تجربه کاربران از اپلیکیشن در گروی احساسات آنها قرار دارد
صنعت ساخت و توسعه اپلیکیشن نحوه کنترل برند از سوی شرکت ها را دستخوش تغییر کرده است. معمولا مشتریان دارای سطح توقعات بالایی هستند، لذا اپلیکیشن های وب و موبایل باید هم راستا با نیازمندی ها و انتظارات آنها ساخته شده باشند، زمان بارگذاری طولانی، مشکلات طراحی، محتوای ضعیف و سایر موارد به شدت تجربه و عقاید کاربران را تحت تاثیر قرار می دهند. از سوی دیگر برندها باید به طور دقیق چگونگی تاثیرگذاری احساسات و عواطف انسانی بر روی تجربه اپلیکیشن را درک کنند و از روش هایی برای خلق بهترین شرایط ممکن بهره بگیرند. احساسات مردم در چگونگی برخورد با اپلیکیشن تاثیرگذار است تجربه شخصی فرد با اپلیکیشن خاص با شکافی که بین انتظارات او و نتیجه واقعی وجود دارد، تعریف می شود، در حقیقت این شکاف خلق کننده احساسات است. ممکن است اپلیکیشن شما امکانات فوق العاده ای را در بر گرفته باشد، اما تا زمانی که با خواسته های کاربران هم خوانی نداشته باشد، محکوم به شکست می شود. مطالعه صورت گرفته توسط ARC نیز بر همین واقعیت تاکید دارد، هر گونه نتیجه ناخوشانید از اپلیکیشن عقاید کاربران را دستخوش تغییر می کند. این شرایط برای بسیاری از اپلیکیشن هایی که تعامل کاربران را تسهیل می بخشند نیز صادق است، اپلیکیشن های اجتماعی ممکن است برای گروه جوان تر اثرات منفی به دنبال داشته باشد، بازی ها بر روی تجربه کاربران اثر می گذارند، اپلیکیشن های مالی نیز به نحوی دیگر با مسائل مالی کاربران ارتباط پیدا می کنند. کاربران در نخستین برخورد با اپلیکیشن چه احساسی دارند؟ طراحی احساسی مبحثی است که نخستین بار توسط David Norman مورد توجه قرار گرفت. محصولی با ظاهر زیبا و فریبنده از نظر احساسی با کاربر ارتباط برقرار می کند، در نتیجه در نظر کاربر این محصول بسیار کاربردی و مفید قلمداد می گردد، مفهومی مشابه در ارتباط با کاربران و اپلیکیشن ها نیز حکم فرماست، به ط.ری که افراد ناآگاهانه به پردازش سیگنال های احساسی می پردازند. توسعه دهندگان اپلیکیشن باید از بابت تاثیرگذاری اپلیکیشن، مخصوصا برای اولین بار اطمینان حاصل کنند، این امر توجه کاربران را جلب کرده و آنها نسبت به استفاده مجدد از اپلیکیشن راغب می شوند. تصمیمات مرتبط با خرید در گروی احساسات است، نه حقایق با استناد به مطالعات انجام شده از سوی Psychology Today، مشتریان تصمیمات مربوط به خرید را با توجه به احساسات خود می گیرند و در این بین نقش اطلاعاتی که توسط برند در رابطه با محصولات و خدمات به نمایش گذاشته شده بسیار کمرنگ می گردد. چنانچه برندها تنها به نمایش تبلیغات در اپلیکیشن موبایل اکتفا کنند و تنها مشخصه ها و امکانات محصول را به نمایش بکشند، احتمال جلب توجه کاربران بسیار ضعیف است. رابطه مستقیمی بین محتویات احساسی در نمایش برند و برقراری ارتباط از سوی کاربران و وفادار ساختن آنها برقرار است، از این رو متدهای سنتی برای خلق تجربه دیجیتالی برای کاربران و درک موفقیت یا شکست آن دیگر جاوبگو نخواهد بود. امروزه با روی کار آمدن اسمارت فون ها این امکان برای نمایش محصولات و خدمات ساده تر از گذشته شده است. بازاریابان باید این عوامل را که به خلق تجربه احساسی مثبت از جانب کاربران می انجامد، به کار گیرند: - گوش فرا دادن به مشتریان - پردازش تجربیات بدی که مختص یک کاربر منحصر به فرد می باشد - خلق راه هایی برای توسعه ارتباطات شخصی لازم است بازاریابان تعامل با کاربر و وفادار ساختن آنها را تحت کنترل خود بگیرند و کلیه عوامل تاثیرگذار بر طرز فکر آنها درباره اپلیکیشن را مد نظر قرار دهند. یک رابطه شخصی و حمایت کننده با کاربران اپلیکیشن خلق کنید اپلیکیشن ها توانایی به کارگیری استراتژی هایی به منظور تعامل، تشویق و خلق اعتماد به نفس در کاربران را دارا هستند، این کار توسط گوش فرا دادن به واکنش های کاربران صورت می پذیرد. ممکن است کاربر شما هیچگونه تمایلی برای خرید از خود نشان ندهند، در این شرایط چگونه فرصتی دوباره بدست آورید؟ تکیه بر جنبه احساسی همواره به افزایش کیفیت اپلیکیشن می انجامد. توسعه دهندگان اپلیکیشن باید تمرکز خود را بر روی تجربه احساسی بگذارند طراحان باید گامی فراتر نهاده و علاوه بر ساخت محصولات کاربردی، تجربه احساسی معقولی را نیز بیافرینند. بازایابان باید محتویات شخصی سازی شده ای را در اختیار مشتریان خود قرار دهند که مطابقت کاملی با نیازمندی های آنان دارد و تاثیرات منفی محتمل را تا جای ممکن کاسته و از بین ببرند. درک رفتار احساسی، در نظر گرفتن ذات انسانی را بیش از هر چیز برای بازاریابان دیجیتال الزامی می سازد. بازاریابان باید نسبت به راه های عملی و مرتبط واکنش نشان دهند و در این راه از مشتریان بهره بگیرند. یکی از روش های پیشنهادی قرار دادن اپلیکیشن در اختیار کاربران است و این کار باید پیش از انتشار نهایی اپلیکیشن صورت پذیرد. ادراک و پیش بینی احساسات و تمایلات مشتریان دیجیتال فرصتی برای شرکت ها جهت فهم واکنش های احساسی آنها در آینده است و برای تصرف بر قلب مشتریان بالقوه به کار خواهد آمد. http://www.marketingprofs.com برگرفته از