عادت دادن کاربران به استفاده از اپلیکیشن

چگونه میتوان کار با اپلیکیشن را به یک عادت جدید برای کاربران تبدیل کرد؟

تصور کنید دو جاده مختلف وجود دارد که اولی پر از افرادی است که با مشکلات گوناگونی مواجه اند، اما تلاش میکنند تا با شیوه های قدیمی مشکلات خود را حل کنند. جاده دوم متعلق به توسعه دهندگانی است که اپلیکیشن هایی را مطابق با این مشغله های ذهنی ساخته اند، اما در جذب کاربران مشکل دارند. تقاطع این دو مسیر کدام است؟

ایجاد عادت در کاربران

 

7 گام برای اینکه به یک عادت برای کاربران خود تبدیل شوید

در طول فرآیند باید دو چالش را پشت سر بگذارید، اولا لازم است با اپلیکیشن خود مشکلات کاربران را برطرف نمایید و ثانیا آنها را متقاعد کنید که اپلیکیشن شما دقیقا همان چیزی است که برای حل مشکلات به آن نیاز دارند.

 

شناسایی مشکلات و تمایلات کاربران

تمرکز بر تردیدهای کاربران کافی نیستد و باید به ترجیحات و خواسته های آنها نیز توجه کنید و ببینید از چه راهی مایل به برقراری ارتباط با شما هستند؟ در این مرحله باید رویکرد صحیح را پیدا کرده و شیوه و زبان مناسب برای برقراری ارتباط با آنها را تعیین کنید.

 

امکاناتی برای تسهیل کارهای روزمره به آنها پیشنهاد دهید

شما باید زندگی کاربران را تسهیل ببخشید و کاری کنید که آنها بخواهد به طور مرتب از اپلیکیشن شما استفاده کنند. در ادامه شما را با چندین مثال آشنا خواهیم کرد که در درک بهتر و عمیق تر موضوع کمک میکنند.

 

صرفه جویی در وقت

یکی از چالش های بزرگی که کاربران با آن مواجه اند، یافتن زمان بیشتری برای تکمیل برنامه هایشان است که اپلیکیشن های کاربردی در این زمینه به کمک کاربران می آیند. Pocket یکی از این نمونه هاست که کاربران با استفاده از آن میتوانند مقاله های موردنظر خود را ذخیره کرده و در شرایط و مکان مناسب تری مطالعه کنند. این اپلیکیشن گزینه مناسبی برای افرادی است که ذهنشان درگیر خواندن محتوای جذاب است و نمیتوانند بر روی کار خود تمرکز کنند.

اپلیکیشن Pocket

صرفه جویی در هزینه

اپلیکیشن Mint به میلیون ها کاربر خود کمک میکند تا در هزینه هایشان صرفه جویی کنند و افرادی که تصور میکنند پیگیری امور مالی دشوار است، میتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. به خاطر سپردن زمان پرداخت قبوض کار سختی است و اپلیکیشنی که خیال کاربران را از چنین دغدغه هایی راحت کند، از رقبا جلو خواهد زد.

اپلیکیشن Mint

Groupon اپلیکیشن دیگری است که در خرید با بهترین قیمت به کمک کاربران می آید و مدعی است که میتواند تا 70 درصد از هزینه های خرید محصولات را بکاهد و همین ویژگی نیز برگ برنده اپلیکیشن برای جذب کاربران محسوب میشود.

اپلیکیشن Groupon

کاهش تنش های ذهنی

دنیایی که در آن زندگی میکنیم پر از استرس های گوناگون است و این واقعیت تمامی جوانب زندگی را تحت الشعاع قرار داده است. اپلیکیشن هایی مانند Headspace به شما می آموزد که ذهن خود را آرام کنید و با کاهش استرس، بر روی چیزی که واقعا مهم است متمرکز شوید. برای نتیجه گرفتن از آن، تنها به چند دقیقه در روز نیاز دارید و این ویژگی یکی از نقاط قوت اپلیکیشن است.

اپلیکیشن Headspace

کاهش فعالیت های فیزیکی بیهوده

وقتی خانه را ترک میکنیم، به دنبال ماشین میگردیم که ما را به مقصد موردنظر برساند و انتظار داریم تا این کار به سریع ترین شکل ممکن انجام شود. در این شرایط کمپانی های بزرگی مانند Uber و Lyft اپلیکیشن های بسیار خوبی ساخته اند و همواره در حال بهبود و ارتقای سیستم های خود میباشند.

اپلیکیشن Lyft

اهداف و عملیات اپلیکیشن را مشخص کنید

برای ایجاد یک روتین جدید، باید رفتار کاربران را دنبال کنید و اپلیکیشن را مطابق نیازمندی های آنها بسازید. متمرکز شدن بر روی یک مشکل واحد و حل کردن آن بسیار مهم است، اما روش حل مساله نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. مطمئن شوید که کاربران کل روال را درک میکنند.

 

ساخت یک اپلیکیشن ساده و قابل درک

حتی اگر اپلیکیشنی بسازید که زندگی کاربران را دگرگون میکند، در صورتی که کاربران در استفاده از آن با مشکل مواجه باشند، به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید. اگر در اپلیکیشن شما گم شوند یا بخواهند از همان ابتدا اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهند، مطمئنا آنها را از دست داده و زمان و هزینه صرف شده شما نیز بیهوده تلف میشود. یک رابط کاربری بی نقص و قابل درک بسازید و اپلیکیشن را تا حد امکان ساده کنید، زیرا به احتمال زیاد گروه چشمگیری از کاربران شما از نظر اطلاعات فنی آنقدر قوی هم نیستند.

 

کاربران را تشویق کنید و به آنها جایزه بدهید

برخی از عناصر گیمیفیکیشن این احساس را ایجاد میکنند که کاربران در مسیر درست و صحیح برای دستیابی به هدف قرار گرفته اند. روند پیشرفتشان را نمایش دهید و آنها را قادر سازید تا از هر موفقیتی لذت ببرند. دریافت جایزه های کوچک و کارنستی مجازی برای کاربران لذت بخش است و اپلیکیشن شما را به ابزاری برای استفاده روزمره تبدیل میکنند که کاربران برای حل مشکل خاصی به آن نیاز دارند.

 

به کاربران فرصت دهید تا خودشان اپلیکیشن شما را تبلیغ کنند

زمانی که در جذب مشتریان وفادار موفق شدید، باید مطمئن شوید که آنها دوستان خود را نیز به صحنه می آورند. کاری کنید که همه جا از اپلیکیشن شما حرف بزنند و در ازای این کار چیزی ارزشمند به آنها هدیه بدهید. حتی اگر کاربران از اپلیکیشن شما رضایت کامل داشته باشند، اما تنها در قبال دریافت چیز ارزشمندی اپلیکیشن را به دوستان خود معرفی میکنند.

 

ارتباط خود را با کاربران حفظ کرده و کاری کنید همواره اپلیکیشن را به یاد بیاورند

برای ایجاد یک عادت، گاهی اوقات لازم است بر روی عادت های قبلی تکیه کنید. کانالی که تمام کاربران ترجیح میدهند کدام است؟ ایمیل. برخی از آنها مایل به دریافت پوش نوتیفیکیشن هستند و سایرین از طریق شبکه های اجتماعی با شما ارتباط برقرار میکنند، اما ایمیل مارکتینگ یکی از قدرتمندترین متدهاست که به این زودی هم منسوخ نخواهد شد. همه کاربران به طور روزانه ایمیل های خود را چک میکنند تا از آخرین اخبار و پیشنهادات مطلع شوند یا با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند. منتظر چه هستید؟ برند خود را معرفی کنید و اگر آنها اپلیکیشن شما را نصب کرده اند، دلیل این کار را به آنها یادآوری کنید.

جمع بندی

اعتبارسنجی ایده، آنبوردینگ، رابط و تجربه کاربری تاثیرگذار، گیمیفیکیشن و ایمیل مارکتینگ تنها چندین نمونه از متدهایی هستند که اپلیکیشن شما را به بخشی حیاتی و مهم از ابزارهایی که به صورت مکرر توسط مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد تبدیل میکنند. اپلیکیشن شما باید یک نقطه رنگارنگ از دنیای تک رنگ کاربران شود تا موفق شوید.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید