5 مهارت لازم برای صاحبان کسب و کارهای کوچک
چنانچه در اینترنت به جستجوی صاحبان کسب و کارهای موفق بپردازد، صدها نام را خواهید یافت که هر یک داستان موفقیت منحصر به فرد خود را دارند. این افراد و داستان موفقیت آنها تفاوت های بسیار زیادی با هم دارد و همین امر آنها را متمایز ساخته است.
مدیریت کسب و کار مسئولیت بزرگی را پیش روی صاحب آن می گذارد و در این بین سرمایه گذاران و کارمندان، خدمت رسانی به مشتریان و دستیابی به اهداف و استانداردهای تعیین شده مطرح است. راه اندازی یک کسب و کار جدید بسیار دشوار می باشد، محدودیت زمان، نیروی کار و بودجه نیز شرایط را پیچیده تر می گردانند.
در صورت داشتن یک تیم منسجم و استفاده از ابزارهای مناسب قادر خواهید بود تا به پتانسیل کسب و کار خود دست پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را به 5 مهارت حیاتی آشنا کنیم که در این راه به کمک صاحبان کسب و کار و کارآفرینان می آیند و موفقیت آنها را تا حدودی تضمین می کنند.
1. به فعالیت های خود نظم دهید
یقینا فعالیت های شما با سایر صاحبان کسب و کار تفاوت دارد، اما یک ارتباط قوی در نحوه اجرای فعالیت ها حاکم می باشد، لازم است تا تمامی وظایف و فعالیت های خود را منسجم گردانید، با گروه بندی وظایف یک زمان بندی برای تکمیل آنها انجام دهید، مثلا انجام این گروه از کارهای خاص در یک روز یا یک بازه زمانی مشخص و به جای چندین بار چک کردن ایمیل، این کار را صبح و عصر انجام داده و زمان مشخصی را به آن اختصاص دهید. با انسجام وظایف و نظم دهی به کارها، فعالیت های چندوظیفه ای را از بین می برید و قادر به تمرکز بر روی وظایف مهم و اتمام پروژه می گردید.
2. اطلاعات آماده ای را در اختیار اعضای تیم خود قرار دهید
جهت تصمیم گیری درست، تمامی اعضای تیم به اطلاعات کاملی درباره مارکت، مشتریان، رقبا و فرآیند کسب و کار شما نیاز دارند و در صورتی که اعضا خود به دنبال کسب این قبیل اطلاعات باشند، کارآیی به شدت کاهش پیدا می کند. این شرایط موجب سرخوردگی شده و دقت تیم را از بین می برد، از طرفی ممکن است آنها با حدس زدن به اطلاعات نادرستی دست پیدا کنند که آنها را از هدف دور نماید. مدیریت و کاربرد موثر اطلاعات در هر کسب و کاری حیاتی است و این امر عملیات را در عصر Big Data تسهیل می گرداند. لازم است همواره به انواع اطلاعات و سیستمی که توسط آن اطلاعات را به صورت روزانه برای کار روتین اعضای تیم خود ارائه می دهید، بیندیشید، آیا کارکنان شما به تمامی اطلاعات موردنیاز دسترسی دارند؟ ممکن است به یک سیستم پایگاه داده آنلاین به منظور در اختیار قرار دادن انواع اطلاعات به صورت ریل تایم نیاز باشد.
3. استفاده از کلود
مبنی بر آخرین مطالعات، پایگاه داده ها جای خود را در وب می یابند و این روند همواره در حال پیشروی می باشد. استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مبنی بر کلود به طرز چشمگیری تاثیرگذاری کسب و کارها را ارتقا می بخشد. امکان کار از هر مکانی را در اختیار اعضای تیم خود بگذارید، در صورت که شما و اعضای تیم تان از هر جایی قادر به انجام کارها و مدریت امور باشند، بهره وری افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. به دنبال روش هایی برای استفاده از کلود برای کسب و کار خود باشید و از یک فرد متخصص برای ساخت نرم افزار مبتنی بر کلود برای پایگاه داده کسب و کار کمک بخواهید. کار را برای تیم فروش خود تسهیل گردانده و نمودارهای فروش زنده و آپدیت هایی را به سیستم خود اضافه کنید.
4. در تیم خود انگیزه ایجاد کنید
رهبری یک مهارت حیاتی و کلیدی برای موفقیت تلقی می شود، به منظور حصول بیشترین نتیجه از تلاش های اعضای تیم لازم است تا آنها را تشویق کرده و در آنها انگیزه ایجاد نمایید. موفقیت کسب و کار شما به میزان زیادی به روحیه و بهره وری کارمندان شما بستگی دارد و شما این مسئولیت را بر عهده دارید که از تامین نیازمندی های مالی و معنوی آنها اطمینان حاصل کنید، شما باید آماده و در دسترس جهت کسب اطلاع از نگرانی های کارکنان خود باشید.
5. پیگیری کارآیی
تعیین اهداف واضح و مشخص برای کمپانی اهمیت بسیار زیادی دارد، از طرفی باید روشی را برای سنجش رشد فرآیندها در اختیار داشته باشید. به عنوان صاحب کسب و کار وظیفه دارید تا با ایجاد معیارهای سنجش خاصی، کارآیی کسب و کار در راستای اهداف تعیین شده را مورد بررسی قرار دهید. اندازه گیری و ردیابی کارآیی کسب و کار به مشخص سازی مشکلات و فاکتورهای موفقیت کمک کرده و موجب بهبود کارآیی کلی سازمانی می گردد. به طور مستمر به فروش هفتگی و پایگاه داده نرم افزار نگاهی انداخته و نتایج را بررسی نموده و کارآیی را بسنجید. آیا شما در حال حفظ مشتریان خود هستید؟ کارآیی تیم خود را بررسی کنید، آیا آنها به ضرب العجل ها می رسند؟ به دنبال یافتن ابزارهایی باشید که به شما در جهت پیگیری کارآیی کسب و کار به طور روزانه یاری می رسانند.