7 روش جهت بهبود استراتژی بازاریابی محتوا - بخش دوم

7 روش جهت بهبود استراتژی بازاریابی محتوا - بخش دوم

در مطلب قبلی شما را با چندین روش جهت ارتقای استراتژی بازاریابی محتوا آشنا نمودیم، در ادامه با ما همراه باشید تا به شرح سایر روش ها بپردازیم.

4. شناخت معیارهایی که باید به پیگیری و کنترل آنها بپردازید

نظارت و کنترل کارآیی محتوا به شما در تشخیص این موضوع که آیا محتوا با اهداف تعیین شده شما هم خوانی دارد یا خیر، یاری می رساند. معیارهای مرتبط بازاریابی محتوا می تواند شامل معیارهای سخت مانند مشتریان سرنخ، ترافیک و فروش بوده یا معیارهای نرم مانند تعامل در شبکه های اجتماعی را در بر بگیرد.

در این مطلب Jay Behr یک فریم ورک بسیار خوب برای تصمیم گیری درباره معیارها را به نمایش گذاشته است:

- معیارهای مصرف: بازدید صفحات، دانلودها، بازدیدها و غیره.

- معیارهای به اشتراک گذاری: محتوای شما چند بار در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است؟

- معیارهای مشتریان سرنخ: بازدیدکنندگان هر چند وقت یکبار در لیست شما عضو می شوند یا فرم ارسال می کنند؟

- معیارهای فروش: سرنخ ها با چه نرخی به فروش واقعی تبدیل می شوند؟

استراتژی بازاریابی محتوا باید به وضوح معیارهایی را که باید پیگیری کنید بیان نموده و نحوه ردیابی آنها را نیز شرح دهد. در غیر این صورت نمی توانید اطلاع دقیقی از این موضوع که آیا تلاش های شما به ثمر خواهند نشست و کدام دسته از آنها موثر خواهند بود، پیدا کنید.

5. خریدار محور شوید

استراتژی بازاریابی محتوا فراتر از شما و کسب و کارتان است، شما نیازمند پیگیری معیارهای مرتبط و تعیین اهداف کسب و کار هستید. همانطور که محتوای واقعی شما باید مشتری محور باشد، استراتژی محتوای شما نیز باید چنین ویژگی داشته باشد.

درک شیوه ای که خوانندگان، مشتریان و کاربران مایل به تعامل با شما هستند، کلیدی است و اهمیت ویژه ای دارد. Carlos Hidalgo سه عنصر از یک استراتژی محتوای خریدار محور را این چنین شرح داده است:

- درک آنچه موجب ایجاد انگیزه خرید در بین مخاطبین شما می شود.

- درک و شناخت انواع محتوایی که مخاطب شما ترجیح می دهد و نحوه و جایی که مایل به دسترسی به آن است.

- درک مسیر خرید بازدیدکنندگان و هدایت آنها در این مسیر.

لازم است تا به تجزیه و تحلیل های وب سایت خود توجه کنید، چرا که این کار کلید تجسم هریک از این سه عنصر می باشد.

6. شناخت نحوه تبلیغ و توزیع محتوا

صرف بخش انبوهی از زمان بر روی خلق و تولید محتوا در بین صاحبان کسب و کار رایج است. این موضوع که بازاریابی محتوا بدون محتوایی با کیفیت بالا به نتیجه نخواهد رسید کاملا درست است، اما این محتوا و کیفیت آن تنها بخشی از کل ماجرا می باشد. در اینجا برخورداری از یک برنامه برای نحوه در اختیار قرار دادن محتوا برای مخاطب کلید موفقیت تلقی می شود.

در این میان یک برنامه توزیع محتوای محض به کار خواهد آمد، متاسفانه بسیاری از کسب و کارها با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند. مبنی بر مطالعات صورت گرفته از سوی Altimeter، در حالی که 53 درصد از صاحبان کسب و کار از نیاز خود برای یک استراتژی توزیع محتوا آگاهی دارند، تنها 26 درصد از آنها بر روی این موضوع سرمایه گذاری می نمایند.

به جای تولید محتوا و امید برای حصول موفقیت از آن، یک برنامه برای آن شکل دهید تا نحوه، زمان و مکان تبلیغ و توزیع هر بخش از محتوای تولید شده در آن مشخص شده باشد.

7. از محاسبات پایدار برای نرخ بازگشت سرمایه استفاده کنید

چگونه از موفقیت بازاریابی محتوای خود آگاهی پیدا می کنید؟ این بخش جایی است که بسیاری از استراتژی های تولید محتوا در پیاده سازی آن ناتوانند.

شما می توانید تمامی اهداف و معیارهای موردنظر را پیگیری کنید، اما اگر از محاسبات دقیقی برای سنجش هزینه ها و درآمد بازاریابی محتوا برخوردار نباشید از بابت ثمربخشی تلاش های خود مطلع نخواهید شد.

از محاسباتی که به کار شما می آید استفاده کرده و آن را به صورت ثابت و مداوم به کار ببرید، در زیر چنیدن متد برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه فهرست شده اند:

A Simple Method to Measure Content Marketing ROI

How We Calculate the ROI of Our Content Marketing

The Ultimate Guide to Measuring the ROI of Content Marketing

هیچ الگو یا فرمولی که در تمامی شرایط شما را به هدف موردنظر برساند وجود ندارد، لذا باید در اولین گام اقدام به مستندسازی تمامی برنامه ها و اهداف استراتژی بازاریابی محتوای خود کنید، یقینا این اقدام تاثیر تلاش های صورت گرفته از سوی شما را بیشتر می گرداند.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید