4 ترفندی که تجربه تبلیغاتی کاربر را بهبود می بخشند
2015 از برخی از جوانب شکست تبلیغات دیجیتال را به دنبال داشت و بسیاری از کاربران به ابزارهایی جهت مسدود کردن تبلیغات بر روی پلتفرم های مختلف روی آوردند. برخی از تبلیغات نامربوط و فرمت های تبلیغاتی نامناسب حکایت از آن دارند که این صنعت باید بهبود پیدا کرده و شرایط را بهتر از آنچه هست گرداند. اولویت دادن به نیازهای مشتریان هنگام ارائه تبلیغات موبایل تلاش و تمرکز برندها و آژانس های تبلیغاتی را در سال جاری می طلبد. در این عصر دیجیتال که همه چیز به سرعت در حال رشد است، مشتریان به زمان خود بهایی زیادی می دهند و انتظار دارند تا برندها راهی برای تعامل در اختیار قرار دهند و در این میان، گوشی های موبایل که یکی از میزبانان اصلی تبلیغات است اهمیت خاصی دارد. لازم است تا دنیای تبلیغات به خوبی این موضوع و شرایط را درک و شناسایی کند و تغییراتی را در تبلیغات موبایل و به نفع کاربران صورت دهد، برای این منظور ترفندهای زیر به کار خواهند آمد:
1. بکارگیری یک رویکرد کاربرپسند
چنانچه نحوه نمایش تبلیغات به تجربه کاربری لطمه وارد کند کاربران با آنها تعاملی برقرار نمی کنند، از این رو لازم است تا تبلیغ کنندگان از داده هایی که در اختیار آنها قرار گرفته استفاده کنند تا زمان مناسب برای نمایش تبلیغات در طول سفر کاربر در اپلیکیشن را بیابند و با نمایش یک پیام مفهومی درباره برند خود در راستای افزایش پذیرش آن قدم بردارند.
2. صفحه را بیهوده تحت کنترل نگیرید
با وجود برخی از استثناها، تبلیغ کنندگان آنگونه با کاربران رفتار می کنند که در سال 2003 مرسوم بود. برخی از فرمت های تبلیغات دیجیتال که دهه ها مورد استفاده قرار گرفته، مانند تبلیغات بنری، pre-roll و دیگر انواع صفحات جانبی غیرقابل اجتناب به پلتفرم موبایل تعلق ندارند. این نوع تبلیغات موجب آزار کاربران شده و به زیان برند و پیام شما تمام می شوند. کاربران موبایل زمانی زیادی را صرف کار با اپلیکیشن های پیام رسان، ردیاب های سلامت، ویرایشگرهای عکس و غیره می کنند، لذا لازم است تا تبلیغ کنندگان به تفکر درباره اعمال خلاقیت در ارائه تبلیغات در این رسانه ها بپردازند. تبلیغات باید به گونه ای باشد تا تجربه را در دست نگیرند، بلکه بخشی از تجربه کاربری باشد و برای کاربر مهم به نظر برسد و توجه آنها را برانگیزد.
3. به کاربران امکان گزینش مسیر را بدهید
برای این که تبلیغات برای کاربران خوشایند بوده و حالت تهاجمی نداشته باشند، برندها باید از ایده در اختیار قرار دادن امکان گزینش بین نحوه و زمان تعامل استفاده کنند. شاید این رویکرد کمی دشوار باشد، اما چنانچه به دنبال افزایش محبوبیت برند هستید، مزاحم کاربر خود نشوید و به آنها قدرت انتخاب دهید، در این صورت امکان شکل گیری یک رابطه مثبت بین برند و کاربران بیشتر می شود. اگر دیدگاه شما نسبت به تبلیغات به عنوان یک ابزار توسعه است، هیچگاه کاربران خود را مجبور به برقراری تعامل نکنید.
4. ارزش ارائه دهید
چنانچه در استراتژی تبلیغاتی خود این موضوع را مد نظر قرار داده اید، موفق خواهید بود. شما رویکرد موردنظر خود را در محیط دیجیتال کاربر مفهوم سازی کرده اید و کاربران در حال حاضر از آن بهره می برند. با بهره گیری از این اطلاعات و درک نیازمندی های کاربر می توانید از این بابت که پیام و رویکرد شما ارزشی را برای کاربران به دنبال خواهند داشت، مطمئن شوید. باید این موضوع را که توجه آنها برای شما اهمیت دارد شفاف سازی کرده و در مقابل توجه آنها ارزشی را ارائه دهید.
در واقع این ایده ها به تنهایی جدید نیستند، اما پیاده سازی یکپارچه آنها در مبحث تبلیغات حیاتی است. متاسفانه اغلب برندها و آژانس های تبلیغات هنوز هم بر روش ها و تاکتیک های قدیمی پایبندند که این امر موجب هدر رفتن سرمایه برای استانداردهایی می شود که هیچگونه تعامل حقیقی ارائه نمی دهند و این امر به اعتبار برند در بین مشتریان نیز لطمه وارد می کند. با اولویت دادن به کاربر کمپین های شما نتایج بهتری را به دنبال خواهند داشت.