نقل قول های الهام بخش از رهبران افسانه ای دنیای کسب و کار - بخش دوم

نقل قول های الهام بخش از رهبران افسانه ای دنیای کسب و کار - بخش دوم

در مطلب قبلی به نقل قول هایی ارزشمند از استیو جابز، بیل گیتس و مارک زاکربرگ پرداخته شد، در ادامه به توصیه هایی از سایر افراد سرشناس در حوزه کسب و کار می پردازیم، با ما همراه باشید.

دنیس کراولی – بنیان گذار فور اسکوئرblog_23999_1

"بهترین توصیه ای که از راه انداری فور اسکوئر داشته ایم این است که اجازه ندهید سایر افراد شما را منحرف کنند، چراکه همیشه افرادی هستند که می گویند ایده شما بسیار احمقانه است، به نتیجه نمی رسد و حتی سعی نکنید این کار را انجام دهید، زیرا افراد دیگری قبل از شما آن کار را انجام داده اند. چنانچه به تمامی بازخوردهای منفی گوش کنیم، هیچگاه موفق به ساخت چیزی نخواهیم شد."

به حرف افرادی که می گویند نمی توانید این کار را انجام دهید، گوش نکنید. همیشه مخالفینی خواهید داشت که سعی می کنند شما را متقاعد کنند که کار شما نتیجه نداده و یا ایده شما احمقانه است، به این افراد گوش نکنید. به خود ایمان داشته باشید و سعی کنید تا به ذهنیت های خود جامه عمل بپوشانید، دیدگاه سایر افراد در این میان مطرح نیست.

جف بزوس – مدیرعامل آمازونblog_23999_2

زمانی که در نهایت قدرت و توانایی خود قرار داریم، منتظر فشارهای خارجی نمی مانیم. همواره تلاش می کنیم پیش از اینکه مجبور شویم سرویس های خود را ارتقا بخشیم و مزایا و ویژگی هایی به آن اضافه نماییم. ما قیمت ها را کاهش و ارزش ها را برای مشتریان خود افزایش می دهیم و پیش از آنکه نیاز باشد به نوآوری می پردازیم. تمامی این سرمایه گذاری ها از تمرکز بر روی مشتری مشتق می شود، نه واکنش به عرصه رقابتی.

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که از جانب کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها سر می زند، سعی در پیش بینی روندهای کنونی و مطابقت دادن خود با مدل کسب و کار آنهاست. مدیرعامل آمازون، جف بزوس به پیش بینی روندها اعتقاد ندارد، آنها کل بیس مشتری و آنچه باید انجام شود را مشاهده می کنند و این کار از طریق انجام کاری که سایرین انجام نمی دهند صورت می پذیرد. وقتی سایرین قیمت ها را افزایش می دهند، آمازون به دنبال راهی برای کاهش قیمت هاست. در حالی که سایر کمپانی ها از وضعیت کنونی رضایت دارند، آمازون به دنبال نوآوری خود و یافتن راه هایی برای بهبود عملکرد خود می باشد تا بتواند به نحو بهتری به مشتریان خود خدمت رسانی کند. آنها بر روی مشتریان متمرکز شده و توجه بسیار اندکی به رقبای خود می کنند. این شرایط، بنا به اعتقاد جف بزوس، دلیل برتری آمازون در عرصه رقابتی می باشد.

برد اسمیت – مدیرعامل INTUITblog_23999_3

"جرات ریسک کردن را داشته باشید و از موفقیت ها و شکست های خود درس بگیرید. نقل قول مورد علاقه من از وینستون چرچیل است که می گوید "موفقیت توانایی حرکت از یک شکست به شکست دیگر است، بدون اینکه شور و اشتیاق خود را از دست بدهید". بهترین درس هایی که می گیریم، اغلب از کارهایی است که نتیجه نداده اند، تجارب خود را پنهان نکنید و آنها را بپذیرید.

هیچگاه اجازه ندهید که شکست شما را به عقب براند، موفق شدن همیشه خوشایند است و معمولا از چیزی هایی که نتیجه نداده اند درس های بیشتری می گیریم. نباید اجازه دهید که شکست شما را از بهبود خود و کسب و کارتان باز دارد، هیچ وقت به خاطر شکست دست از کار خود نکشید، در عوض از شکست های خود به عنوان محرکی برای موفقیت استفاده کنید، شکست ها را پذیرفته و از آنها درس بگیرید.

لری پیج – بنیان گذار کمپانی گوگلblog_23999_4

"می دانید نصفه شب بیدار شدن از یک رویای زنده مانند چیست؟ اگر قلم و کاغذ کنار تخت شما نباشد، این رویا به سرعت از ذهن شما می رود و صبح که بیدار شدید چیزی به خاطر نخواهید آورد. گاهی اوقات لازم است بیدار شوید و رویاپردازی را کنار بگذارید و وقتی یک رویای تکرارنشدنی به ذهن شما خطور کرد، آن را در چنگ بگیرید.

در حقیقت لازم است تا نقل قول آخر را در زندگی حقیقی نیز به کار گرفت، من یاد گرفته ام که همیشه یک قلم و کاغذ همراهم داشته باشم، با این کار هر وقت ایده ای به ذهن من خطور می کند، آن را یادداشت می کنم، اینکه آن ایده چه اندازه دور از واقعیت یا نامعقول است هیچ اهمیتی ندارد. می توانید بنشینید و امیدوار باشید که می توانید این کار را انجام دهید، سپس آن را فراموش کرده و زندگی خود را ادامه دهید، یا اینکه این رویاها و ایده ها را به مرحله بعد برده، آنها را بازبینی کرده و تصمیم بگیرید که کدامیک از آنها ارزش ادامه و صرف تلاش را دارند. با نادیده گرفتن رویاها آنها به حقیقت نمی پیوندند، باید برخیزید و به رویای خود جامه عمل بپوشانید و اجازه ندهید که از دست برود.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید