتماعی خود استفاده نمایید. علیرغم رعایت این موارد باید به توضیحات اپلیکیشن نیز توجه ویژه ای داشته باشید، بدیهی است کسی خواندن محتویات بی ارزش را نمی پسندد. 3. کاربران را به بازاریابی اپلیکیشن خود تشویق کنید چنانچه به نظر شما اپلیکیشنی که ساختید جادویی است و استفاده کنندگان، سود زیادی از آن خواهند برد، در این صورت شما باید در آنها اشتیاقی جهت بازاریابی اپلیکیشن خود بوجود آورید. از آنها درخواست کنید نوشته های وبلاگ شما را retweet کنند، حتی اگر امکان دارد به آنها پیشنهاد دهید که اپلیکیشن را نقد و بررسی کرده و به آن امتیاز دهند و در آمارگیری شما شرکت نمایند. انجام این کارها یک بازخورد ارزشمند راجع به اپلیکیشن در اختیار شما قرار خواهد داد. 4. ویدئوهای جالب و سرگرم کننده از اپلیکیشن خود درست کنید تصاویر بسیار گویا هستند و می توانند با شما ارتباط برقرار کنند، ولی ویدئوها از جذابیت بیشتری برخوردارند، در واقع با کمک ویدئو های زنده مانند meerKat و Periscope شما قادر به پیش روی در کانال های اجتماعی می گردید. حتی می توانید با آپلود یک نسخه آزمایشی از ویدئوهای خود در YouTube، لینک آن را در صفحات اجتماعی خود قرار دهید و توجه کاربران را جلب کنید. 5. بهره گیری از ابزارهای رسانه های اجتماعی گاهی اوقات تنها چیزی که از قلم افتاده، قرار دادن ابزارهای رسانه های اجتماعی برای کسب موفقیت و افزایش قدرت در عرصه بازاریابی است. تنها با جستجو، تعداد زیادی از آنها را می یابید. 6. پاداشی برای کاربران تعیین کنید با تعیین جایزه برای کاربران، آنها مثل زنبور عسل صف می کشند. در ازای صحبت راجع به اپلیکیشن شما، به آنها پاداش دهید. حتی یک اشتراک در صفحه Facebook به طور شگفت انگیزی نتیجه خواهد داد. در گزارشی اعلام شده که تنها یک اشتراک در Facebook می تواند به راحتی توجه 338 کاربر را به خود جلب کند. حتی صحبت با دوستان و آشنایان نیز می تواند مثمر ثمر واقع شود. لازم نیست پاداش بزرگ باشد، حتی یک چیز کوچک نیز بسنده می کند، تنها نکته ای که باید در ذهن داشته باشید این است که کیفیت اپلیکیشن حرف اول را می زند. نتیجه گیری هیچ راهکار نهایی و کامل جهت بازاریابی اپلیکیشن شما وجود ندارد، لذا جهت حصول بهترین نتیجه باید آزمون و خطا کرده و متناسب ترین گزینه را بیابید. https://www.apptweak.com برگرفته از