7 قابلیت از تاثیرگذارترین اپلیکیشن های موبایل
اپلیکیشن های موبایل همه روزه در حال گسترش و پیشرفت می باشند، خواه اپلیکیشن از نوع فروشی باشد یا رایگان، برای عموم مردم ساخته شده باشد یا برای یک صنعت خاص. بنا بر داده های دریافتی از نظر سنجی Gartner، پیش بینی می شود که در سال 2017 اپلیکیشن های موبایل بیش از 268 میلیارد بار دانلود شوند. اغلب اپلیکیشن ها تمامی نیازهای کاربران را ارضا نمی کنند و گاهی اوقات نیز باتری را بیش از حد هدر می دهند و یا دکمه های آنها در جای مناسب قرار داده نشده و موجب نارضایتی کاربران می شوند. بدون در نظر گرفتن مدت زمانی که شما در این عرصه فعالیت می کنید، عوامل متعددی وجود دارند که باید برای کسب موفقیت از اپلیکیشن موبایل خود در نظر بگیرید. در واقع باید وجه تمایز اپلیکیشن های موفق را از سایر اپلیکیشن ها بیابید. در این مقاله قصد داریم شما را با عوامل مهمی که در خلال ساخت اپلیکیشن موبایل باید در ذهن داشته باشید آشنا کنیم. 1. انتخاب پلت فرم برای ساخت اپلیکیشن پس از تحلیل و بررسی نیازهای اپلیکیشن، اقدام به گزینش یک پلت فرم مناسب برای آن نمایید، پلت فرم باید قادر به پر کردن شکاف بین نیازمندی ها و هدف شما باشد و به بهترین شکل شما را به هدف برساند. با توجه به گستره عظیمی از اپلیکیشن های در دسترس در بازار، انتخاب پلت فرم صحیح کمی دشوار است. اما اگر تمامی نیازمندی ها به درستی و با جزئیات کامل مستندسازی شده باشند، می توانید با ذینفعان و تیم برنامه نویسی خود به توافق برسید. برای نمونه اگر اپلیکیشن شما به ادغامی با Eclipse و Cloud Foundry نیاز دارد، IBM Bluemix گزینه ایده آل است. 2. اپلیکیشن یا سایت موبایل آیا یک سایت با تمامی امکانات در دسترس قرار دارد؟ آیا تنها یک اپلیکیشن موبایل کفایت می کند؟ چه امکاناتی از اپلیکیشن یا سایت موبایل مورد انتظار است؟ آیا لازم است که در حالت آفلاین نیز کار کند؟ آیا لازم است از دولوپمنت از نوع نیتیو یا هیبرید استفاده شود؟ تمامی این سولات باید پیش از شروع مراحل طراحی اپلیکیشن به دقت پاسخ داده شوند. 3. سیستم عامل پلت فرم و پشتیبانی از نسخه ها تعدادی سیستم عامل موبایل در دسترس برنامه نویسان قرار دارند و برخی از آنها بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرند. تیم برنامه نویسی باید بر سر نوع سیستم عامل هایی که از اپلیکیشن پشتیبانی می کنند، به توافق برسد و کلیه جزئیات را مستندسازی کند، پس از گزینش نوع سیستم عامل، لازم است نسخه های گوناگون از آن را نیز تست نماید. 4. مقدار معقول از پوش نوتیفیکیشن ها پوش نوتیفیکیشن ها برای بازاریابی و تولید تحلیلات رواج یافته اند، اما باید آنها را با تدبیر مورد استفاده قرار دهید، در غیر این صورت منجر به هدر رفتن باتری و لطمه به کارآیی خواهید شد. حتی اگر تعادل را در استفاده از آنها حفظ کنید، باز هم باید به بررسی احتیاجات کسب و کار و کاربران خود بپردازید. 5. تست کردن موجب حصول بهترین نتیجه می شود تست کردن اپلیکیشن دارای اهمیت ویژه ای می باشد، لازم است اپلیکیشن بر روی تمامی سیستم عامل های رایج تست شود. استفاده از Cloud این کار را تسهیل می بخشد، بهره گیری از متدولوژی های Agile و Scrum نیز ریسک احتمالی را کاهش می دهند و منجر به تست کارآمد اپلیکیشن می گردند. 6. اختصاص زمان برای بازاریابی نکته دیگر در زمینه کار با اپلیکیشن موبایل پی بردن به اهمیت بازاریابی است. بر خلاف برنامه ریزی منابع بنگاه یا ERP، از راه حل های موبایل انتظار سرعت بیشتر و سهولت در پیاده سازی را داریم. 7. مدیریت تجربه مشتری یا CEM علی رغم تلاش های فراوان در زمینه ساخت، اپلیکیشن های موبایل نیز مانند سایر نرم افزارها محتمل به داشتن مشکلات پیش بینی نشده می باشند. بدون استفاده از ابزارهای کارآمد برای اندازه گیری تجربه کاربران، فرآیند ساخت اپلیکیشن به روندی طاقت فرسا و زمان بر تبدیل می گردد. علاوه بر استفاده از ابزارهای اختصاصی برای یک صنعت خاص، لازم است همواره به بازخوردهای مشتریان خود توجه کنید تا از این طریق از کارآمدی و کیفیت اپلیکیشن اطمینان حاصل نمایید. این امکانات بنیادی برای داشتن یک اپلیکیشن کارآمد حیاتی اند و با توجه به رواج در استفاده از اپلیکیشن ها و افزایش تقاضا برای آنها لازم است نهایت تلاش خود را به کار ببندید که بهترین محصول ممکن را به مشتریان خود ارائه دهید. http://asmarterplanet.com برگرفته از