درمان درد پهلو سمت چپ در زنان

درمان درد پهلو سمت چپ در زنان

پهلو ، قسمت وسیعی از بدن را شامل می شود که اعضای زیادی زیر آن قرار دارند پی ، وقتی سخت ازر درمان درد پهلو سمت چپ در زنان یا حتی سمت راست مطرح است باید گزینه های بیشماری را در نظر گرفت. از درد سنگ کلیه گرفته تا بیماری به نام دیورتیکولیت می تواند علت درد پهلوی خانم ها در سمت چپ باشد. بنابراین تا مشخص نشدن علت دقیق درد ، با مصرف داروهای مسکن ، فقط و فقط درد را ساکت می کنید بدون اینکه به درمان قطعی برسید. برای تشخیص علت درد بهتر است از خدمات سونوگرافی در منزل تهران و کرج استفاده کنید.

سنگ کلیه و درد پهلو در زنان

دردی که می آید و میرود ، شدت آن تغییر می کند ،  درد فقط در یک طرف کمر یا پهلوها، زیر دنده هاست . یعنی امکان گسترش یافت به قسمت های دیگر بدن وجود ندارد. بعد از تشخیص سنگ کلیه ، پزشک برای درمان آن ممکن است داروهایی مثل : دیورتیک ها ( کلرتالیدون ، کلروتیازید، هیدروکلروتیازید ، اینداپامید و متولازون _ میلوراید ، اپلرنون ، تریامترن و اسپیرونولاکتون و... ) ، آلوپورینول ، فسفات ها ، تامسولوسین ، استامینوفن ، انواع آنتی بیوتیک ، سیترات پتاسیم ، پرازوسین و سیترات تجویز نماید تا درد پهلو سمت چپ در زنان از بین برود.

برای تزریقات دارو از طریق سرم کلیک کنید : تزریق سرم در منزل

دیورتیکولیت و درمان پهلو سمت چپ در زنان

داشتن علائمی همچون : تب ، اسهال ، استفراغ ، یبوست ، حساسیت شکمی ، حالت تهوع در کنار درد پهلو سمت چپ در زنان ممکن است نشان دهنده وجود بیماری دیورتیکولیت در خانم ها باشد.  درمان دیورتیکولیت با استفاده از آنتی بیوتیک ها ، استامینوفن یا داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای صورت می گیرد. متخصصان مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مثل ایبوپروفن را توصیه نمی کنند. 

کیست تخمدان و درد پهلوی چپ در زنان

سردی پوست ، استفراغ ، تب ، تنفس سریع ، سرگیجه ، ضعف ، نداشتن انرژی و درد شدید و ناگهانی در سمت چپ در زنان می تواند به دلیل کیست تخمدان ایجاد شده باشد که با انجام سونوگرافی قابل تشخیص است. درمان خانگی فقط می تواند به کاهش درد لحظه ای کمک کند اما در نهایت باید برای جلوگیری از وخیم شدن بیماری به نظر پزشک گوش دهید.

برای بهبود این درد کلیک کنید : ویزیت متخصص زنان در منزل

درد پهلو سمت چپ در زنان و بارداری خارج از رحم

یکی از علل درد پهلو سمت چپ در زنان میتواند بارداری خارج از رحم باشد. بارداری خارج از رحم به معنای این است که جنین در لوله های فالوپ یا تخمدان ها لانه گزینی کرده است که در صورت رشد میتواند این اندام را پاره کند. درد آن شدید ، همراه با ترشحات آبکی از واژن ، خونریزی واژینال ، درد داشتن در زمان اجابت مزاج و ادرار کردن ، جلو یا عقب افتادن سیکل قاعدگی است. درمان درد پهلو سمت چپ در زنان ، اگر بر اثر حاملگی خارج از رحم باشد با جراحی است.

اینها را هم بخوانید