اپلیکیشن Phonograph

معرفی اپلیکیشن Phonograph؛ موزیک پلیر ساده با امکانات قدرتمند

برای گوش دادن به موسیقی، کافی است یک موزیک پلیر قوی با امکانات کافی بر روی تلفن همراه یا تبلت خود نصب کنیم و از شنیدن آهنگ با آن لذت ببریم. هرچند برخی از دستگاه های مخصوص پخش موزیک دارای قابلیت های بیشتری هستند اما برای بسیاری از افراد، حمل این دستگاه ها مقدور نیست و ترجیح میدهند که از گوشی برای شنیدن موسیقی استفاده کنند. این موضوع سبب شده تا موزیک پلیرهای متعددی با امکانات متفاوت تولید گردد تا نیاز همه کاربران در این زمینه برطرف شود.

برنامه "Phonograph" یکی از همین موزیک پلیرها میباشد که در ادامه به معرفی آن پرداخته ایم. در بررسی این اپلیکیشن اندرویدی، AppReview را همراهی کنید.

اپلیکیشن Phonograph

با اجرای اپلیکیشن فوق، فهرست فایل های صوتی موجود در دستگاه به صورت مجزا و در 3 برگه آهنگ ها (Songs)، آلبوم ها (Albums) و خوانندگان (Artists) به نمایش درمی آید. در بالای اولین برگه از صفحه اصلی "Phonograph" که مربوط به تک آهنگ ها میشود، میتوانید با لمس گزینه Shuffle All (اجرای همه موزیک ها بطور تصادفی) یا اشاره بر روی هر عنوان، پخش موزیک را آغاز کنید. در کنار هر آهنگ نیز یک منوی سه نقطه به چشم میخورد که در آن گزینه هایی از قبیل اجرای بعدی (Play next)، افزودن به صف پخش (Add to playing queue)، اضافه کردن به لیست پخش (Add to playlist)، مشاهده آهنگ در فهرست آلبوم ها و خوانندگان (Go to album/Go to artist)، اشتراک گذاری (Share)، ویرایش اطلاعات آهنگ (Tag editor)، قراردادن به عنوان زنگ آهنگ (Set as ringtone) و حذف (Delete from device) وجود دارد.

اپلیکیشن Phonograph

با پخش هر آهنگ در "Phonograph"، میتوانید ادامه یا توقف آن را در پایین هر کدام از لیست ها کنترل کنید. علاوه بر این، دکمه های کنترلی در نوار اعلانات و صفحه قفل دستگاه نیز به نمایش درمی آیند تا دسترسی سریع تری به آنها داشته باشید. لازم به ذکر است که با کشیدن نوار پایین فهرست آهنگ ها به سمت بالا، صفحه پخش موزیک در دسترس قرار میگیرد که در آن، امکاناتی از قبیل تعیین نحوه تکرار آهنگ ها و فعال کردن قابلیت پخش تصادفی گنجانده شده است. با لمس دکمه سه نقطه در سربرگ نیز میتوانید از قابلیت هایی همچون تنظیم تایمر برای توقف خودکار و فعال کردن اکولایز بهره ببرد. نوار زمان، دکمه های کنترلی، افزودن به علاقه مندی ها و لیست سایر آهنگ ها، از دیگر امکانات این صفحه هستند.

حال اجازه دهید به چهارمین بخش از این برنامه اندرویدی برویم که Playlist نام دارد و شامل قسمت های مختلفی از جمله آخرین فایل های صوتی اضافه شده به حافظه دستگاه (Last added)، تاریخچه پخش آهنگ ها (History) و موزیک های مورد علاقه (My top tracks) میشود. در این صفحه از "Phonograph" میتوانید با لمس منوی سه نقطه و استفاده از گزینه New playlist، لیست پخش های دلخواه خود را بسازید و آهنگ های موردنظر را به آن اضافه کنید. در کنار نام هر لیست پخش نیز منویی قرار گرفته که در آن گزینه هایی برای پخش، افزودن به صف، تغییر نام، حذف و ذخیره لیست به صورت فایل (Save as file) وجود دارد. بد نیست بدانید که با ورود به هر کدام از قسمت های نام برده، امکاناتی که در بندهای قبل ذکر کردیم، قابل دسترس میشود.

اپلیکیشن Phonograph

این اپلیکیشن اندرویدی دارای یک بخش تنظیمات نیز هست که در منوی کناری قرار گرفته و مهمترین گزینه های آن را در زیر نام برده ایم:

Start Page : تعیین صفحه ابتدایی در هنگام ورود به برنامه

Show album cover : استفاده از تصویر کاور آهنگ به جای پس زمینه صفحه قفل دستگاه

Equalizer : تنظیم مولفه های صدا و اکولایزر

سایر گزینه ها نیز برای تغییر ظاهر برنامه فوق کاربرد دارند که از آن جمله مهمترین آنها میتوانیم به General theme، Appearance وBlur album cover  اشاره کنیم. ابزار جستجوی آهنگ و دسترسی به پوشه های حاوی موزیک از طریق گزینه Folder در منوی کناری، آخرین امکانات قابل ذکر در "Phonograph" هستند.

اپلیکیشن Phonograph

در پایان باید گفت که این برنامه اندرویدی در عین سادگی عملکرد، میتواند به عنوان یک موزیک پلیر قوی برای همه اقشار کاربران مورد استفاده قرار بگیرد. تعداد دانلود قابل توجه "Phonograph" در سراسر دنیا و امتیاز خوبی که به آن داده شده، نشان از کیفیت این پخش کننده موزیک دارد و پیشنهاد میدهیم که شما نیز از قابلیت های آن برای گوش دادن به موسیقی بهره ببرید.

اینها را هم بخوانید