طراحی تجربه کاربری

10 مهارت الزامی برای طراحان تجربه کاربری


محبوبیت طراحی تجربه کاربری در حال افزایش است و برای موفقیت در این حوزه باید بر مهارت های مختلفی تسلط داشته باشید. در این مطلب با معرفی 10 مهارت الزامی برای طراحان تجربه کاربری با شما همراه خواهیم بود.

به یقین هیچ طراحی دوست ندارد تا از همه زمینه ها اطلاع داشته، اما در هیچیک مهارت کامل نداشته باشد. اما برخی از مهارت های طراحی تجربه کاربری، هر طراح تازه کاری را یک قدم به سمت موفقیت نزدیک میکنند. از بکارگیری ابزارهای ساخت نمونه اولیه گرفته تا درک زیر و بم روانشناسی رفتارها، حوزه های مختلفی برای فعالیت طراحان تجربه کاربری وجود دارند و گاهی آشنایی با چندین مهارت به نفع شما خواهد بود.

 

طراحی تجربه کاربری یک صنعت متنوع است و یافتن افرادی که در تخصص های گوناگون در حال فعالیت باشند، دور از انتظار نیست. شرایط حاکم ممکن است کمی شما را گمراه کند، به خصوص اگر به تازگی فعالیت خود در زمینه طراحی تجربه کاربری را آغاز کرده و از دانش هایی که برای موفقیت ضروری اند، بی خبر باشید.

احتمالا به وفور این پرسش را از خود پرسیده اید که چه مهارت هایی برای موفقیت در طراحی تجربه کاربری الزامی اند، در این مطلب تلاش شده تا پاسخ این پرسش داده شود.

 

تحقیق در حوزه تجربه کاربری

اگر مایلید تا به شکل جدی و تخصصی در حوزه طراحی تجربه کاربری به فعالیت بپردازید، باید مهارت های خود در تحقیقات تجربه کاربری را بهبود دهید. نکات بسیاری در زمینه ساخت اپلیکیشن موبایل یا وبسایت وجود دارند و بسیاری از تصمیماتی که طراحان تجربه کاربری اتخاذ میکنند، بسیار سنجیده و حساب شده بوده و بر پایه مطالعات و تحقیقات هستند. از روانشناسی شناختی گرفته تا علوم کامپیوتر، همیشه چیزهایی برای یادگیری طراحان تازه کار وجود دارد که در فرآیند طراحی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

همکاری

افراد جزیره نیستند که مستقل باشند و همین موضوع برای طراحان تجربه کاربری نیز صدق میکند. شاید کدنویسی، طراحی و مدیریت پروژه را بلد باشید و محصول و بازاریابی را درک کنید، اما نیاز دارید تا در طول فرآیند طراحی با سایر افراد تیم نیز همکاری کنید. انجام تحقیقات برای رسیدن به موفقیت ضروری است، اما ارتباط و همکاری با سایرین، فرصتی برای فعالیت در سایر حوزه هاست.

 

وایرفریمینگ و نمونه سازی اولیه رابط کاربری

برای متقاعد کردن سایرین و توجیه مزایای تجربه کاربری که طراحی کرده اید، باید از وایرفریمینگ و نمونه سازی اولیه استفاده کنید. نمونه سازی اولیه اپلیکیشن روش بسیار خوبی جهت درک عملیات کلیدی طراحی، پیش از ساخت آن برای توسعه دهندگان میباشد.

 

مهارت های نوشتاری در تجربه کاربری

اغلب اهمیت مهارت های نوشتاری در تجربه کاربری نادیده گرفته میشود. افراد به وفور از کدنویسی حرف میزنند و معتقدند کدنویسی مهارتی است که نباید نادیده گرفته شود. اما نوشتن استعدادی است که در مدت زمان کمتری پرورش مییابد و به شدت در ساخت یک تجربه کاربری بی نقص کمک میکند.

گوشی خود را بردارید و به اپلیکیشن هایی که روی آن نصب شده نگاهی بیندازید، همانطور که میبینید در این اپلیکیشن ها از کلمات کار شده و سنجیده ای استفاده شده است. شاید قبلا به این موضوع توجه نکرده بودید، اما مهارت های نوشتاری نیز برای تجربه کاربری اهمیت دارند. اپل، MailChimp و دراپ باکس نمونه های بسیار خوبی از بکارگیری نوشتار مناسب هستند.

 

تعامل بصری

هیچ طراح تجربه کاربری بدون کسب مهارت در تعامل بصری پیشرفت نخواهد کرد و بهبود مهارت های طراحی رابط کاربری در ساخت آیکون، نمونه های تعاملی و ماکاپ ها به شما کمک میکنند.

 

درک کاربر

اگر بتوانید خود را جای دیگران بگذارید، میتوانید مشکلات آنها را درک کنید و در این صورت، قدرت بیشتری دارید تا راه حل های بهتری برای مشکلات آنها بیابید. از این رو درک کاربر یکی از مهارت های حیاتی و بسیار مهم در ارتباط با طراحی تجربه کاربری است.

وقتی ارتباط شما با کاربران نهایی قطع شود، دیگر قادر به طراحی بر اساس نیازمندی ها و احساسات آنها نخواهید بود و همین شرایط نیز یک تجربه کاربری ناخوشایند را نتیجه میدهد.

 

طراحی تعاملی

ساخت یک طرح زیبا و خیره کننده یک بخش ماجراست و درک نحوه تعامل کاربر با طراحی موضوع دیگری است. طراحی تعاملی بیشتر به نحوه تعامل و ارتباط کاربری با محصول یا سرویس وابسته بوده و وایرفریم های تعاملی ابزار بسیار خوبی در این زمینه هستند.

 

کدنویسی

بسیاری از طراحان تجربه کاربری در چند رشته فعالیت میکنند، در حالی که با کمبود طراح فنی مواجهیم. اما آیا طراح-توسعه دهنده راه حلی برای این مشکل میباشد یا خیر. همینجاست که کدنویسی وارد میدان میشود. بر اساس Design in Tech report 2017، یک سوم از طراحان در زمینه مهندسی نیز آموزش دیده اند و مرز بین طراح و توسعه دهنده در حال کمرنگ شدن است. با این تفاسیر بد نیست تا مهارت های کدنویسی خود را نیز تقویت کنید.

 

تجزیه و تحلیل

پس از ساخت اپلیکیشن یا وبسایت، باید آن را تست کنید و بفهمید که عملکرد طراحی شما چطور است. ابزارهای تجزیه و تحلیل گزینه خوبی برای این کار میباشند و درک اعداد و ارقام، درصدها و نسبت ها یک الزام است که برای سنجش کارآیی طراحی به آن نیاز خواهید داشت.

بسیاری از طراحان تجربه کاربری از اعداد میترسند، اما باید بدانید که این اعداد، قرار است به شما کمک کنند. بکارگیری اطلاعات تحلیلی در طراحی کمک میکند تا طرح های بهتری ایجاد کنید که بر اساس تحلیل های عددی نتیجه گیری شده اند.

 

مهارت های ارتباطی

داشتن مهارت های پایه مانند تحقیق یا طراحی بسیاری مهم است و مهارت های کسب و کار مانند مدیریت پروژه و زمان نیز ضروری اند. اما به غیر از تعامل بصری، چه چیزی به طراحان تجربه کاربری کمک میکند تا با مهارت های ارتباطی خود متمایز شوند؟ حرف زدن در جمع و ارائه.

توانایی ارائه و حرف زدن با اعتماد به نفس برای مخاطبین، به شدت به شما کمک میکند تا از مشکلات ارتباطی اجتناب کنید و نتیجه خوبی بگیرید.

 

https://www.justinmind.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید