گوگل در حال کار بر روی پروژه ای برای افزایش سرعت صفحات وب در موبایل
وضعیت جاری وب در موبایل نسبت به گذشته پیشرفت های چشم گیری داشته است، اما هنوز هم شاهد مشکلاتی در ارتباط با سرعت می باشیم. امکان استفاده از وب در موبایل بسیار کاربردی است، اما زمانی که این صفحات وب به زمانی طولانی برای لود شدن نیاز داشته باشند، مشکل آفرین می شود. در دنیایی که سرعت اینترنت به طرز باورنکردنی بالا است، این تاخیر در لود شدن صفحات وب در موبایل بسیار آزاردهنده است و کاربران نیز از این بابت رنجیده می شوند. با این اوصاف لازم است راه حلی برای این مشکل اندیشیده شود، مانند همیشه گوگل چاره ای برای این مشکل اندیشیده و در حال کاری بر روی ابتکاری جدید تحت عنوان Accelerated Mobile Pages Project می باشد، هدف از این ایده و پروژه در دست انجام، همان طور که نام آن نیز وعده می دهد، افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب در موبایل است، وضعیتی که استفاده از وب در موبایل را لذت بخش تر از پیش می گرداند. معرفی چنین پروژه ای به دنبال بحث و تبادل نظرهایی بوده که گوگل با شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی و ناشران داشته است، هدف آنها در اختیار قرار دادن تجربه وب بهتری برای کاربران موبایل است. گوگل قصد دارد با این کار صفحات غنی از محتوا را به شکل زیبا و خوبی با تبلیغات هوشمند به نمایش گذارد، به این معنا که صفحاتی که دارای ویدئو، گرافیک و تبلیغات هوشمند هستند می توانند به شکل هم زمان و با سرعت بالا به نمایش گذاشته شوند، بدین ترتیب کاربران می توانند به محتوای خود دسترسی یافته و منتظر بارگذاری صفحه نباشند. در این شرایط سرعت مسئاله ساز است و ناشران آنلاین ممکن است به دلیل سرعت کم فرصت خود را در استفاده از ریدر ها از دست بدهند، هدف گوگل نیز رفع این مشکل بنا نهاده شده است. گوگل بیان کرده که این پروژه بر پایه AMP HTML که از تکنولوژی های وب کنونی ساخته شده است، کار می کند. با استفاده از AMP HTML ناشران آنلاین قادر به ساخت صفحات وب سبک تر و سریع با این ساختار جدید می باشند. در حال حاضر 30 ناشر در سراسر جهان با گوگل در حال فعالیت بر روی پروژه Accelerated Mobile Pages Project می باشند، این ناشران شامل وردپرس، توییتر، Chartbeat ،LinkedIn و Adobe Analytics و چندین کمپانی دیگر هستند، گوگل امیدوار است بتواند در آینده از AMP HTML در سایر پلت فرم ها و محصولات خود نیز استفاده کند. بخش های کلیدی که در کانون توجه گوگل قرار دارند شامل محتوا، توزیع و تبلیغات خواهد بود و با همکاری گروه های مشارکت کننده در این طرح این بخش ها را کاربردی تر و عملی تر از قبل می کند و امکانات و قابلیت های جدیدی نیز به آن می افزاید. http://www.androidheadlines.com برگرفته از