مقایسه لپ تاپ لنوو با ایسوس

ایسوس یا لنوو؟؟؟

در دنیای امروز و با توجه به پیشرفت تجهیزات و فناوری، برندهای مختلفی اقدام به تولید یک نوع محصول می نمایند. در حال حاضر نمی توان گفت که محصولات یک شرکت و برند همیشه عالی و بدون عیب و نقص هستند.

این محصولات توسط مشتریان با دیگر محصولات سنجیده می شوند. در این بین کاربران و مشتریانی که از این محصولات استفاده می نمایند هر روز با چالش بیشتری مواجه می شوند.

برخی برندها دارای فناوری اختصاصی در تولید محصولات هستند. برندها درواقع یک نوع تعهد برای اعتماد خریدار به دوام و کیفیت محصول هستند. امروزه برای خرید محصولات جدید در بازارهای جهانی با انتخاب های متفاوتی روبه رو هستیم.

 

برخورداری از آگاهی مناسب نسبت به ویژگی های مثبت و منفی هر محصول با توجه به برند تولید کننده آن لازمه انتخاب یک محصول مناسب و با کیفیت با توجه به نیاز کاربران می باشد.

استراتژی های ایسوس و لنوو

استراتژی شرکت ها بیشتر مربوط به مدیران و کارکنان و تعیین کننده آینده شرکت است. شرکت های لنوو و ایسوس هر کدام با استراتژی های خاص خود اقدام به تولید محصولات در بازار نموده اند.

نمایندگی لنوو در سال 2004 با امضای قراردادی از طریق اسپانسری المپیک به بازاریابی ورزشی روی آورد و توانست از طریق این رویداد ورزشی بزرگ محصولات خود را به همه دنیا معرفی نماید.

 

نمایندگی ایسوس نیز از طریق بازاریابی محتوایی که همان درک نیاز مشتریان است توانست محصولات خود را از طریق شناساندن نیاز مردم به خودشان به آنها معرفی کند.

این دو شرکت به مانند برندهای برتر جهانی جایگاه خاصی را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند. البته ذکر این نکته نیز لازم است که انتخاب یک برند همیشه به نیاز و کار مشتریان بستگی دارد.

 

مشخصات ظاهری

شرکت ایسوس با توجه به استراتژی تولیدی خود در طراحی و تولید محصولات خود به ظاهر آنها اهمیت زیادی می دهد. محصولات نمایندگی ایسوس معمولا دارای بدنه ای شیک و جذاب برای کاربرانی که به این موضوع اهمیت می دهند هستند.

در بدنه این محصولات از مواد فلزی خاصی با کیفیت بالا استفاده می شود تا با توجه به کاربر آن مشتری را نسبت به دیگر برندها راضی نگه دارد.

این توجه به ظاهر محصول باعث شده است تا قیمت تولیدات شرکت ایسوس نسبت به برخی برندها بالا برود. استفاده از شاسی آلومینیومی و طراحی زیبا باعث استقبال زیاد مشتریان از زنبوک های ایسوس نسبت به دیگر محصولات شده است.

 

نمایندگی لنوو در طراحی محصولات خود از طرح های چشم نواز و خلاقانه استفاده می کند، اما خیلی به جذاب بودن و یا شیک بودن محصول خود نمی پردازد. لنوو بدنه محصولات خود را مستحکم می سازد تا در برخوردها و یا در مقابل ضربات آسیب کمتری ببینند.

همین امر باعث شده است تا قیمت تمام شده محصولات شرکت لنوو بسیار صرفه اقتصادی بیشتری برای کاربران داشته باشد. در طراحی و مشخصات ظاهری تبلت های  این دو برند نیز این ویژگی ها لحاظ شده است.

 

کاربران تبلت هایی که می خواهند محصولی شیک تر داشته باشند و بازی های سنگین تری را با کیفیت بهتری انجام دهند معمولا به سمت تبلت های ایسوس می روند.

در مقابل تبلت های لنوو نیز با توجه به ساخت مناسب و متوسطی که دارند دارای قیمت های مناسبی هستند. البته تبلت های لنوو بیشتر برای انجام کارهای اینترنتی، کتاب خوانی و... به کار می روند و مناسب بازی نیستند.

 

کارایی محصولات از نظر سخت افزاری و نرم افزاری

معمولا ملاک انتخاب یک محصول در بازار برای مشتریان میزان محبوبیت و نسبت کارایی به قیمت آن است. هر دو شرکت در زمینه تولیدات با کارایی و کیفیت بالا به موفقیت های خوبی در عرصه بازارهای جهانی رسیده اند.

مثلا لپ تاپ های ایسوس و لنوو در رنج های قیمتی مختلف بیشتر از پردازنده های نسل هفتم و هشتم شرکت اینتل استفاده می کنند. استفاده از این پردازنده ها باعث بالا رفتن کارایی این محصولات در انجام کارهای مختلف شده است.

 

پشتیبانی از مقدار رم 8 الی 32 گیگا بایت و قابلیت ارتقا تا 6 گیگا بایت باعث شده تا سرعت این محصولات نیز مانند یکدیگر باشد. استفاده از گرافیک های بالاتر در سالیان اخیر باعث شده تا لپ تاپ های ایسوس و لنوو در عرصه جهانی برترین لپ تاپ های دنیا برای گیمینگ باشند.

در بحث تبلت های این دو برند نیز می توان گفت که تبلت های لنوو بیشتر برای کارهای ساده روزمره کاربرد دارند.

این تبلت ها در شرایط محیطی سختی محصولات مناسب به نظر نمی رسند. لنوو تبلت های خود را با دو سیستم عامل اندروید و ویندوز وارد بازار نموده است.

تبلت های لنوو با سیستم عامل ویندوز به لحاظ سخت افزاری از تبلت های با سیستم عامل اندروید قوی تر هستند. در حالی که تبلت های ایسوس در شرایط محیطی مختلف کارایی بالاتری دارند. ایسوس در تبلت های خود از پردازنده های شرکت اینتل استفاده می کند.

 

خدمات پس از فروش ایسوس یا لنوو

همانگونه که در بالا ذکر شد انتخاب یک محصول ابتدا به نیاز مشتری بر می گردد. مشتریان باهوش معمولا فقط به خرید یک دستگاه نگاه نمی کنند. آنها به دنبال برندهایی هستند که با پشتیبانی مناسب از محصولاتش، مشکلات به وجود آمده برای کاربران را به راحتی حل نماید.

با توجه به میزان اهمیت این دو برند به مشتریان خود می توانیم به راحتی متوجه شویم که خود این شرکت ها و نمایندگی های رسمی آنها بیشترین تلاش خود را برای ارائه هر چه بهتر خدمات پس از فروش محصولاتشان انجام می دهند.

پشتیبانی قطعات، تنوع و گارانتی محصولات شرکت لنوو در سالیان اخیر رشد و پیشرفت مناسبی داشته است. به طوری که در سال 2017 در صدر برندهای تولید کننده لپ تاپ و تبلت قرار گرفته است.

 

شرکت ایسوس از لحاظ پشتیبانی و نمایندگی رسمی خود در سراسر دنیا گام های بسیار خوبی را در سالیان اخیر برداشته است. انتخاب محصولات از بین دو برند مطرح و محبوب ایسوس و لنوو معمولا به عوامل زیادی بستگی دارد.

علاوه بر عواملی که در بالا ذکر شد، بحث تعمیرات و مشکلات محصولات این برندها نیز برای کاربران مهم است. معمولا کاربران محصولی را ترجیح می دهند که خودشان به راحتی بتوانند مشکل آن را برطرف نمایند یا اینکه برای تعمیر آن هزینه زیادی را نپردازند.

قابلیت به روز شدن و ارتقاء یافتن محصولات با فناوری روز دنیا نیز از معیارهای مهم در انتخاب این دو برند است که برای برخی از محصولات آنها مانند تبلت های اندرویدی لنوو و یا برخی کامپیوترهای ایسوس با محدودیت روبه رو است.

  /پایان رپورتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست.  

اینها را هم بخوانید