فریم ورک های Lihto و React VR فیسبوک

فیسبوک در کنفرانس F8 خود به رونمایی از دو فریم ورک جدید برای اندروید و واقعیت مجازی پرداخت

فیسبوک، غول شبکه های اجتماعی در کنفرانس F8 خود به رونمایی از دو فریم ورک برای UI اندروید و VR پرداخت.

فریم ورک های Lihto و React VR فیسبوک

Litho

Litho در حقیقت فریم ورک داخلی فیسبوک برای ساخت رابط های کاربری کارآمد برای اندروید است و کمپانی از اکتبر سال گذشته به تبلیغ این فریم ورک پرداخته است.

استفاده از ابزارهای استاندارد اندروید در ساخت لیست های قابل اسکرول مانند آنهایی که در فید اخبار فیسبوک استفاده شده، امکان پذیر نیست و همین امر نیز موجب شد تا فیسبوک فریم ورک اختصاصی خود را بسازد. بسیاری از لیست ها از فریم ورک پیش فرض اندروید یعنی RecyclerView استفاده می کنند، اما آنطور که پیداست، فیسبوک آنها را نمی پسندد.

فریم ورک های Lihto و React VR فیسبوک

به گفته Pasquale Anatriello و Marco Cova از فیسبوک، رابط های کاربری در حال پیچیده تر شدن هستند و امکان کامل کردن فرآیند رندرینگ در این فریم زمانی امکان پذیر نیست. این شرایط برای سطوح اسکرولینگ پویا بسیار چالش برانگیز است، چرا که قسمت های جدید رابط کاربری به صورت مستمر در صفحه نمایش ظاهر می شوند.

به منظور دستیابی به نرخ 60 فریم در ثانیه که امروزه توسط اکثر گوشی ها پشتیبانی می شود و کاربران نیز چنین کیفیتی را انتظار دارند، فیسبوک اقدام به ساخت Litho نمود و از تجربه خود از React برای مهندسی یک سیستم که عملکرد اسکرول را تا 35 درصد بهبود می بخشد، بهره گرفت. Litho به صورت اپن سورس در اختیار قرار گرفته و می توان از آن در اپلیکیشن هایی با لیست های پیچیده و قابل اسکرول استفاده کرد.

React VR

React VR فریم ورک جدید فیسبوک برای واقعیت مجازی است که مبتنی بر جاوااسکریپت بوده و از React الهام گرفته تا توسعه دهندگان را قادر به استفاده از مدل تشریحی مشابه برای ساخت اپلیکیشن های VR نماید.

فریم ورک از تکنولوژی های وب محبوب مانند WebGL و WebVR برای جذب تعداد بیشتری از کاربران و اطمینان از تعامل کامل با سنسورهای دستگاه های مختلف استفاده می کند. به جای تمرکز بر روی ساخت بازی ها، React VR در حال حاضر برای ترکیب محتوای 360 درجه پانورامیک با رابط های کاربری دوبعدی، متن و تصاویر طراحی شده است.

فریم ورک های Lihto و React VR فیسبوک

مشابه Litho، فیسبوک تلاش آگاهانه ای برای کسب اطمینان از اینکه React VR دارای سطح بالایی از کارآیی است نموده تا دستیابی اپلیکیشن ها به نرخ 60 فریم در ثانیه تضمین شود. این مورد مخصوصا برای ساخت محتوای واقعیت مجازی و به منظور کاهش حس سرگیجه کاربران اهمیت زیادی دارد.

فریم ورک React VR در GitHub

فریم ورک Litho در GitHub

نظر شما درباره این دو فریم ورک جدید فیسبوک چیست؟ در بخش دیدگاه ها نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

https://www.developer-tech.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید