بازی لیگ آف لجندز

آموزش بازی لیگ اف لجندز به همراه خرید rp آن

اگر به دنبال آموزش بازی لیگ آف لجندز هستید، یعنی زمان آن فرا رسیده تا به جای بازی کردن بی‌هدف در مقابل پلیرهای قدرتمند، روش انجام این بازی را اصولی یاد بگیرید. تنها به این ترتیب است که می‌توانید درک صحیحی از مکانیک بازی و قوانین آن داشته باشید. لیگ آف لجندز یک بازی رایگان و چدنفره در ژانر موبا (MOBA) است. تنها چیزی که برای این بازی نیاز دارید یک کامپیوتر است که قابلیت پردازش و اجرای بازی را داشته باشد. معمولا بازی‌های موبا ممکن است در وهله اول کمی سخت و پر چالش به نظر برسند؛ اما در حقیقت بسیار سرگرم‌کننده و جذاب هستند. در ادامه آموزش بازی لیگ آف لجندز را به همراه راهنمای خرید rp لیگ آو لجندز برایتان شرح خواهیم داد.

 

هدف از بازی لیگ آف لجندز

همانطور که اشاره شد، لیگ آف لجندز جزو بازی‌های موبا است؛ به این ترتیب شما با یک بتل آرنا سر‌وکار دارید و باید پایگاه‌های دشمن را نابود کرده و از مقرهای خود دفاع کنید. پایگاه‌های دشمن در بازی لیگ آف لجندز به عنوان نکسوس (Nexus) شناخته می‌شوند. این بازی دارای محدودیت زمانی نیست و مبارزه تا زمانی‌ که نکسوس‌های هر دو تیم پابرجاست ادامه پیدا می‌کند.

 

آشنایی با کاراکترهای لیگ آف لجندز و نحوه کنترل آن‌ ها

کاراکترهای بازی لیگ آف لجندز با عنوان هیرو یا چمپین (Champion) شناخته می‌شوند. در لابی (Champion Select) می‌توانید پیش از شروع بازی هیروی خود را انتخاب کنید. هر هفته تعدادی از هیروها به صورت رایگان برای بازی قرار داده می‌شوند. هیروهای غیررایگان بازی را می‌توانید با ارز داخل بازی خریداری کنید. ارز داخل بازی لیگ آف لجندز با نام رایوت پوینت شناخته می‌شود که در بخش‌های بعدی به خرید آن می پردازیم. از هر هیرو تنها یک بار می‌توان در بازی استفاده کرد و شما و هم تیمی‌تان نمی‌توانید یک هیرو را انتخاب کنید.

برای کنترل هیرو از کلیک راست استفاده کنید. روی نقطه‌ای از مپ که قصد حرکت به سمت آن را دارید کلیک کنید. برای اتک خودکار یا حمله به دشمن، روی انمی کلیک راست کنید. اگر هیروی شما در محدوده اتک باشد به انمی حمله می‌کند. اگر هم در محدوده نباشد، ابتدا به سمت هدف حرکت کرده و سپس به انمی حمله می‌کند.

 

هرکدام از هیروها دارای چهار توانایی هستند؛ سه توانایی بیسیک و یک قدرت التیمت. قدرت‌های بیسیک را تا پنج دفعه و قدرت التیمت را تا سه دفعه می‌توانید ارتقا دهید. طلسم التیمت تا لول ۶ قابل استفاده نیست و کول‌داون طولانی‌تری دارد. در قسمت بالای صفحه نوار سلامت هیرو قرار دارد که وضعیت شما را در بازی مشخص می‌کند. گرفتن کیل در بازی گلد یا طلا برای شما به همراه دارد.

نواری که در قسمت پایین قرار دارد میزان مانا (Mana) را نشان می‌دهد. مانا منبعی در بازی است که برخی هیروها از آن برای اجرای قدرت‌هایشان استفاده می‌‌کنند. این منبع برای برخی دیگری از هیروها انرژی نامیده می‌شود.

 

لیگ آف لجندز

 

آشنایی با کلاس هیروهای لیگ آف لجندز

هیروهای بازی لیگ آف لجندز در شش کلاس قرار می‌گیرند؛ اساسین یا قاتل، فایتر یا مبارز، میج یا جادوگر، مارکسمن یا تیرانداز، ساپورت یا پشتیبان و تانک.

اساسین‌ها قادرند هیروهای انمی را از فاصله نزدیک از بین ببرند. هیروهای این گروه دارای میزان دمج بالا و قدرت بقای پایینی هستند. هیروهای کلاس اساسین در لاین‌های بالایی، میانی یا جنگل بهترین عملکرد را دارند.

فایترها در نبردهای طولانی مهارت دارند و می‌تواند دمج بسیار بالایی به انمی وارد کنند. همچنین قدرت بقای هیروهای این کلاس نیز بسیار بالا است. اما فایترها برای داشتن عملکرد خود باید به هدف نزدیک باشند. این هیروها در لاین‌های بالایی و جنگل خوب عمل می‌کنند.

 

میج‌ها معمولا با طلسم‌ها و انفجارها قدرت خود را به نمایش می‌گذارند. این هیروها بیشتر در لاین‌های میانی و پایینی دیده می‌شوند. مارکسمن‌ها برای وارد کردن بیشترین مقدار دمج به اتک‌های خودکار(Auto Attack) خود وابسته هستند. هیروهای کارکسمن بیشتر در لاین‌های میانی و پایینی بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند.

هیروهای کلاس ساپورت معمولا وظیفه ایجاد شیلد و هیل کردن هیروهای دیگر را به عهده دارند. این هیروها اغلب دارای قابلیت کنترل یا CC هستند و در لاین‌های میانی و پایینی عملکرد خوبی دارند. تانک‌ها درخط مقدم نبرد قرار گرفته و مقاومت خوبی نسبت به اتک‌ها دارند. هیروهای این کلاس در لاین‌های بالایی، میانی و جنگل بهترین عملکرد را دارند.

 

rp بازی لیگ آف لجندز

 

آشنایی با مسیرهای مپ لیگ آف لجندز

در مپ (Summoner’s Rift) بازی لیگ آف لجندز سه مسیر وجود دارد؛ لاین بالایی (Top)، میانی (Mid) و لاین پایینی (Bot). یک استراتژی استاندارد برای هر بازیکن این است که یک هیرو در لاین بالایی، یک هیرو در لاین میانی، دو هیرو در لاین پایینی و یک هیرو را در جنگل قرار دهد. در هر لاین سه برج و یک اینهیبیتور (Inhibitor) برای هر تیم قرار داده شده است. این همان نقطه‌ای است که در ابتدای بازی بخش اعظم مبارزه را انجام می‌دهید؛ دقیقا همان جایی که مینیون‌ها تردد می‌کنند.

در میان سه مسیر جنگل قرار دارد و هیولاهای بی‌طرف در این منطقه پیدا می‌شوند. این هیولاها به هیچ‌کدام از تیم‌ها تعلق ندارند و تنها درصورتی حمله می‌کنند که به آن‌ها حمله کنید. هیروهای هر کدام از تیم‌ها می‌توانند این هیولاها را نابود کنند. هیروهای لاین جنگل، هم این هیولاها را از بین می‌برند هم به هیروهای دیگر در مسیرهای مختلف در مبارزات کمک می‌کنند.

 

معرفی سازه ها در لیگ آف لجندز

در بازی لیگ آف لجندز سازه‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام به دلیل مشخصی در مپ قرار داده شده‌اند. به طور کلی هر تیم دارای یازده برج است؛ سه برج در هر لاین و دو برج که به منظور محافظت از نکسوس (Nexus) قرار گرفته‌اند. برج‌ها دارای نقش دفاعی هستند و به هرکدام از انمی‌هایی که نزدیک شوند حمله می‌کنند. تمرکز اصلی برج‌ها روی مینیون‌ها است مگر آنکه مینیونی برای حمله کردن وجود نداشته باشد. پیش از حمله کردن به نکسوس و نابود کردن آن باید در هر مسیر سه برج، یک اینهیبیتور و دو برج محافظ نکسوس را از بین ببرید.

هر تیم دارای یک اینهیبیتور در هر لاین است. پس از نابود کردن سه برجی که در مقابل اینهیبیتور قرار دارند، می‌توانید اینهیبیتور را تخریب کرده و سوپر مینیون به دست بیاورید؛ مینیون‌های بسیار قوی که همراه با دیگر مینیون‌ها اسپاون می‌کنند. اینهیبیتورها پس از مدت زمان مشخصی ریسپاون کرده و فرصت استفاده از بونس سوپر مینیون به اتمام می‌رسد.

 

نکسوس‌ها همان پایگاه‌های اصلی و قلب هر تیم به‌شمار می‌روند. بازی زمانی به اتمام می‌رسد که شما نکسوس تیم مقابل را نابود کنید. نکسوس‌ها پس از دریافت کردن دمج به آهستگی خود را هیل می‌کنند. تنها زمانی می‌توانید به نکسوس حمله کنید که یک یا دو اینهیبیتور را نابود کرده باشید.

