10 روش پیشنهادی برای کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل
امروزه ساخت و توسعه یک اپلیکیشن موبایل به سادگی صورت می پذیرد، اما کسب درآمد از همان اپلیکیشن با وجود بازار اشباع شده از اپلیکیشن های رایگان تا حدودی امکان ناپذیر می نماید، از سوی دیگر اغلب افراد تمایلی به پرداخت هزینه بابت استفاده از اپلیکیشن از خود نشان نمی دهند. برای آگاهی از روش ها و ترفندهایی که سازندگان اپلیکیشن از محصول خود کسب درآمد می کنند، گروهی از کارآفرینان از YEC در پاسخ به این پرسش که "استراتژی که در عمل به کار می آید کدام است؟" چنین بیاناتی کردند: 1. ثبت نام ها و ایمیل ها اگر شما خبرنامه دارید، آن را درون اپلیکیشن قرار دهید، هدایت مشتریان به سمت وب سایت هیچ عیبی ندارد، شاید بهترین گزینه برای ردیابی نباشد، اما باز هم کارآیی دارد. همواره به یاد داشته باشید که اپلیکیشن جزئی از برند شما است و لازم است ارزشی برای مخاطبین شما ایجاد کند. Brendon Schenecker از Travel Vegas. 2. سطوح VIP از کاربرد اپلیکیشن داشتن دو نسخه از اپلیکیشن، یکی رایگان و یا ارزان قیمت و دیگری نسخه خریدنی از آن بسیار مهم است. در ابتدای امر باید یک نسخه آزمایشی جهت آشنایی با عملکرد کلی اپلیکیشن و امکانات آن در اختیار کاربران خود قرار دهید، پس از این مرحله می توانید کار خود را آغاز نموده و به ارائه سایر پیشنهادات بپردازید. باید یک نوع وابستگی در کاربران خود ایجاد کنید، به طوری که به طور روزانه اپلیکیشن شما را مورد استفاده قرار دهند و همواره به فکر ارتقای آن باشند. ارائه آپدیت های جذاب و جالب توجه به اهمیت محصول شما و ارزشی که برای مشتریان خلق می کند، اشاره دارد. Rob Fulton از AudioLumin™.
3. تبلیغات توسعه دهندگان به افزودن پرداخت های درون برنامه ای و اشتراک به اپلیکیشن خود می پردازند، اما تفکر کاربران کمی متفاوت است، آنها تمایل به دریافت نسخه رایگان از اپلیکیشن دارند و تنها درصد کمی از آنها اشتیاق به صرف هزینه بابت اپلیکیشن از خود نشان می دهند. آگهی های متنوع همراه با چندین واحد با اندازه های مختلف، بهترین گزینه برای کار با موبایل اند. نوعی ادغام از آگهی ها همراه با نگرشی از داده ها و معیارها منجر به خلق CPM و CRT های فوق العاده می گردد. Catherine Cook از MeetMe.
4. بازاریابی با اس ام اس بخشی از استراتژی اپلیکیشن شما به درخواست شماره موبایل از کاربران مربوط می شود، ارسال اس ام اس و بازاریابی به این طریق بسیار نتیجه بخش خواهد بود، علاوه بر این دارای مزیت برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان نیز می باشد. در حقیقت بازاریابی از طریق اس ام اس برای نمایش تبلیغات، محتوا، درخواست بازخورد و خلق وفاداری نسبت به برند شما بسیار کارآمد است. Nicolas Gremion از Free-eBooks.net.
5. مشارکت ها مشارکت و همکاری با شرکتی که دارای مشتریان مشابه با شما است و یافتن راهی برای ادغام پیشنهادات آنها در اپلیکیشن و دریافت مبلغی به ازای ارجاع دادن به آنها روشی است که در اینجا پیشنهاد می شود. نکته کلیدی در اینجا کسب منفعت شریک از مشتریان شما و خلق یک تجربه ادغام شده از سوی شما می باشد. تنها باید به یافتن شریک مناسب بپردازید، در این صورت منبع درآمد خوبی عاید شما خواهد گشت. Randy Rayess از VenturePact.
6. یک استراتژی محتوای محض چنانچه شما تمایل به صرف زمان و تلاش برای ساخت یک اپلیکیشن موبایل دارید، لازم است تلاش خود را برای ساخت، نگهداری و ترویج محتوا و امکانات چشمگیر به کار ببندید. برخی افراد معتقدند کار شما پس از اتمام و انتشار اپلیکیشن به پایان رسیده، در حالی که این مرحله نقطه شروع جدیدی است. داشتن یک استراتژی سه تا پنج ساله برای دوره پس از انتشار اپلیکیشن بسیار مهم است. Cassie Petrey از Crowd Surf.
7. داشتن چندین گزینه برای پرداخت اگر راهبرد شما حول اشتراک و پرداخت های درون برنامه ای متمرکز شده، لازم است به ارائه چندین گزینه بپردازید. این رویکرد مورد استفاده Economist قرار گرفت و آنها سه گزینه به شرح اشتراک وب، اشتراک چاپ و اشتراک وب و چاپ با هم را به مشتریان خود ارائه دادند، گزینه سوم تعداد بیشتری از متقاضیان را از آن خود کرد، چرا که ارزش های بیشتری را ارائه می داد. استراتژی های مشابه می توانند با انطباق بر پیشنهادات اصلی اپلیکیشن موبایل شما، در خلق ارزش بالاتر یاری رسانند. Rahul Varshneya از Arkenea LLC. 8. در اختیار قرار دادن کد منبع همراه با مجوز در شرایطی که موفق به ساخت یک اپلیکیشن خوب شده اید، می توانید مجوز استفاده از کد آن را به سایر برنامه نویسان نیز اعطا کرده و از این راه کسب درآمد نمایید، این روش بدون ایجاد هیچگونه خللی به تجربه کاربری کاربران صورت می پذیرد. تبلیغات اغلب آزاردهنده اند و باید راهی برای رهایی از آنها بیابید. از سوی دیگر چنانچه موفق به ساخت یک اپلیکیشن قدرتمند و کاربردی که از سوی کاربران مورد توجه قرار گرفته است شده اید، از این طریق توجه سایر توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز به سوی شما معطوف می گردد. شما می توانید به ارائه ارزش به آنها بپردازید و در زمان و تلاش آنها صرفه جویی کنید، چرا که کدهای مشابه برای چنین عملکردی قبلا از سوی شما نوشته شده است. Dave Nevogt از Hubstaff.com.
9. یک مدل ترکیبی پرداخت های درون برنامه ای روشی فریبنده و تاثیرگذار برای تعدادی از کاربران اپلیکیشن می باشند، در حالی که اشتراک و امکانات مشابه باعث جلب توجه سایر افراد به خرید می گردند. به جای تمرکز بر روی ارائه گزینه های مختلف از پرداخت های درون برنامه ای و یا تبلیغات، توجه خود را بر روی ترکیب چندین استراتژی کسب درآمد معطوف نمایید. گنجاندن تعدادی تبلیغات، امکانات و لوازم مجازی که قابل خریداری هستند، می تواند بسیار کارآمد باشد، تنها باید به واکنش های دریافی از هر کدام توجه کرده و متد صحیح را برگزینید. برخی افراد از پرداخت های درون برنامه ای متنفرند، در حالی که گروهی دیگر به آنها معتاد شده اند، در صورت استفاده از متد ترکیبی هر دو گروه را راضی نگه می دارید. Miles Jennings از Recruiter.com.
10. یک استراتژی تعاملی مشتق شده از داده ها بازاریابان اپلیکیشن های موبایل اغلب تمرکز خود را بر روی جذب مشتری می گذارند، بنابراین در اکثر مواقع توجه آنها از تعامل با مشتریان کنونی صلب می شود. در عرصه ساخت بازی های موبایل، 2 درصد برتر از کاربران به عنوان افرادی که بیشترین هزینه را می کنند، قلمداد می شوند و 90 درصد از درآمد حاصله به این افراد مربوط می باشد. با توجه به مطالعه اخیر از سوی Localytics، 20 درصد از کاربران پس از یک بار استفاده از اپلیکیشن نسبت به آن بی علاقه می شوند. چنانچه شما قادر به نفوذ به اطلاعات کاربران خود به منظور بهبود نگهداری و افزایش تعامل با آنها هستید، باید به شکل راهبردی کاربران کنونی خود را هدف قرار داده و پیام های مناسب را به آنها ارسال کنید، از این طریق می توان با صرفه جویی در هزینه به کسب درآمد از آنها پرداخت. Farzana Nasser از Gallop.