اپلیکیشن های تعاملی

10 ترفند در ساخت اپلیکیشن های موبایل تعاملی – بخش دوم

ساخت اپلیکیشن های تعاملی قوانین خاص خود را دارد و با رعایت ترفندهایی می توان به خوبی چنین اپلیکیشن هایی را پیاده سازی کرد، در مطلب قبلی ترفندهای توسعه اپلیکیشن های تعاملی مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه نیز قصد داریم به سایر نکات حایز اهمیت در ارتباط با این موضوع بپردازیم، با ما همراه باشید.

6. دریافت بازخورد از سوی کاربران کلیدی است

بازخوردهای دریافتی از سوی کاربران اهمیت ویژه ای دارد و باید بخشی از اپلیکیشن را به این کار اختصاص دهید تا کاربران به راحتی بتوانند نظرات و مشکلات خود را با شما در میان بگذارند. دریافت بازخورد از روش های متعددی صورت می پذیرد، برای نمونه می توان آن را از طریق بخش نظرات اپ استور، اختصاص یک آدرس ایمیل یا حساب کاربری در شبکه های اجتماعی و یا خود اپلیکیشن پیاده سازی کرد.

نظرات و بازخوردهای کاربران را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و به آنها واکنش نشان دهد و از این بابت که اپلیکیشن شما قادر به پشتیبانی از نیازمندی های کاربران است اطمینان حاصل کنید، لازم است اپلیکیشن شما بیشترین هم خوانی را با اهداف و انتظارات کاربران داشته و با ارائه آپدیت های مکرر امکانات جدیدی را در اختیار آنها قرار دهید. توجه داشته باشید که بازخوردهای کاربران، چه مثبت و چه منفی بسیار ارزشمند می باشند.

7. بر روی کامپوننت های رابط کاربری بی درنگ متمرکز شوید

لازم است رابط کاربری مرتب و به دور از هر گونه درهم ریختگی باشد. رابط های ایده آل از یک منو یا نوار ابزار استاندارد برخوردارند که دسترسی به عملیات ضروری را میسر می گردانند. باید تلاش کنید تا تعداد کلیک ها و ضربه های ناوبری اپلیکیشن را تا حد امکان کاهش دهید. هرجا ممکن است کلیدهای میانبر یا دسترسی آسان به بخش های مختلف را پیاده سازی کنید، این موضوع برای عملیات پرکاربرد اپلیکیشن اهمیت بیشتری پیدا می کند.

8. فعال سازی قابلیت های همگام سازی در دستگاه های مختلف

ممکن است کاربران اپلیکیشن شما را در دستگاه های گوناگون مورد استفاده قرار دهند، از این رو لازم است تا تمامی داده ها در همه دستگاه ها همگام سازی شود. اپلیکیشن باید قادر به پیگیری تغییرات و مدیریت ناسازگاری های پیش آمده (مانند ویرایش های همزمان داده های مشابه) و تکرار تغییرات به صورت دوطرفه یا چندطرفه باشد. از نتورکینگ غیر همزمان (ارسال داده ها با سرعت های مختلف) پیشگیری کنید، چرا که این امر ممکن است به وقفه ها و تاخیرهایی بینجامد.

9. استفاده از Data Binding برای جریان بهتر از مدیریت اطلاعات

Data Binding روش دیگری جهت اطمینان از نمایش دقیق و درست داده می باشد. به بیان مایکروسافت، Data Binding فرآیندی است که یک ارتباط بین رابط کاربری اپلیکیشن و منطق کاری آن برقرار می کند. چنانچه در این اتصال تنظیمات درست و مناسبی پیاده سازی شود و داده ها نوتیفیکیشن های مناسبی را در اختیار قرار دهند، با تغییر مقدار داده، تغییرات بر روی تمامی عناصر مرتبط به آن نیز به طور خودکار اعمال می شود. علاوه بر این، Data Binding به این معناست که اگر عناصر خارجی متصل تغییر پیدا کردند، عناصر زیرین مرتبط نیز تغییرات را به نمایش گذارند.

10. قابلیت Server-push برای برقراری ارتباط با اپلیکیشن موبایل بسازید

نوتیفیکیشن های رویداد-محور از سرور به گوشی های موبایل برای ارسال هشدارها، جزئیات، آپدیت های وضعیتی و سایر اطلاعات بسیار کاربردی می باشند. برای مثال اگر یک ماه زودتر هشداری برای امور نگهداری و تغییرات در سیستم برای کاربر ارسال کنید، به احتمال زیاد در زمان اعمال، کاربر آن پیام را به خاطر نمی آورد. بنابراین بهتر است همان هفته که سرویس در دسترس نخواهد بود، آنها را از این موضوع با ذکر روز و ساعت دقیق عملیات مطلع سازید.

جمع بندی

تعامل با اپلیکیشن موبایل بسیار حیاتی است و بکارگیری ترفندهای گفته شده تضمینی برای این موضوع است که کاربران بهترین نتایج ممکن را از اپلیکیشن شما دریافت کنند، از این رو پیشنهاد می شود تا به صورت دقیق به پیاده سازی این موارد پرداخته شود.

 

http://www.techrepublic.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید