سامانه برگزاری کلاس آنلاین

الوکام: سامانه‌ای قدرتمند برای برگزاری کلاس‌های آنلاین و جلسات کاری

کلاس آنلاین هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا محبوبیت بیشتری یافت، چرا که درحال‌حاضر امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت حضوری وجود ندارد.

به لطف تکنولوژی‌ و اینترنت، آموزش از راه دور میسر شده و در این میان سامانه‌های متعددی به کمک دانش‌آموزان، هنرجویان و کارمندان آمده‌اند تا چالشی را که کل دنیا درحال دست‌و‌پنجه نرم کردن با آن است، برطرف کنند.

در ادامه قصد داریم شما را با یکی از سامانه‌های آموزش مجازی در ایران به نام "الوکام" آشنا کنیم که امکانات بسیار کاربردی و پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با ما همراه شوید.


الوکام: سامانه‌ای تحت وب (بدون نیاز به نصب اپلیکیشن یا نرم‌افزار) برای برگزاری کلاس آنلاین

الوکام یک سامانه‌ کاملاً ایرانی برای برگزاری کلاس‌ها و جلسات آنلاین و همچنین وبینارها می‌باشد که در سال 1399 و با هدف تسهیل ارتباطات و آموزش آنلاین راه‌اندازی شده است.

این سامانه در دسترس کلیه افراد اعم از معلمین، دانش‌آموزان، مدیران، کارمندان و ... قرار گرفته و بهترین خدمات را در کنار بهترین کیفیت ارائه می‌دهد.

 

سامانه الوکام یک سرویس تحت وب می‌باشد، ازاین‌رو به‌راحتی و تنها به‌کمک مرورگر کامپیوتر، لپ‌تاپ یا گوشی‌تان می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و نیازی به نصب هیچ‌گونه نرم‌افزار یا اپلیکیشنی نمی‌باشد. به‌این‌ترتیب خبری از مشکلات و چالش‌هایی که اکثر اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها با آنها مواجه‌اند، نیست.

همین ویژگی نیز الوکام را به ابزاری بسیار کاربردی و دردسترس برای مدارس مجازی، سازمان‌ها و شرکت‌ها تبدیل کرده است.
 

امکاناتی که الوکام را به یک ابزار قدرتمند در حوزه آموزش مجازی تبدیل کرده‌اند

تمامی قابلیت‌ها در صفحه اصلی سامانه دردسترس بوده و تنها با یک کلیک قادر به استفاده از آنها هستید.
پس از ثبت‌نام در الوکام، به‌راحتی می‌توانید کلاس یا جلسه دلخواه‌تان را ایجاد کرده و لینک آن‌را با افراد موردنظر به اشتراک بگذارید.

حال می‌خواهیم به معرفی امکاناتی بپردازیم که الوکام را به یک سامانه قدرتمند در حوزه آموزش آنلاین تبدیل کرده‌اند.

  • ارتباط صوتی و تصویری: امکان برقراری ارتباط به‌صورت صوتی و تصویری وجود دارد و بسته به نیازتان می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را مورد استفاده قرار دهید.
    دقیقاً مشابه نرم‌افزار و اپلیکیشن اسکایپ، الوکام نیز این امکان را در اختیارتان قرار داده تا بتوانید درحین جلسه میکروفن یا دوربین را بسته به نیازتان، فعال یا غیرفعال کنید.
     
  • اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش: این قابلیت مخصوصاً برای آموزش نرم‌افزارهای مختلف به دانش‌آموزان یا هنرجویان مناسب بوده و می‌توانید محیط دسکتاپ شامل نرم‌افزارهای نصب‌شده روی سیستم یا مرورگر وب را با شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارید.
     
  • اشتراک‌گذاری فایل: به سادگی می‌توانید فایل مربوط به دروس، تکالیف یا جلسات کاری را با شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارید.
    فایل‌های آپلودشده به‌صورت لیست نمایش داده می‌شوند و شرکت‌کنندگان قادر به دانلود هریک از آنها هستند.

     
  • وایت‌برد یا تخته‌سیاه: تخته‌سیاه نماد اصلی کلاس‌های سنتی است و برای آنکه کلاس مجازی نیز حس و حال کلاس واقعی را داشته باشد، می‌توانید از این قابلیت استفاده کرده و برخی از مطالب را یادداشت کنید.
     
  • چت آنلاین: امکان گفتگوی آنلاین شرکت‌کنندگان نیز وجود دارد و دانش‌آموزان یا حضار جلسه می‌توانند از این قابلیت برای مطرح کردن مشکلات یا سوالات خود استفاده کنند.
    مزیت دیگر این قابلیت، فراهم شدن فضایی برای تبادل نظر افراد می‌باشد که مخصوصاً برای جلسات آنلاین بسیار کاربردی است.
     
  • اجازه گرفتن و ارائه در کلاس: از آنجا که محیط این سامانه کاملاً تعاملی است، شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند در بحث شرکت نمایند یا در خصوص موضوعات مختلف ارائه ویدیویی داشته باشند.
     
  • پرسش و پاسخ در کلاس: معلمین و اساتید می‌توانند سوالات درسی را طراحی کرده و در طول جلسه مطرح کنند. این قابلیت برای طرح نظرسنجی از حضار در جلسه نیز کاربردی است و نظم بیشتری به جلسات می‌دهد.


     
  • مدیریت کاربران: تعداد کاربران آنلاین و آفلاین در این سامانه نمایش داده می‌شود و مدیر می‌تواند هریک از آنها را به ارائه دعوت کند.
    این قابلیت برای حضور و غیاب دانش‌آموزان و کارمندان نیز قابل استفاده است.
     
  • پخش فایل‌های صوتی و تصویری: به‌راحتی می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری که از قبل آماده کرده‌اید را پخش کنید.
     
  • نمایش اسلاید: اکثر معلمان و اساتید ترجیح می‌دهند مباحث آموزشی را به‌صورت اسلاید آماده کرده و تدریس را بر اساس آن انجام دهند. الوکام امکان نمایش فایل‌های پی‌دی‌اف و تصاویر به‌صورت اسلاید را در اختیارتان قرار داده است.
    برای این کار کافی است روی "فایل ارائه" کلیک کرده و فایل موردنظرتان را انتخاب کنید.


 

مزایای الوکام نسبت به نمونه‌های مشابه

  • دسترسی آسان و سریع: فقط و فقط با مرورگر وب و اتصال اینترنت می‌توانید به الوکام دسترسی داشته باشید و نیازی به نصب هیچگونه نرم‌افزار یا اپلیکیشن خاصی نمی‌باشد.
  • ارتباط امن و پایدار: سرورهای الوکام در داخل ایران قرار دارند و به همین جهت نیز ارتباط پایدارتر بوده و قطعی کمتری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد.
  • امنیت بیشتر: این سامانه از امنیت بیشتری نسبت به نمونه‌های خارجی برخوردار است.
  • سادگی و راحتی: کار با این سامانه برای افراد با سنین مختلف بسیار راحت بوده و نیازی به آموزش ندارد.
  • کاملاً ایرانی: این سامانه در داخل کشور تولید شده است.
  • مناسب‌ترین سامانه برای آموزش: الوکام برای هر نوع آموزش مجازی قابل استفاده بوده و هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

    سامانه الوکام درحال حاضر در برخی از مدارس کشور مانند علامه و نبی اکرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس اگر می‌خواهید فعالیت در حوزه آموزش آنلاین را شروع کنید، همین حالا سری به وب‌سایت الوکام بزنید.

https://alocom.co

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید