
افزایش رتبه سایت در گوگل با چند حرکت ساده
در این مطلب به چند تکنیک ساده و کاملا عملی برای افزایش رتبه سایت در گوگل اشاره میکنم.
اگر صاحب یک سایت هستید حتما این مطلب را مطالعه کنید، چرا که هر یک از تکنیکهایی که در این مطلب به آنها اشاره میشود به تنهایی میتواند موجب بالا بردن رتبه سایت در گوگل شود.
همراه باشید.
1- انتخاب کلمات کلیدی درست
انتخاب اشتباه کلمات کلیدی دو مشکل اساسی برای شما ایجاد میکند.
مشکل اول این است که شما کلماتی را انتخاب میکنید که یا میزان سرچ خیلی پایینی دارند و رتبه گرفتن روی آنها ارزش چندانی ندارد و یا آنقدر میزان سرچ و رقابت بالایی دارند که به این زودیها نمیتوانید روی آنها رتبه بگیرید.
مشکل دوم این است که شما کلماتی را انتخاب میکنید که میزان سرچ مناسبی دارند و رتبه گرفتن روی آنها خیلی سخت نیست، اما این کلمات هیچ ارزش تجاری برای شما ندارند و افرادی که با سرچ این کلمات وارد سایت شما میشوند هرگز از شما خرید نمیکنند.
پس اولین حرکت اساسی شما این است که نگاهی به کلمات کلیدی یافت شده بیندازید و یکبار دیگر تحقیق کلمات کلیدی را به شکل حرفهای انجام دهید.
2- از عنوان سئو غافل نشوید
عنوان سئو با عنوان مطلب متفاوت است، یعنی میتواند متفاوت باشد.
عنوان مطلب همان عنوان مقاله در سایت است که کاربران هنگام مشاهده مقاله آن را میبینند، اما عنوان سئو، عنوان مطلب شما در نتایج گوگل است. مانند نمونه زیر:
این عنوان اگر به اندازه کافی جذاب باشد میتواند کلیکهای بیشتری را در نتایج گوگل نصیب خود کند و همین کار موجب افزایش ترافیک این مطلب خواهد شد.
حالا فرض کنید که برای 100 مطلب خود عنوان سئو را مجدد بازنویسی کنید و هر مطلب فقط 10 ورودی بیشتر دریافت کند، به این شکل 1000 کلیک بیشتر در ماه دریافت میکنید و این یعنی افزایش ترافیک وب سایت که تنها با بهبود عنوان سئوی مطالب اتفاق افتاده است.
3- از لینکسازی داخلی استفاده بیشتری ببرید
لینکسازی داخلی یعنی در یک صفحه از سایت خود به یک صفحه دیگر لینک میدهید و به این شکل از یک صفحه خود کمی اعتبار به صفحه جدید منتقل میکنید.
اولا توصیه میشود در همه مقالات سایت به مقالات مرتبط لینک دهید و اجازه دهید که خزندههای گوگل از هر مقاله شما به یک مقاله دیگر هدایت شوند و هرگز به یک مقاله بدون لینک بر نخورند.
اما نکته اینجاست که برای افزایش رتبه مقالات باید لینکسازی را به شکل درستی انجام دهید.
توصیه میکنم که اگر مطلب جامعی دارید و برای کلمه خاصی بهینهاش کردهاید، مثلا یک مقاله جامع با موضوع سئو نوشتهاید، حتما در مقالات دیگر مرتبط با سئو به این صفحه با عبارت کلیدی مشخص لینک دهید.
در واقع با این کار به گوگل نشان میدهید که تمام مقالات سئو به این مطلب اصلی لینک دادهاند و گوگل متوجه میشود که این مطلب یک مطلب اصلی و جامع درباره سئو است.
هر بار که از مقالات داخلی به یک مطلب اصلی لینک میدهید، در واقع مقداری اعتبار به مطلب اصلی منتقل کردهاید.
4- کلمات کلیدی اصلی را در متن بیاورید
با توجه به آپدیتهای اخیر گوگل و هوشمند شدن گوگل، خیلیها تصور میکنند که دیگر استفاده از کلمات و عبارات کلیدی اهمیتی ندارد.
اما حقیقت این است که وجود عبارات و کلمات کلیدی همچنان اهمیت دارند، اما این نحوه به کار گیری عبارات است که نسبت به گذشته تغییر کرده است، وگرنه گوگل همچنان از طریق کلمات و عبارت موجود در متن تلاش میکند موضوع مطلب را متوجه شود.
شما حتما باید عبارات و کلمات کلیدی مرتبط را در داخل مطلب بیاورید و بهتر است که در ابتدای مطلب بیاورید، اما هرگز تلاش نکنید که عبارت مورد نظر را به زور در جایی از مطلب بگنجانید، این اتفاق به صورت طبیعی رخ میدهد.
قطعا اگر من یک مطلب عالی درباره افزایش فالوور بنویسم به هرحال چند باری این عبارت تکرار میشود.
نکته حائز اهمیت این است که سعی کنید از عبارات مشابه و نزدیک به عبارات اصلی هم استفاده کنید، زیرا این کار به گوگل کمک میکند که سریعتر موضوع مطلب را تشخیص دهد.
5- اطمینان پیدا کنید که سایت شما سرعت لود قابل قبولی دارد
حتما میدانید که سرعت سایت هم یکی از فاکتورهای گوگل است، اما شاید نمیدانستید که تا این حد میتواند اهمیت داشته باشید.
بهتر است سرعت سایت خود را بررسی کنید و مواردی را که موجب کندی سایت شده است برطرف کنید، سایتهای زیادی برای این کار وجود دارند که من سایت gtmetrix.com را توصیه میکنم.
وارد سایت شوید و آدرس سایت خودتان را وارد کنید، سپس تصویری شبیه تصویر زیر را مشاهده میکنید که با جزئیات کامل سرعت سایت شما را بررسی کرده است.
مواردی که سبز رنگ هستند یعنی به خوبی رعایت شده اند و مواردی که زرد و قرمز هستند نیاز به بهبود دارند و دقیقا همین موارد موجب کندی سایت شما شده اند.
منبع: ronaaq.com
/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست