10 روش برای خلق پوش نوتیفیکیشن های کارآمد
وجه تمایز بین یک استراتژی بازاریابی موبایل معقول و متوسط، به هدف تعیین شده باز می گردد. چنانچه شما تنها به دنبال دانلودهای بیشتر هستید، راه را اشتباه رفته اید، اما در شرایطی که به دنبال کسب مشتریان وفادار برای اپلیکیشن هستید، مسیر درست را نشانه گرفته اید. نقش و جایگاه پوش نوتیفیکیشن ها به منظور جذب مشتری و پایبند ساختن آنها غیرقابل اغماض است، چنانچه در صدد کسب محبوبیت برای اپلیکیشن هستید باید نحوه استفاده صحیح از پوش نوتیفیکیشن ها را فرا گیرید. بنا بر گزارشات اعلام شده، پوش نونیفیکیشن ها در صورت کاربرد صحیح قادر به افزایش نرخ جذب مشتری و پایبند ساختن آنها تا 180 درصد نیز می باشند، با این اوصاف پرداختن به نکاتی برای موفقیت در بهره گیری از این ابزارهای کارآمد را هدف این مقاله قرار داده و با جزئیاتی چند به آن می پردازیم. درخواست مجوز درخواست صدور مجوز از جانب کاربر جهت نمایش پوش نوتیفیکشن بسیار حیاتی است و عدم توجه به این موضوع موجب شکست بسیاری از اپلیکیشن ها می گردد. بی میلی کاربران جهت در دسترس قرار دادن اطلاعات شخصی مسئاله ای توجیه شده می باشد. در شرایط کنونی و همزمان با روی کار آمدن نسخه جدید اندروید، امکانات جدیدی برای سیستم اشتراک گذاری داده ها در اختیار قرار خواهد گرفت، ولی در حال حاضر کاربران اندروید این مجوزها را به صورت گروهی تایید می کنند. نحوه کار: به منظور رفع نگرانی های احتمالی کاربران، بازاریابان آی او اس باید ارزش ارسال نوتیفیکیشن ها را بازگو کنند. همچنین لازم است کاربران را از بابت ارسال نوتیفیکیشن های مرتبط با آپدیت اپلیکیشن باخبر سازید. گاه ارسال درخواست با کمی تاخیر جایز است، برای نمونه در یک اپلیکیشن پیام رسان به دنبال نخستین پیام کاربر، ارسال درخواستی مبنی بر باخبر ساختن کاربر، زمانی که دوست او به پیام پاسخ دهد، تاثیرگذار است. یک استراتژی خلق کنید بازاریابی بدون داشتن یک استراتژی واضح و روشن بی ثمر است. پلتفرم موبایل شدیدا به دقت و کارآیی وابسته است، لذا باید همه چیز را با در نظر گرفتن جزئیات برنامه ریزی نمایید. عدم توانایی در خلق یک استراتژی برای پوش نوتیفیکیشن ها، شانس اپلیکیشن برای پذیرش از سوی کاربران را با کاهش شدیدی مواجه می کند. نحوه کار: فهرستی از الگوهای رفتاری کاربران، انواع تریگرهای پوش و اهدافی را که در سر دارید، تهیه کنید و سپس اقدام به گزینش دقیق ترین و بامعناترین گزینه نمایید. نمایش نوتیفیکیشن برای اپلیکیشنی که گزینه های ثبت نام در مسابقات یا شرط بندی ها را در اختیار کاربران قرار می دهد، مخصوصا زمانی که مهلت ثبت نام رو به اتمام است، نتیجه بخش خواهد بود. استراتژی باید چابک بوده و هم راستا با زمان باشد. انواع پوش ها ارسال نوتیفیکیشن های متنی کارآمد است، اما می توانید گامی فراتر گذارید، امروزه تکنولوژی به شما امکان غنی سازی متن با انواع رسانه ها را می دهد، لذا در کنار متن از تصاویر نیز بهره بگیرید. با نمایش پوش نوتیفیکیشن های تعاملی، کاربر را وادار به برقراری ارتباط با اپلیکیشن نمایید و از این طریق تعامل و میزان پذیرش را افزایش دهید. موبایل به ساختن تجربه ای جالب و هیجان انگیز و در عین حال تعاملی ارتباط پیدا می کند. نحوه کار: توجه به جنبه اجتماعی نوتیفیکیشن و آگاه سازی کاربر از فعالیت های دوستان آنها با اپلیکیشن، بر میزان تعامل کاربر می افزاید. لازم است به کاربران پیام هایی درباره فعالیت دوستان آنها نمایش دهید، چیزی که با نظردهی و یا لایک دنبال خواهد شد. این اقدام بر ارزش پیام می افزاید و تعامل را تسهیل می بخشد، پاسخ گویی به دعوت نیز گزینه ای پیشنهادی در این راستا است که در زیر به تصویر کشیده شده است. زمانبندی باید در زمان نمایش نوتیفیکیشن نهایت دقت را به خرج دهید و موجب آزار کاربران نگردید و از نمایش پیام در زمان خواب یا مشغله کاربران به شدت خودداری فرمایید. زمان برقراری تعامل با کاربر به مخاطبین و نوع پیام ها وابسته است. نحوه کار: مطالعات نشان داده که بهترین زمان برای نمایش نوتیفیکیش صبح ها می باشد، البته باید به نوع مخاطبین، هدف کلی و نوع صنعت نیز توجه داشت. تست A/B در عرصه موبایل لازم است همه چیز به طور مداوم مورد تست و بازبینی قرار گیرد و گزینه های گوناگون ارزیابی و طبق پارمترهایی سنجیده شوند. با ارزیابی نتایج باید بهترین و کارآمدترین گزینه را برگزینید، این روال پایان ناپذیر است و در فرآیند کاری به طور منظم باید به آن پرداخته شود و جزئی از استراتژی گردد. نحوه کار: چنانچه به طور فصلی پیشنهاد معامله برای کاربران خود دارید، پیش از موعد اقدام به تست گزینه های تخفیف نمایید. لحن و محتوای گوناگون را با زمانبندی های مختلف بیازمایید و بازخورد و واکنش کاربران را بسنجید. محتوا نوتیفیکیشن باید در بر گیرنده پیامی واضح و خاص باشد. محتوا باید توجه کاربر را به خود جلب کند، گاه عبارتی طنزآمیز نیز مفید واقع می شود. شخصی سازی نکته ای است که باید همواره در کانون توجه قرار گیرد، لذا اقدام به ارسال پیامی شخصی به کاربران نمایید. نحوه کار: گنجاندن نام کاربر و نمایش آخرین جزئیات از عملیات انجام شده در اپلیکیشن مفید است. در صورت ارائه کالا در اپلیکیشن، تخفیفات موبوط به محصول مورد علاقه کاربر را به او نمایش دهید. بخش بندی چنانچه به جد تمایل به تامین تجربه ای شخصی برای کاربران دارید، باید مخاطبین خود را گروه بندی کنید و به تفکر درباره افراد موردنظر بپردازید. بخش بندی را می توان مطابق با سن، جنسیت، مکان، علایق و سایر اطلاعات شخصی انجام داد، در گام بعدی باید رفتار کاربران را نیز مد نظر قرار دهید. هدف شما در گروی نحوه و تکرر تعامل با کاربران است. نحوه کار: پیام های نشان داده شده به کاربران مشتاق و آنها که بی تفاوت اند، باید فرق داشته باشد، لذا به منظور برانگیختن انگیزه کاربران بی تفاوت از طریق پوش نوتیفیکیش ها اقدام کنید و آنها را راغب به استفاده مجدد از اپلیکیشن نمایید. تکرر گاهی اوقات با آگاهی از نقش پوش نوتیفیکیشن ها، بازاریابان اقدام به ارسال بیش از حد آنها در طول روز می کنند، این کار ممکن است تاثیر منفی بر کاربران بگذارد. یک استراتژی عاقلانه در برقراری تعادل و ارتباط صحیح با کاربران یاری می رساند. نحوه کار: لازم است پوش نوتیفیکیشن ها را به دو دسته تقسیم نمایید، دسته اول مربوط به فعالیت سایر دوستان آنها، برای نمونه لایک کردن عکس، دسته دوم مربوط به ساختار اپلیکیشن و معرفی یک قابلیت جدید، به طور معمول کاربران رغبت بیشتری برای دریافت پیام های گروه نخست از خود نشان می دهند، اما در هر صورت باید در میزان و تکرار آنها محتاطانه عمل کنید. اولویت بندی گاه لازم است چندین نوتیفیکیشن به یکباره به کاربر ارسال شود، بنابراین بهترین کار اولویت بندی پیام ها به ترتیب اهمیت است، تنها از این راه از تاثیرات منفی این کار پیشگیری به عمل می آورید. در راستای خلق استراتژی خود باید یک فرآیند بخش بندی عاقلانه را که در شناسایی مشکل و رفع آن به شما یاری می رساند، مد نظر قرار دهید. نحوه کار: با بخش بندی نوتیفیکیشن ها، آنهایی که بیشترین سازگاری با نیازهای کاربران را دارند برگزینید، چنانچه این کار برای شما دشوار است یک نسخه فصلی از استراتژی کلی را بسازید و طبق آن حرکت کنید. خلاقیت هدف اصلی پوش نوتیفیکیشن ها جلب توجه کاربران است، لذا هرگونه تلاش به منظور ارسال پیام های جالب و خلاقانه ستودنی است. تیم سازنده محصول با پایبندی بر زبان کلی برند و پرهیز از زیاده گویی، باید چیزی منحصر به فرد را خلق کند. نحوه کار: احتمالات پایان ناپذیرند، می توانید در محتوا قافیه ایجاد کنید و یا آن را به گونه ای طنزآمیز سازید، حتی می توانید سعی در نوشتن چیزی در ارتباط با رویدادهای اخیر نمایید. موارد فهرست شده تنها به عنوان مقدماتی برای شروع کار تلقی می شوند، به منظور حصول بهترین نتیجه لازم است همواره اقدام به بازبینی کار و مطابقت دادن استراتژی با آپدیت های اخیر نمایید، تنها از این راه نتیجه مورد انتظار را خواهید گرفت. http://thenextweb.com برگرفته از
به این نظر پاسخ دهید