وبلاگ - بازاریابی

0
356
5 ترفند بازاریابی برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک

5 ترفند بازاریابی برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک

به لطف غول ارتباطی یعنی اینترنت، فرصت های بیشماری پیش روی صاحبان کسب و کار و کارآفرینان آینده نگر وجود دارد، چرا که اینترنت و تبادلات دیجیتالی امکان بکارگیری تاکتیک های موثر و کارآمد را برای فعالان در این زمینه مهیا ساخته است و این فرآیند ساده تر و لذت بخش تر از گذشته صورت می پذیرد. درک ما از رسانه های متعارف در حال تغییر است و همواره رویکردهای رسانه ای جدید جایگزین نگرشات قبلی ما می شوند. امروزه تلویزیون که زمانی رسانه قدرتمندی تلقی می شد، جای خود را به موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی داده است.

در ادامه به معرفی ابزارهایی خواهیم پرداخت که به سادگی و راحتی به کمک شما می آیند تا برند و یا استارتاپ خود را به مشتریان خود نمایش داده و در خاطر آنها ثبت شوید.

1. از رسانه های اجتماعی به نفع خود بهره بگیرید

به احتمال زیاد از انواع گوناگون رسانه های اجتماعی مانند به اشتراک گذاری در فیسبوک، هشتگ های اینستاگرام و یا شبکه اجتماعی لینکدین استفاده می کنید، اما آنچه در اینجا اهمیت دارد حضور در تمامی فرم های شبکه های اجتماعی است، سعی در یکپارچه سازی و ادغام تمامی کانال های خود نمایید، چرا که افراد بخش چشم گیری از زمان خود را صرف کار با این شبکه ها می کنند. بنابراین دلیلی برای عدم استفاده از فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته وجود ندارد، ارتباطات خود را وسعت بخشیده و بعد اجتماعی کسب و کار خود را مستحکم تر گردانید.

blog_17797_1

در مکالمات شرکت کنید و برای نوشته های مختلف کامنت بگذارید، این که شما یک کمپانی هستید بدین معنا نیست که نمی توانید برای یک فاجعه ملی تسلیت گفته یا اشتیاق خود درباره یک رویداد ورزشی بزرگ را ابراز کنید. متفاوت بودن، کلید موفقیت در این زمینه است، یقینا رقبای شما نیز فعالیت های مشابهی را صورت می دهند، اما اگر خاص و منحصر به فرد ظاهر شوید، تصویر برند شما ارزش بیشتری را به همراه خواهد داشت. رسانه اجتماعی رشته ای تجربی است و بدون ریسک کردن هیچ نتیجه ای را بدست نخواهید آورد. سرمایه گذاری زمان و پول در یک کمپین رسانه اجتماعی یک گزینه اختیاری نیست، بلکه یک الزام است و باید آن را مد نظر قرار داده و استفاده کنید.

برای این کار:

– به شبکه های بزرگ بپیوندید.

– لایک کنید، به اشتراک بگذارید و ارتباط برقرار نمایید.

– کامنت بگذارید.

– فعالانه پست های جدید ارسال کنید.

– مخاطبین خاصی را هدف قرار دهید.

– در استفاده از ایموجی ها آزادانه عمل کنید، این کار جنبه شخصی و انسانی شما را به نمایش می گذارد. آمار منتشر شده از سوی Adweek نشان می دهد که 92 درصد از افراد ایموجی ها را مورد استفاده قرار می دهند، چرا که به اعتقاد آنها این روش بهتر از کلمات آنها را قادر به بیان احساسات خود می گرداند.

– به طور استراتژیک به تعامل با کاربران خود بپردازید.

ابزاری مانند buffer به شما امکان کنترل چندین کانال اجتماعی را می دهد و به راحتی می توانید کمپین های مختلفی را راه اندازی کرده و محتوا را به اشتراک گذارید.

2. ساخت و انتشار محتوای قانع کننده

کسب و کار و استارتاپ شما نیازمند محتوا است و این محتوا باید کیفیت بالایی داشته و تحریک کننده باشد. می توانید علاوه بر محتوا متنی اقدام به انتشار مقالات، ویدیوها و اینفوگرافی ها نیز در وبلاگ شخصی یا کانال های اجتماعی خود نمایید.

چنانچه کسب و کار شما به تجارت و فرآیندهای مالی مشغول است، یک ویدیو خلاقانه از آنچه صنعت شما بدان مشغول است تهیه کنید، محتوا باید به گونه ای باشد که ارزش به اشتراک گذاری را داشته باشد. به یاد داشته باشید که تمامی مشاغل دارای داستان منحصر به فرد و جزئیات مربوط به آن می باشند، هویت و خلاقیت عناصر کلیدی هر محتوایی می باشند و چالش، نحوه ارائه این محتوا است.

3. برندینگ خلاقانه را امتحان کنید

در صورت راه اندازی یک کسب و کار جدید به یک لوگو یا نشان قدرتمند نیاز دارید تا شما را از سایرین متمایز گرداند، چنانچه منابع مالی اندکی را در دسترس دارید می توانید از سرویس هایی مانند Fiverr یا Zeerk استفاده کرده و از گزینه های ارزان قیمتی که در اختیار شما قرار می دهند بهره ببرید و لوگو یا طراحی های گرافیکی برای کسب و کار خود بسازید.

هیچگاه قدرت کلام را نادیده نگیرید و تنها به روش های معمول اکتفا نکنید و لوگوی خود را بر روی محصولاتی چاپ کنید که خاطره انگیز باشند. بدین ترتیب کسب و کار شما بر همگان شناخته می شود و از بقیه متمایز می گردد. بازاریابی با استفاده از روش های خلاقانه نام شما را در بین انبوه کسب و کارهای دیگر متمایز گردانده و شما را منحصر به فرد و خاص می سازد.

4. از  ترفندهایی سئو بهره بگیرید

امروز همگی افراد بر نقش و اهمیت سئو در موفقیت کسب و کارها واقف اند، این عنصر حیاتی در صورت پیاده سازی صحیح میزان دیده شدن شما در نتایج جستجو را به شدت تحت تاثیر قرار داده و کلید توسعه کسب و کار می باشد. تطبیق صفحه وب کمپانی با الگوریتم گوگل یک الزام برای سبقت گرفتن از رقبای خود در این عرصه می باشد و شما را در رتبه های برتر جستجو قرار می دهد. در صورت عدم بکارگیری صحیح استراتژی های سئو به احتمال بسیار زیاد در این عرصه با شکست مواجه خواهید شد.

چه روش های ساده ای برای پیاده سازی سئو وجود دارند؟

– سرعت صفحه وب خود را بیشتر کنید. تصاویر و ویدیوهای خود را با استفاده از وب سایت هایی مانند tinypng.com فشرده سازی کنید. گوگل برای سرعت دامنه و کاربرد، رتبه در نظر می گیرد و این معیار را در الگوریتم رتبه بندی خود جای داده است.

– لینک صفحات شبکه های اجتماعی کمپانی را در وب سایت خود قرار دهید. گوگل صفحات اجتماعی کسب و کارها را معتبر قلمداد می کند و هر چه اعتبار بیشتر باشد رتبه شما نیز بهتر می گردد.

– ساخت یک صفحه Google My Business. این اقدام میزان اعتبار و امانت داری وب سایت شما را ارتقا می بخشد، عنصر دیگری که در الگوریتم جستجوی گوگل تاثیرگذار است.

چنانچه به واقع به اهمیت و نقش سئو پی برده باشید، مدیریت و پیاده سازی آن را به دست فرد متخصصی در این زمینه خواهید سپرد. یک آژانس بازاریابی دیجیتال رتبه بندی های کسب و کار و استارتاپ شما را ارتقا می بخشد و این امر به شکوفایی کسب و کار و مبادلات قابل توجهی می انجامد. باید به مطالعه در این زمینه بپردازید، سئو یک بازی کوتاه مدت نیست و یک سرمایه گذاری بلندمدت تلقی می شود و انتظار جهت دستیابی به نتیجه مطلوب ارزشمند است.

5. بخشی از جمع باشید

هیچ چیز لذت بخش تر از حضور در یک اجتماع نیست، رویدادهای اجتماعی ترتیب دهید. اگر کمپانی شما ارائه دهنده خدمات است، چگونه می توانید بدون کسب منفعتی به یک انجمن کمک کنید؟ چنانچه چنین امکانی برای شما وجود دارد از آن استفاده کرده و هویت و بعد اجتماعی کسب و کار خود را به نمایش بگذارید. کمپانی هایی که به جوامع و انجمن های گوناگون کمک می کنند از رقبای کاری خود متمایز می گردند.

بازاریابی موفقیت آمیز کسب و کار کوچک و استارتاپ همواره دربرگیرنده چالش های متعددی است. متدهای قدیمی دیگر تاثیرگذاری گذشته را ندارند و رویکردهای جدید به طور مستمر در حال تغییر هستند و از این رو تعیین هدف سرمایه گذاری در این مورد کمی دشوار می باشد. از سوی دیگر تاکتیک های متعددی در اختیار شما قرار دارند و اینترنت، برندینگ مبتکرانه، رسانه اجتماعی، پیاده سازی مناسب سئو و تعاملات با انجمن ها فرصت های بیشماری را پیش روی شما قرار می دهند.

 

منبع:

http://www.lifehack.org

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر