توسعه دهندگان اپلیکیشن باید از آینده روشن کسب درآمد مطلع گردند
اطلاعات توسعه دهندگان در زمینه کسب درآمد از اپلیکیشن ها با گذشت زمان پیشرفت هایی را به ثبت رسانده است. به تصور برخی از افراد گنجاندن تبلیغات در اپلیکیشن تاثریات منفی به دنبال دارد و تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار می دهد، از سوی دیگر تبلیغات بر روی پذیرش و رتبه بندی کاربران نیز موثر است، این نگرش در بین توسعه دهندگان اپلیکیشن های رایگان بسیار رایج است. امروزه شاهد تکامل و رشد تبلیغات موبایل و تکنولوژی های موجود در این عرصه می باشیم. در این میان بر پیچیدگی تکنولوژی های پشتیبان افزوده شده است. طبق آخرین گزارش از eMarketer، به صراحت می توان گفت که تبلیغات به یکی از مدل های کسب درآمد مورد پذیرش تغییر موضع داده، در این گزارش بیان شده که در سال 2014 حدود 82 درصد از توسعه دهندگان از تبلیغات درون برنامه ای در اپلیکیشن های خود استفاده کرده اند، این آمار در مقایسه با 40درصد استفاده از پرداخت های درون برنامه ای قابل توجه می باشد. علی رغم این تغییرات هنوز هم نگرانی های از این بابت وجود دارد که بیشتر به مسائل فنی مربوط می شوند، مشکلاتی از قبیل حجیم شدن اپلیکیشن و یا دشواری در نگهداری از چندین شبکه تبلیغاتی که به زمان و منبع وابسته اند. خوشبختانه بسیاری از پلت فرم های واسط قادر به برطرف کردن چنین مشکلاتی هستند، آنها با ارائه امکانات پیشرفته از قبیل کش کردن تبلیغات و یا نگهداری از آداپتورهای شبکه های تبلیغاتی، خیال افراد را از بابت نگرانی های حاکم در کسب درآمد از اپلیکیشن ها از بین برده اند، بدین ترتیب توسعه دهندگان قادر به تمرکز بر روی استراتژی های کاری خود هستند. همواره توجه به استراتژی و زیرساخت جهت خلق یک مدل کسب درآمد موفق و پایدار مهم است. بزرگترین اشتباهی که ممکن است یک توسعه دهنده مرتکب شود، ادغام تنها تعداد اندکی از شبکه های SDK است، در عوض آنها درآمد چشمگیری را نیز انتظار دارند. پرداختن به تبلیغات پس از اتمام ساخت بازی نیز دارای مشکلاتی است. بسیاری از توسعه دهندگان از بابت ایجاد تداخل با پرداخت های درون برنامه ای و یا تاثیر منفی این گونه تبلیغات بر روی تجربه کاربری، نگرانی هایی دارند. در این شرایط تبلیغات ویدئویی بهترین گزینه ای هستند که به کمک اپلیکیشن های رایگان می آیند. ادغام تبلیغات پاداشی که در کاربران ایجاد انگیزه می کنند به افزایش پرداخت های درون برنامه ای نیز منجر می شود، بدین ترتیب که آن دسته از بازی کنندگانی که تعامل بیشتری با این تبلیغات داشته اند، با احتمال قوی تری اقدام به پرداخت های درون برنامه ای می کنند، چیزی حدود 40درصد بیشتر. یکی دیگر از توسعه دهندگان دریافته است که حتی مشتریان پر و پا قرص آنها هم نسبت به این گونه تبلیغات توجه نشان می دهند. این بدان معنا است که حتی کاربران نیز ارزش هایی را از تبلیغات ارائه شده می یابند و این تبلیغات آثار منفی بر خریدهای آنها نمی گذارد. یکی دیگر از فواید این نوع تبلیغات آشنایی کاربران با امتیازاتی است که خرید در اپلیکیشن به دنبال خواهد داشت و آنها با ارزش های پاداش ارائه شده آشنا خواهند گردید. موفق ترین اپلیکیشن ها، آنهایی هستند که از نخستین مراحل توسعه، استراتژی تبلیغاتی را مد نظر قرار می دهند. هنگامی که این رویکرد شناخته و پذیرفته شود، افراد آن را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر در حلقه اصلی بازی قلمداد می کنند. ظاهر آن نیز باید با گیم پلی مطابقت داشته باشد و در راستای بهبود تجربه کاربری پیش رود. چنانچه این گونه رویکرد کسب و کار با موفقیت پیاده سازی و اجرا شود، درآمد بالایی را نیز عاید سازندگان اپلیکیشن های رایگان می کند، این میزان گاه بیشتر از پرداخت های درون برنامه ای نیز می گردد. http://www.developer-tech.com برگرفته از