 

معرفی سازه ها در لیگ آف لجندز

 

آشنایی با چشمه و شاپ

شما بازی را با اسپاون در کنار چشمه (The fountain) آغاز می‌کنید. اگر در طول بازی بازیکنان تیم حریف باعث مرگ کاراکتر شما شوند، دوباره در کنار چشمه ریسپاون خواهید کرد. این مکان درست همانجایی است که شاپ بازی قرار دارد.

شما می‌توانید در طول بازی باز هم به چشمه برگردید تا خود را هیل کرده یا آیتم‌هایی خریداری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزینه ریکال (Recall) را انتخاب کنید. این توانایی در اختیار تمام بازیکنان قرار گرفته است. اما باید در زمان درست از این قابلیت استفاده کنید، زیرا ممکن است کست کردن این قدرت با اتک تیم مقابل متوقف شود.

 

برای خرید آیتم از شاپ یا آفرها و یا کاستومایز کردنن هیرو به ارز پریمیوم بازی نیاز دارید؛ ارز پریمیوم در بازی لیگ آف لجندز رایوت پوینت (Riot Point) نام دارد که با علامت اختصاری RP نشان داده می‌شود. با داشتن رایوت پوینت می‌توانید آیتم‌های ویژه زیادی مانند اسکین و باندل خریداری کنید. اگر می‌خواهید مقدار کافی رایوت پوینت برای خرید داشته باشید می‌توانید از طریق فروشگاه ونوم در ایران این ارز پریمیوم را خریداری کنید. ونوم استور خرید این آیتم را به‌صورت قانونی و با امکان تحویل آنی برای گیمرهای لیگ آف لجندز در ایران فراهم کرده است.

 

انمی ها در بازی لیگ آف لجندز

هر تیم دارای مینیون‌هایی است که در مپ اسپاون کرده و در مسیرها شروع به حرکت می‌کنند. این مینیون‌ها در حقیقت بازیکنان کنترل شده با هوش مصنوعی هستند که با مینیون‌های تیم مقابل مبارزه می‌کنند. اگر مینیونی برای مبارزه وجود نداشته باشد، مینیون‌ها شروع به مبارزه با هیروها می‌کنند. مینیون‌ها هم می‌توانند به برج‌ها، اینهیبیتورها و نکسوس آسیب برسانند. البته این در صورتی است که هدف دیگری برای مبارزه نداشته باشند.

کشتن مینیون‌ها با اصطلاح فارمینگ (Farming) شناخته می‌شود. برای انجام این کار باید ابتدا صبر کنید تا مینیون‌های تیم شما سطح سلامت مینیون‌های انمی را کاهش دهند. سپس با یک اتک قوی آن‌ها را از بین برده و گلد یا طلا به دست بیاورید. این تکنیک لست هیتینگ (Last Hitting) یا ضربه نهایی نام دارد. فارمینگ یکی از موثرترین روش‌ها برای جمع کردن گلد، اکس پی و البته ارتقا سطح هیرو است.

 

علاوه‌بر هیروهای تیم مقابل که باید شکست دهید هیولاهایی در مسیر جنگل وجود دارند که هیولاهای بی‌طرف نامیده می‌شوند. همانطور که اشاره شد این هیولاها به هیچ‌کدام از تیم‌ها تعلق ندارند اما از بین بردن آن‌ها امتیازهایی برای شما خواهد داشت. کشتن این هیولاها نیازمند کار تیمی است.

 

انمی ها در بازی لیگ آف لجندز

 

کلام پایانی

با آموزش بازی لیگ آف لجندز و معرفی اصول بیسیک این بازی تلاش کردیم شما با حال و هوای این بازی بیشتر آشنا شده و یک شروع خوب در بازی داشته باشید. اما توضیحات کامل این بازی در یک مطلب نمی‌گنجد. نمی‌توان یک شبه و به سرعت در این بازی پیشرفت کرد. بنابراین شما باید آگاهی خود از محتوا و مکانیک بازی را افزایش دهید و با تماشای استریم بازیکنان حرفه‌ای، سعی کنید سطح خود را ارتقا دهید. همچنین نباید اهمیت تمرین کردن را نادیده بگیرید. سعی کنید سبک بازی خود را بشناسید و تا رسیدن به سطح حرفه‌ای از بازی‌های رنک یا رتبه‌بندی دوری کنید. برای بهره بردن بیشتر از بازی نیز می‌توانید برای خرید وایلد کور لیگ آف لجندز به فروشگاه ونوم مراجعه کرده و در کمترین مدت زمان و در شرایطی ایمن و قانونی این ارز پریمیوم را خریداری کنید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید