چرا نگهداری کاربر در اپلیکیشن بزرگ ترین چالش برای توسعه دهندگان است؟

چرا نگهداری کاربر در اپلیکیشن بزرگ ترین چالش برای توسعه دهندگان است؟

اپلیکیشن های موبایل محبوبیت فراوانی بین کاربران دارند، اما کاربران تنها بخش کوچکی از 3 میلیون اپلیکیشنی که در اپ استور و گوگل پلی در دسترس قرار گرفته را دانلود کرده و باز می کنند و از این میان تنها قسمت کمی یک بخش ضروری از فعالیت های روزمره کاربران را به خود اختصاص می دهند. مطالعه ای جدید از Localytics حاکی از آن است که از بین چهار کاربر، یک نفر از آنها اپلیکیشن را تنها برای یک بار باز می کند.

blog_19812_1

نرخ نگهداری کاربران در اپلیکیشن، نسبت به سال های پیش افزایش پیدا کرده و از 34 درصد به 38 درصد رسیده است، اما این ارقام هنوز هم برای توسعه دهندگان مائوس کننده می باشند.

میزان نگهداری اپلیکیشن در اندروید و آی او اس متفاوت است، مبنی بر مطالعه صورت گرفته از سوی Localytics، اپلیکیشن های آی او اس عملکرد بهتری را نسبت به سال های گذشته به نمایش گذاشته اند و مطالعه مشابه از سوی Appboy نشان دهنده برتری ناچیزی برای اپلیکیشن های اندروید می باشد.

Localytics دریافته است که اپلیکیشن هایی با نرخ دانلود متوسط یعنی چیزی بین 15000 تا 50000 بیشترین میزان افزایش در نرخ نگهداری از سوی کاربران را نسبت به سال های گذشته به ثبت رسانده اند. دلیل این شرایط به احتمال زیاد به استراتژی هایی مانند پوش نوتیفیکیشن ها، پیام های درون اپلیکیشن و تقسیم بندی کاربران بستگی دارد.

blog_19812_2

از بین کاربرانی که پیام های درون اپلیکیشن را مشاهده می کنند، 17 درصد از آنها اپلیکیشن را تنها یک بار مورد استفاده قرار خواهند داد و 26 درصد از کاربرانی که پیام درون اپلیکیشن را ندیده اند، پس از یک بار استفاده اپلیکیشن را ترک می کنند.

Apsalar نگاهی به اپلیکیشن هایی که از لحاظ نگهداری در بدترین وضعیت قرار دارند انداخته است، مبنی بر یافته های آنها اپلیکیشن های موجود در دسته بندی سفر و بازی بیشترین نرخ پاک کردن اپلیکیشن پس از 4 هفته را دارند، این میزان  برای اپلیکیشن های سفر 31 درصد و برای بازی ها 29 درصد می باشد. محتمل ترین وضعیت این است که کاربر اپلیکیشن های سفر را تنها برای یک سفر خاص یا رزرو دانلود کرده و پس از پایان سفر اپلیکیشن را پاک می کند.

blog_19812_3

اپلیکیشن های خرده فروشی و خرید نرخ پاک کردن 28 درصد، اپلیکیشن های سرگرمی و سبک زندگی 17 درصد و اپلیکیشن های on-demand با نرخ 12 صد در انتهای فهرست جای گرفته اند. نکته کلیدی برای توسعه دهندگان دو بخش است: 1) اپلیکیشن شما تنها اپلیکیشنی نیست که با مشکل نگهداری از سوی کاربران مواجه است. 2) چنانچه یک استراتژی نگهداری کاربر را پیش از انتشار اپلیکیشن بکار گیرید، در رقابت حرفی برای گفتن خواهید داشت.

blog_19812_4

کمپانی های اپل و گوگل دریافته اند که نگهداری کاربر یک مشکل اساسی برای توسعه دهندگان آنهاست و اقداماتی را در راستای کمک به آنها اتخاذ کرده اند. گوگل در کنفرانس I/O امسال خود به معرفی اپلیکیشن های Instant پرداخت، اما تنها زمان نشان می دهد که آیا این استراتژی ها به راستی در طولانی مدت به توسعه دهندگان یاری خواهد رساند یا خیر.

 

http://www.developer-tech.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید