فیسبوک در حال تست قابلیت جدیدی جهت تقویت بخش مکالمات خود است

فیسبوک در حال تست قابلیت جدیدی جهت تقویت بخش مکالمات خود است

کمپانی فیسبوک همواره در تلاش است تا تعامل کاربران در پلتفرم ها را ارتقا بخشیده و مدت زمانی را که کاربران در وب سایت ها و اپلیکیشن ها صرف می کند افزایش دهد، از این رو کمپانی به طور مستمر به ساخت و توسعه قابلیت های جدید برای پلتفرم های خود مشغول است. چندی پیش اینستاگرام که یکی از سرویس های فیسبوک است میزبان قابلیت جدیدی شد که شباهت بسیار زیادی به اسنپ چت داشت، اما کمپانی فیسبوک دست از تلاش نمی کشد و در حال تست امکان جدیدی است که این بار ایده آن از توییتر الهام گرفته شده است.

غول شبکه های اجتماعی هم اکنون در فاز تست یک قابلیت جدید به نام “What friends are talking about” قرار دارد، با کمک این امکان آنها قصد دارند میزان و تکرر مکالمات بین کاربران و دوستان آنها را افزایش دهند. در حقیقت این امکان چندین پست اخیر از دوست شما را جمع آوری می کند و سپس آنها را در بالای فید کاربر قرار می دهد، بدین ترتیب کاربر قادر به مشاهده کامنت های ارسال شده برای هر پست می گردید. این قابلیت شباهت بسیار زیادی به توییتر دارد، چرا که محتوا از افرادی جمع آوری شده که بیشترین تعامل با کاربر را دارند و این محتوا در قسمت بالای تایم لاین به نمایش درمی آید.blog_22985_1

این قابلیت جدید حجم زیادی از فید را اشغال نمی کند و فضای اختصاص داده شده به آن اندازه یک پست تصویری است. از آنجایی که این ویژگی در فاز تست قرار دارد، تنها برای گروه محدودی از کاربران در دسترس خواهد بود، هم اکنون تنها بخش کوچکی از کاربران اندرویدی اپلیکیشن فیسبوک قادر به استفاده از این امکان هستند، اما به احتمال زیاد کاربران آی او اس و دسکتاپ نیز در آینده ای نزدیک از آنها بهره مند خواهند شد و گمان می رود که فیسبوک به زودی این قابلیت را در اختیار برخی از کاربران این پلتفرم ها نیز قرار دهد.blog_22985_2

تست این قابلیت هم زمان با الگوریتم جدید فید صورت می پذیرد که به بیان فیسبوک از محتوایی حاوی اطلاعات مفیدتری برخوردار خواهد بود. فیسبوک در حال تست ویدیوهایی است که به صورت خودکار همراه با صدا در فید کاربر شروع به پلی می کنند. این احتمال نیز وجود دارد که این قابلیت جدید در آخر حذف شود، اما هم اکنون این موضوع روشن نیست که کدامیک از کاربران در قسمت بالای فید ظاهر می شوند و اینکه فیسبوک چگونه متوجه می شود که کاربر با چه افرادی ارتباط و تعامل بیشتری دارد، اما احتمال دارد که مسنجر نقش مهمی در تشخیص افرادی داشته باشد که در بالای فید ظاهر می شوند، اطلاعات واتس اپ کاربر که هم اکنون قابل اشتراک گذاری در فیسبوک است نیز می تواند در این زمینه کمک کند. تابستان جاری فیسبوک اعلام کرد که به اولویت بندی محتوا از دوستان و خانواده نسبت به برندها خواهد پرداخت، بنابراین این قابلیت جدید هم گام بعدی در این راستا می باشد.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید