چالش های حاکم در تبلیغات اپلیکیشن های موبایل

چالش های حاکم در تبلیغات اپلیکیشن های موبایل

استفاده از گوشی های موبایل در چند سال اخیر رشد فزاینده ای را تجربه کرده و بخش عمده ای از این رشد به استفاده از اپلیکیشن های موبایل مربوط می شود.

اقتصاد اپلیکیشن های موبایل بسیار گسترده است و به طور پیوسته نیز در حال رشد می باشد. دانلودها در سال 2015 افزایش چشمگیری را به ثبت رساند و این شرایط توسعه دهندگان را به تفکر بیشتر و عمیق تر درباره روش های کسب درآمد از اپلیکیشن ها وا داشته است.

blog_18975_1

روش های گوناگونی برای کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل وجود دارد، اما یقینا تبلیغات تاثیرگذارترین روش است، اما این راهکار نیز دارای موانع و محدودیت های منحصر به فرد خود می باشد، چنانچه صاحبان اپلیکیشن ها مایل به راه اندازی یک کسب و کار پایدارند، باید بر این مشکلات فائق آیند. در ادامه سه چالش اصلی مرتبط با تبلیغات درون اپلیکیشن و راه مقابله با آنها برای شما فهرست شده، بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

1. مشتریان نسبت به تبلیغات مقاومت نشان می دهند

این نکته بسیار واضح و آشکار به نظر می رسد اما باید به آن توجه ویژه شود، چرا که در تجربه کاربر از اپلیکیشن نقش بسزایی دارد. تبلیغات بنری یکی از روش هایی است که در اکثر شرایط موجب آزار کاربران و مخصوصا قشر جوان تر می شود و کاربران، وب سایت هایی را که بیش از حد در محتوا مداخله می کنند، به راحتی کنار می گذارند. با در نظر گرفتن این گرایشات، محبوبیت یافتن و رشد روزافزون بلاکرهای تبلیغات به هیچ وجه تعجب برانگیز نیست.

راه حل مقابله با این چالش ساخت تجربه تبلیغاتی است که احساس اعتبار نسبت به محتوا را در کاربر تداعی کرده و آزاردهنده و نامربوط نباشد، بدین ترتیب کاربر دیگر اپلیکیشن را رها نخواهد کرد. تبلیغات نیتیو توانسته اند این قبیل از مشکلات را تا حدودی رفع نمایند.

به بیان VentureBeat، تبلیغات نیتیو یک نوع تبلیغ پولی است که در اپلیکیشن موبایل ناشر ظاهر شده و با محتوای کنونی اپلیکیشن ترکیب می شود. در بهترین حالت این گونه از تبلیغات به صورت یکپارچه با تجربه کاربری اپلیکیشن ترکیب می شود.

گزارشات اخیر از شرکت تحقیقاتی IHS Technology بیان دارد که تعامل مشتریان با اپلیکیشن های نیتیو 20 تا 60 درصد بیشتر از تبلیغات استاندارد بنری است. تاثیرگذاری اپلیکیشن های نیتیو بسیار چشمگیر است و مبنی بر گزارشات BI Intelligence هزینه های تبلیغات نیتیو در سال 2015 از 7.9 میلیارد دلار پیشی گرفته و گمان می رود که تا سال 2018 به میزان 21 میلیارد دلار نیز برسد، بدین ترتیب این رشد حاکی از سبقت گرفتن این نوع از تبلیغات از سایر فرمت های تبلیغاتی می باشد.

توسعه دهندگان زیرک تلاش می کنند تا به اکتشاف فرصت هایی برای تعامل بیشتر با کاربران خود بپردازند. برای نمونه کمپانی های بازی سازی از تبلیغات مبنی بر جایزه استفاده می کنند، بدین صورت که کاربر در ازای مشاهده محتوای تبلیغات فرصت پیشروی در بازی را دریافت می نماید.

2. توسعه تبلیغات با کیفیت، دشوار است

تبلیغات نیتیو با کیفیت بالا بسیار تاثیرگذارند، اما ساخت آنها فرآیند نسبتا دشواری است، همانگونه که در بالا به آن اشاره شد، تبلیغات نیتیو زمانی به موفقیت دست خواهند یافت که هم خوانی و یکپارچگی کاملی با تجربه کاربری داشته و یا آن را ارتقا بخشد. به منظور دستیابی به این هدف، زیرساخت ارائه اپلیکیشن باید برای کارآیی در فرآیند ارائه در موبایل بهینه سازی شده باشد.

اما این امر خود یک چالش بوده و یکی از دلایل این شرایط به زیرساخت شبکه کنونی باز می گردد که برای موبایل وب ساخته شده و نه اپلیکیشن های موبایل. سرعت اپلیکیشن های موبایل در جاهای مختلف دنیا متفاوت است و همین امر سبب می شود که توسعه دهندگان به رسانه و فرمت های تبلیغاتی ساده تر متوسل شوند.

علاوه بر این، ذات و مبنای گوشی ها بر روی حرکت و جابجایی است. از طرفی مورد توجه قرار دادن مکان قرار گیری کاربر و نمایش تبلیغات مرتبط، خود بر پیچیدگی موضوع می افزاید. از سوی دیگر تبلیغات با محتوای غنی بسیار قدرتمندند، اما سرعت دانلود آنها کمتر بوده و همین امر در ارائه آن به کاربران نهایی مشکل ساز می شود.

تمامی عوامل مذکور موجب ایجاد تاخیر می گردند و این امر به تجربه کاربری لطمه وارد می سازد و تعاملات نیز به موازات آن کاهش می یابد. از طرفی اگر تبلیغات در زمان مناسب و مورد انتظار به دست کاربر نرسد، در ازای آن پولی دریافت نخواهید کرد، ناشران و صاحبان اپلیکیشن تنها در ازای مشاهده و یا استفاده از این تبلیغات پول دریافت می کنند.

یک راه حل برای رفع این مشکل کسب اطمینان از بابت شبکه تبلیغاتی است که اپلیکیشن در آن اجرا می شود، به طوری که این شبکه باید به راحتی قادر به لود تبلیغات موردنظر باشد. پیش از انتخاب یک شبکه تبلیغاتی، توسعه دهندگان اپلیکیشن باید درخواست دسترسی به کد نمونه، مستندات و انجمن های پشتیبانی را از شرکای بالقوه دهند.

چالش بعدی در زمینه نمایش تبلیغات باکیفیت "third-party call bloat" است، در حالی که فراخوانی های شخص ثالث مانند SDKها امکانات مفیدی مانند آمار، خودکارسازی مارکتینگ و استفاده از شبکه های تبلیغاتی را ارائه می دهند، اما استفاده از تعداد زیادی SDK در یک اپلیکیشن مشکلاتی در زمینه کارآیی را منجر می شود، برای نمونه می توان به کاهش سرعت اپلیکیشن و کرش های مکرر اشاره کرد.

به منظور رفع این قبیل از مشکلات لازم است تا توسعه دهندگان از اجرای تمامی SDK ها، خودداری کنند و پلتفرم هایی مانند mParticle را مورد استفاده قرار دهند و یا از دیگر روش های افزایش سرعت اپلیکیشن های موبایل بهره گیرند.

3. صفحات پرداخت کند و دیپ لینک ها

چالش سوم در این زمینه به صفحات پرداخت و یا لینک هایی به اپ استور مربوط می شود که لود آنها کند صورت می پذیرد و این امر موجب رها کردن اپلیکیشن از سوی کاربر می گردد و از سوی دیگر موجب نارضایتی تبلیغ کنندگان می شود. این تاخیرها نتیجه مشکلات زیرساختی شبکه ها و call/SDK bloat شخص ثالث است. راه حل مقابله با این مشکل دقت در انتخاب شبکه تبلیغاتی است که در بستر آن صفحات پرداخت و دیپ لینک ها با سرعت بیشتری لود می شوند، از طرفی باید با روش های مناسب از call/SDK bloat نیز پیشگیری کرد.

جمع بندی

علی رغم احتمالات و فرصت های متعدد جهت کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل، بسیاری از کمپانی ها اقدام به انتشار تبلیغاتی می کنند که نامربوط، تاریخ گذشته، آزاردهنده و بی کیفیت اند و در تمامی بخش های تجربه کاربری به درستی لود نمی شود. اما با در نظر گرفتن این چالش ها و راه های مقابله با آنها، توسعه دهندگان می توانند به نحو بهتری تبلیغات درون اپلیکیشن ها را پیاده سازی کرده و از اپلیکیشن های خود درآمد کسب نمایند.

 

https://appdevelopermagazine.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید