10 تصور غلط درباره ساخت و توسعه اپلیکیشن های موبایل
صنعت ساخت و توسعه اپلیکیشن های موبایل نقش مهمی در عرصه اسمارت فون ها داشته و آنها را قدرتمندتر از گذشته گردانیده است. این صنعت در طول سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است، اما با وجود سرعت بالا در رشد و پیشرفت این صنعت، باز هم شاهد تصورات نادرستی راجع به ساخت و توسعه اپلیکیشن های موبایل هستیم. این مفاهیم گمراه کننده در صنعت ساخت اپلیکیشن های موبایل بسیار رایج اند، این امر شکست در کسب و کار و کاهش در نزخ بازگشت سرمایه را برای این اپلیکیشن ها موجب می شود. با درک این تصورات اشتباه قادر به پیروزی در عرصه ساخت اپلیکیشن می گردید. 1. تنها کار لازم ساخت یک اپلیکیشن موبایل است به تصور بسیاری از کسب و کارها، با ساختن یک اپلیکیشن خوب و کاربردی کار آنها به پایان می رسد و با این کار قادر به کسب درآمد از محصول خود خواهند بود، حال آنکه واقعیت چیز دیگری است. ساخت اپلیکیشن موبایل تنها گام اول در این راه پر فراز و نشیب است، از سوی دیگر هیچگونه ضمانت قطعی جهت درآمدزایی از اپلیکیشن وجود ندارد، باید راهی را بیابید که اپلیکیشن خود را در میان انبوهی از اپلیکیشن های موجود در بازار متمایز گردانید. بازاریابی جهت اطلاع رسانی به افراد بابت وجود چنین اپلیکیشنی به کمک شما می آید. بدون اطلاع از وجود چنین اپلیکیشنی مشتریان آن را دانلود نمی کنند. متدهای بازاریابی بیشماری برای این منظور وجود دارد و بارها به آنها پرداخته شده است، با کمک این روش ها می توانید شکاف بین مخاطبین موردنظر و اپلیکیشن را پر کنید و به موفقیت دست یابید. 2. ساخت و توسعه اپلیکیشن موبایل فرآیندی ساده است این ذهنیت آنچنان که به نظر می رسد صحیح نیست. تیم های بااستعداد تنها در عرض چند ماه قادر به ساخت یک اپلیکیشن باکیفیت می باشند، در حالی که برای پروژه های پیچیده تر، 4 تا 12 ماه زمان نیاز است. ساخت یک اپلیکیشن با کیفیت به تخصص و زمان نیازمند است. برخی از اپلیکیشن ها همچون بازی ها به یک گرافیک غنی نیاز دارند و این کار زمان بیشتری را از جانب شما می طلبد. تنها به این خاطر که اپلیکیشن موبایل کوچک تر از نسخه دسکتاپی است، نمی توان از پیچیدگی و ارزش آن چشم پوشی کرد. 3. در صورت داشتن یک اپلیکیشن نیتیو نیازی به وب سایت موبایل ندارید در اکثر شرایط شما به اپلیکیشن نیتیو و وب سایت موبایل نیازمندید، اپلیکیشن نیتیو تنها برای انجام وظایف خاصی طراحی شده است، این محصولات راه خوبی برای تعامل با مشتریان در دسترس شما قرار می دهند، مشتریان از طریق اپلیکیشن به برقراری ارتباط با کسب و کار و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز میپردازند. از سوی دیگر وب سایت های موبایل رتبه بندی شما در موتورهای جستجو را بهبود می بخشند و به مشتریان امکان یافتن نسخه موبایل-فرندلی وب سایت را می دهند. 4. امکانات جالب یک اپلیکیشن را متمایز می گردانند این تصور که محبوبیت یک اپلیکیشن تنها در گروی امکانات جالب است، نادرست می باشد. هر روزه شاهد روی کار آمدن اپلیکیشن های جدید با امکانات گسترده هستیم، اما باید تمایزی بین امکان و مزیت قائل شد، اپلیکیشن های موبایل بر هدف خود متمرکز شده اند و چنانچه تجربه بهتری را در اختیار مشتریان قرار ندهند، استفاده نخواهند شد. داشتن تجربه کاربری خوب و عملکردهای کاربردی کلید موفقیت اپلیکیشن است. 5. یک کسب و کار کوچک نیازی به اپلیکیشن موبایل ندارد امروزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک برای ساخت و یا عدم ساخت اپلیکیشن موبایل تردید دارند، در حالی که بدون داشتن اپلیکیشن موبایل، کسب و کار فرصتی مهم را از دست می دهد و از مزایای این پلت فرم بازاریابی بی بهره می ماند. به منظور پیروزی در این پیکار، کسب و کارها باید توجه ویژه ای به اپلیکیشن های موبایل نمایند، این مهم در دستیابی به اهداف و حصول موفقیت به کار خواهد آمد. 6. ساخت اپلیکیشن برای یک پلتفرم کفایت می کند یک پلت فرم به تنهایی قادر به ارضای تمام نیازمندی ها نمی باشد. مخاطبین مورد هدف عاملی است که باید در حین گزینش پلت فرم در نظر بگیرید. چنانچه قصد دارید اپلیکیشن بازار را در دست بگیرد، باید اقدام به ساخت اپلیکیشن برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس نمایید، ساخت اپلیکیشن برای سایر پلتفرم ها مانند ویندوز فون و بلک بری در اولویت کمتری قرار دارند، چرا که در حال حاضر اندروید و آی او اس بازار را در دست گرفته اند. 7. افزایش تعداد نصب ها تا جای ممکن بسیاری از سازندگان اپلیکیشن کمیت را فدای کیفیت می کنند و به کمیت توجه بیشتری نشان می دهند و تنها در راستای کسب نصب های فراوان در مدت زمان کوتاه تلاش و فعالیت می کنند. این رویکرد گاه موجب کیفیت ضعیف می شود. صدها هزار نصب ممکن است بسیار تاثیرگذار بنماید، اما در شرایطی که کاربران هیچگونه تعاملی با اپلیکیشن نداشته باشند، اپلیکیشن نتیجه مورد نظر را در بر نخواهد داشت و هیچگونه ارزش چشمگیری از این نوع بازاریابی حاصل نمی شود. 8. تمرکز بر روی نصب ها باعث رشد کسب و کار می گردد با استناد به مطالعه صورت گرفته توسط Localytics، حدود 22درصد از اپلیکیشن های دانلود شده تنها پس از یک بار استفاده کنار گذاشته شده و به فراموشی سپرده می گردند. دلیل این نوع برخورد به عدم وجود تعامل و تجربه کاربری بد باز می گردد. شما نیاز به برقراری ارتباط با کاربران اپلیکیشن خود دارید، باید هر از چند گاهی کاربران را از وجود چنین اپلیکیشن در گوشی خود باخبر سازید، چرا که برخی از آنها این موضوع را از یاد برده اند. به طور معمول برقراری ارتباط مجدد با مشتریان کنونی، هزینه کمتری نسبت به جذب مشتریان جدید به دنبال دارد. ایمیل و پوش نوتیفیکیشن ها از جمله استراتژی هایی اند که تعامل با مشتریان را تضمین می کنند، بنابراین چنانچه تنها بر روی نصب های جدید از اپلیکیشن متمرکز شده و به تعامل کاربران توجه نکنید، خطای بزرگی از جانب شما سر زده است. 9. هدف اپلیکیشن های پولی درآمدزایی است حتی در شرایطی که صاحب یک برند بزرگ نیز باشید، استراتژی اپلیکیشن های پولی برای درآمدزایی پیشنهاد نمی شود. مردم تا زمانی که به برند شما اطمینان کامل داشته باشند، اپلیکیشن پولی شما را دانلود نمی کنند، لذا اپلیکیشن های پولی را نمی توان بهترین ایده برای درآمدزایی قلمداد کرد. متدهای دیگری مانند پرداخت های درون برنامه ای، m-Commerce و یا تبلیغات نیز به منظور کسب درآمد از اپلیکیشن در اختیار شما قرار دارند. 10. شما باید به سرعت به موفقیت دست پیدا کنید به عنوان یک فرد مبتدی که به دنیای ساخت و توسعه اپلیکیشن های موبایل پا نهاده است، باید این موضوع را کاملا درک کنید که قرار گرفتن اپلیکیشن شما در لیست برترین ها، به سرعت امکان پذیر نیست و رقابت تنگاتنگی در انتظار شما است. شما در این عرصه تجربه چندانی ندارید و باید گام به گام پیش رفته و همه چیز را فرا بگیرید. باید از بایت ساخت محصولی کاربرپسند و قابل درک اطمینان حاصل کنید، چیزی که کاربران را راغب به دانلود و استفاده خواهد نمود، اراده و پشتکار برای دستیابی به این هدف نقش حیاتی دارند. نتیجه گیری همواره در روند ساخت اپلیکیشن های موبایل باید از این تصورات نادرست اجتناب کنید، بدین طریق به هدف خود نزدیک تر شده و موفقیت را از آن خود می گردانید. جدا کردن حقایق از داستان ها و درک درست موضوع می تواند این روند را برای توسعه دهندگان تسهیل بخشد. http://inspirationfeed.com برگرفته از