تور وان

تور وان، انتخاب اول گردشگران ایرانی پس از بازگشایی مرزهای زمینی ترکیه

با فرا رسیدن فصل تابستان، بسیاری از گردشگران ایرانی منتظر بازگشایی مرزها برای تجربه یک سفر خارجی بودند. شاید تور وان هم به عنوان دم‌ دستی‌ترین و کم هزینه‌ترین تور خارجی می‌توانست بهترین انتخاب باشد. اما با ادامه‌دار شدن روند شیوع ویروس کرونا، همه معادلات تور تابستان به هم خورد و تور وان هم مانند دیگر سفرهای تابستانی، قربانی طغیان کرونا شد. اما بیایید به روزهای خوب پساکرونا فکر کنیم. روزهایی که بدون داشتن نگرانی در کنار خانواده به سفر می‌رویم. آن هم سفر به شهر زیبای وان.  

اگر از پس هزینه‌های سفر خارجی بر نمی‌آیید، تور وان را انتخاب کنید.

خیلی‌ها دوست دارند تا حداقل یک بار به خارج از کشور سفر کنند. اما هزینه‌های بالای سفر خارجی، به خصوص در تور تابستان، اجازه تحقق این آرزو را نمی‌دهد. اما بی مقدمه باید بگویم که تور وان، بسیار مناسب‌، ارزان و کاملا به‌صرفه‌ است. همین موضوع هم باعث استقبال چشمگیر گردشگران، به خصوص ایرانی‌ها از تور وان شده است. به طوری که در سال 98، تور وان به یکی از تورهای پرفروش ترکیه تبدیل شد.  

چرا و چگونه تور وان ترکیه پرفروش شد؟

تا چند سال پیش، تنها مشتریان تور وان، بازاریان و عمده فروشانی بودند که برای خرید اجناس فروشگاه خود به ترکیه سفر می‌کردند. دلیل این امر هم نزدیکی شهر وان به مرزهای کشورمان و در نتیجه پایین بودن هزینه‌های سفر به وان بود. همچنین از آنجا که هیچ پرواز مستقیمی از ایران به مقصد وان ترکیه انجام نمی‌شد، آژانس‌های مسافرتی مجبور به برگزاری تور ارزان وان به صورت تور زمینی و با قطار شدند. برگزاری تور وان به صورت زمینی، سبب ایجاد اختلاف فاحش قیمت تور وان با سایر تورهای ترکیه شد.    

چرا تور وان ارزان‌ و به‌صرفه‌ تر از تور خارجی است؟

هزینه پایین سفر به وان

همانطور که گفتیم، تور وان به صورت زمینی برگزار می‌شود. برای سفر زمینی به وان شما دو راه دارید. یا تور وان با قطار را انتخاب کرده و بعد از گذشت حدودا 23 ساعت به شهر وان برسید. و یا اینکه با خودرو شخصی و یا سایر وسایل حمل و نقل ریلی خود را به مرز بازرگان رسانده و در آنجا بعد از گذراندن تشریفات مرزی و با استفاده از دلموش‌های ترکیه‌ای (خودروی سواری ون) خور را به هتل محل اقامتتان در وان برسانید. اما در نظر داشته باشید که چه تور وان با قطار را انتخاب کنید و چه تور وان با خودرو شخصی را، قطعا هزینه‌های سفر شما نسبت به سایر تورهای ترکیه، بسیار پایین‌تر خواهد بود.  

هزینه پایین اقامت در وان

شهر وان، یکی از مقاصد جدید توریستی کشور ترکیه است. به همین دلیل و به منظور جذب گردشگران در ابتدای کار، صاحبان هتل‌ها و مراکز اقامتی نرخ‌های به مراتب پایین‌تری را نسبت به مراکز اقامتی سایر شهر‌های توریستی ترکیه ارائه ‌دادند. البته شهر وان دارای هتل‌های خیلی لوکس نمی‌باشد. اما تا جایی که ممکن است، در هتل‌های 3 ستاره وان اقامت نداشته باشید. کیفیت هتل‌های 3 ستاره وان را رد نمی‌کنیم اما برای اقامت دلچسب و رضایت بخش بهتر است هتل‌های 4 و یا 5 ستاره را انتخاب کنید.  

فرصت طلبی سودجویان در ایام شلوغی تور وان

هتل‌های شهرهای ترکیه دو نرخ تابستانی و زمستانی را برای اتاق‌های خود در نظر می‌گیرند و بجز در مواردی خاص، قیمت‌های خود را تغییر نمی‌دهند، اما نرخ اکثر هتل‌های تور وان روی تقویم ایرانی بسته می‌شود. از این رو قیمت‌ها دائما بالا و پایین شده و کافی است در تقویم کشورمان چند روز تعطیلی داشته باشیم تا ناگهان قیمت هتل‌های وان به دو برابر هم برسد و همین بی‌ثباتی سبب ایجاد حس بد در مسافرین خواهد شد.  

تور وان را از قبل و از طریق یک آژانس معتبر خریداری کنید

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند تا پس از رسیدن به مقصد و به صورت حضوری به هتل مراجعه کنند تا به خیال خودشان اتاق را با قیمت کمتری اجاره کنند. اما بهتر است بدانید که آژانس معتبر، سودش را از هتل می‌گیرد نه از مسافر. قیمتی که آژانس‌های معتبر گردشگری به شما ارائه می‌دهند، برابر و گاها پایین‌تر از قیمتی است که شما در مراجعه حضوری به هتل با آن مواجه خواهید شد و دلیلش هم این است که آژانس معتبر، اتاق‌های هتل را از مدت‌ها قبل و با قیمتی به مراتب پایین‌تر اجاره کرده است.    

تجربه و اعتبار آژانس مسافرتی نهال گشت در رزرو هتل‌های وان

آژانس‌های معتبر هتل‌های ترکیه را کاملا می‌شناسند و با هتل‌هایی کار می‌کنند که ثبات قیمتی بیشتری دارند. همچنین برای هتل‌های وان، ارتباط با آژانس‌های معتبر بسیار مهم است. کافی است واچر هتل در دست و از طرف یک آژانس معتبر وارد یک هتل شوید تا متوجه تفاوت در نحوه برخورد، سرعت در تحویل اتاق و پیگیری شکایات خود شوید. همچنین اگر خدایی ناکرده چیزی در هتل گم کنید، اطمینان خاطر دارید، به واسطه اینکه هتل طرف قرارداد آژانس است، مدیران هتل حتما آن را برای شما پیدا کرده و از طریق آژانس به شما باز می‌گردانند.  

بهترین قیمت را در ازای به صرفه‌ترین خدمت از نهال گشت بخواهید

نکته دیگری که در خرید تور وان باید در نظر داشته باشید این است که نباید فریب نرخ‌های خیلی متفاوت را بخورید. چون طبق تجربه‌ ما، هیچ ارزانی بی علت نیست! در ازای پرداخت مبلغی کمتر به خاطر تهیه این تورهای بیش از حد ارزان، یا در راه اذیت می‌شوید و یا به هتلی که در شان شما نیست راهنمایی می‌شوید. در مجموع اگر آژانس خوب و مورد اعتمادی سراغ دارید، از این طریق اقدام کنید. با خرید تور وان نهال گشت، با خیال آسوده سفر کنید و نگران کیفیت تور خود نباشید.  

/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید