چند روش جهت جذاب ساختن اپلیکیشن موبایل
توسعه و ساخت اپلیکیشن موبایل لازمه هر نوع کسب و کاری است، چنانچه اپلیکیشن ساده و کاربر-پسند باشد کسب و کار شما رونق بیشتری می گیرد. در این مقاله شما را با امکاناتی که بر جذابیت اپلیکیشن شما می افزایند، آشنا می سازیم: 1. قابلیت ورود به سیستم - فرم ورود اپلیکیشن باید تا جای ممکن ساده باشد و کاربر تنها با یک کلیک ساده وارد سیستم شود. استفاده از حساب کاربری رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، گوگل پلاس و ... نیز گزینه خوبی است که نیاز به فرم ثبت نام برای اپلیکیشن را از میان می برد. باید متدی برای یافتن نام کاربری و رمز عبور بیابید و گزینه های به اشتراک گذاری و نظردهی به محصولات و یا رویدادهای درون اپلیکیشن را در اختیار کاربران بگذارید. با استفاده از این امکانات قدرت تعامل و جذابیت اپلیکیشن در نظر کاربران بهبود می یابد. 2. سیستم بازخورد - یکی از مهم ترین و اساسی ترین قابلیت هایی که کاربر درون اپلیکیشن به دنبال آن می گردد، یک سیستم بازخورد تعاملی است، چنین سیستمی موجب افزایش اعتماد به نفس در کاربران شده و همراه با جلب نظر آنها اپلیکیشن را به موفقیت می رساند. از متدهای گوناگونی به این منظور می توانید استفاده کنید، به عنوان نمونه می توان به ایمیل، فرم گوگل و یا سیستم IVR اشاره کرد. این قابلیت در بلندمدت مزایای فراوانی برای کسب و کار شما به دنبال خواهد داشت. عمل کردن به پیشنهادات کاربران و لحاظ کردن تغییرات مورد نظر آنها در اپلیکیشن صحت برند شما را به اثبات می رساند، این امر نشان می دهد که رضایت مشتری نخستین و مهم ترین هدف کسب و کار شما است. 3. شخصی سازی - کاربر باید قادر به شخصی سازی اپلیکیشن مطابق با نیازمندی های گوناگون باشد، تغییر فونت، تنظیمات حریم خصوصی، رنگ و تم باید در اختیار کاربر قرار گیرد. حریم خصوصی کاربران اهمیت ویژه ای دارد و باید همواره مد نظر سازندگان اپلیکیشن قرار گیرد. گنجاندن گزینه هایی برای تطابق دادن اپلیکیشن با سلایق، گزینه ها و نیازمندی های کاربر امری ضروری است. 4. سادگی - هر چه اپلیکیشن ساده تر باشد، کاربر راحت تر قادر به استفاده از آن می گردد، استفاده از گرافیک های سنگین در اپلیکیشن هیچگونه مزیتی به دنبال نخواهد داشت، در اکثر شرایط نیز به سنگین شدن اپلیکیشن و کرش شدن آن در حین اجرا و نارضایتی مشتری منجر خواهد شد. به طور معمول کاربران به اپلیکیشن هایی که به آنها امکان انجام سریع امور خود را می دهند، علاقه دارند. 5. ارتباط - محتوا در اپلیکیشن باید غنی باشد و تجربه قابل درک و واضحی را در اختیار کاربر گذارد، محتوای اپلیکیشن باید سازگاری کاملی با موضوع و کاربرد اپلیکیشن داشته باشد. همواره به یاد داشته باشید که اپلیکیشن باید منحصر به فرد بوده و از سایر اپلیکیشن های موجود متمایز گردد. 6. سرعت - به هیچ وجه نمی توان از نقش تعیین کننده این عامل در اپلیکیشن های موبایل چشم پوشی کرد، چرا که اپلیکیشنی که زمان زیادی برای بارگذاری نیاز داشته باشد، به راحتی از سوی کاربران کنار گذاشته می شود. 7. دربرگرفتن امکان تجزیه و تحلیل - اپلیکیشن باید قادر به پیگیری تعداد کاربرانی که به اپلیکیشن دسترسی دارند، باشد. این آمار جزئیاتی درباره کاربران و میزان استفاده آنها از اپلیکیشن برای شما فراهم می کند و شما را با تجربه ای که کاربران در کاربرد اپلیکیشن شما دارند، آشنا می سازد. چنین داده های دریافتی به شما در جهت ارتقای اپلیکیشن و افزودن امکانات جدید یاری می رساند و در نهایت به توسعه کسب و کار شما می انجامد. هر چه امکانات بیشتری در راستای جمع آوری اطلاعات داشته باشید، عملکرد بهتری را نیز نتیجه خواهید گرفت. 8. حذف کلیک های اضافی - هیچگونه دلیل توجیه کننده ای برای اجبار کاربران جهت پر کردن فرم های طولانی وجود ندارد، معمولا این اطلاعات کاربردی در اپلیکیشن ندارند. فرم ها باید تا حد مقدور ساده بوده و اطلاعات کمی را از کاربران بخواهند، لذا باید از حذف کلیک های اضافی درون اپلیکیشن خود اطمینان حاصل کنید، رعایت این مورد به حفظ پایداری اپلیکیشن کمک می کند. 9. نمایش برند - اپلیکیشن نمایش دهنده برند شما است، بنابراین در خلال مراحل ساخت اپلیکیشن باید از این بابت که لوگو، شعار و سایر ویژگی های مختص به برند خود را در اپلیکیشن گنجانده اید، اطمینان حاصل کنید. مکان قرارگیری لوگو باید توجیه شده باشد و در زمان استفاده از اپلیکیشن برای کاربر ایجاد مزاحمت نکند، لوگو باید جایی قرار گیرد که موجب زیبایی و جذابیت بیشتر گردد. http://www.redbytes.in برگرفته از