پتنت جدید سامسونگ یک کانسپت UI مجازی برای اسمارت واچ را به تصویر می کشد
ساخت یک متد ورودی مناسب برای دستگاه های کوچک یکی از چالش هایی است که پیش روی بسیاری از سازندگان اسمارت واچ ها قرار گرفته است. اپل واچ به طور عمده به کنترل های لمس صفحه متکی است، اما دارای رابط فیزیکی کوچکی برای اسکرولینگ، زوم و غیره می باشد، از سوی دیگر Samsung Gear S2 دارای یک قاب چرخشی است که صفحه دایره ای شکل آن را در بر گرفته است. با در نظر گرفتن محدودیت هایی که اسمارت واچ ها از نظر ابعاد دارند، کنترل های لمسی گزینه ایده آلی برای این دستگاه های کوچک قلمداد نمی شود، از رو بسیاری از سازندگان به دنبال روش های جایگزین برای متدهای کنترل این قبیل دستگاه ها می باشند. سامسونگ یکی از کمپانی هایی است که همواره در حال ارائه مفاهیم و تکنولوژی های جدید می باشد و از هر فرصتی برای این کار استفاده می کند. یک پتنت نسبتا قدیمی از سامسونگ که چندی پیش کشف شده یک متد ورودی اسمارت واچ را شرح می دهد که مبتنی بر یک پروژکتور کار می کند، این پتنت نمایش دهنده دیدگاه این کمپانی کره ای نسبت به آینده می باشد.
پتنت مورد بحث به شرح یک متد ورودی برای اسمارت واچی می پردازد که از سوی سامسونگ ساخته شده، این اسمارت واچ از یک پروژکتور برای نورافکنی بخش هایی از رابط کاربری بر روی ساعد و پشت دست کاربر بهره می گیرد. مبنی بر توضیحات، دستگاه پوشیدنی داری یک پروژکتور تصویر بوده که برای نمایش صفحه مجازی از رابط کاربری پیکربندی شده است، یک دوربین برای عکس برداری استفاده می شود و پردازشگر تعبیه شده نیز برای تشخیص ناحیه موردنظر از عکسی که توسط دوربین گرفته شده، در سیستم جایگذاری شده است.
به بیان واضح تر یک پروژکتور کوچک برخی از عناصر خاص از رابط کاربری را بر روی پوست دست کاربر نمایش می دهد، از طرف دیگر دوربین تعاملات کاربر با این رابط را ردگیری می کند، سپس اطلاعات دریافتی توسط یک چیپ ست پردازش شده و نمایش داده می شود. برای نمونه شرایطی را در نظر بگیرید که کاربر در حال استفاده از یک اپلیکیشن نقشه بر روی اسمارت واچ خود است و یا اطلاعات مرتبط به کسب و کار را مد نظر قرار دهید، نقاط دیدنی و مورد علاقه را می توان بر روی پوست کاربر به نمایش گذاشت و در این شرایط پوست دست همچون افزونه ای برای صفحه نمایش مشاور املاک عمل می کند. احتمال دارد که سیستم علاوه بر تشخیص ضربه های ساده، دست خط و جسچرها را نیز شناسایی کند. مبنی بر این پتنت احتمال استفاده از این تکنولوژی مجازی رابط کاربری برای دستگاه های نمایش که بر روی سر کاربر قرار داده می شوند نیز وجود دارد، برای VR و یا چیزی وابسته به HoloLens مایکروسافت.
در آخر باید به این نکته اشاره کرد که هرچند این پتنت اخیرا کشف شده، اما ثبت آن در نوامبر سال 2014 به وقوع پیوسته است، از این رو هیچ تضمینی که سامسونگ در طول این سال ها کار بر روی پتنت را ادامه داده و یا در آینده فعالیت های خود را از سر گیرد، وجود ندارد. گروه انبوهی از پتنت های سامسونگ نمودی از آنچه به بازار مشتری خواهد آمد نمی باشند، اما پیش نمایشی از دیدگاه کمپانی نسبت به آینده را به تصویر می کشند.