جنگ علم و تکنولوژی بین شرکت های تولید کننده گوشی های همراه

جنگ علم و تکنولوژی بین شرکت های تولید کننده گوشی های همراه

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده است تا جنگ سختی بین شرکت های تولید کننده تلفن های همراه برای تصاحب بازار شکل بگیرد. کدام یک برنده بازی است؟ 

براساس آخرین گزارش TrendForce، میزان تولید جهانی تلفن های هوشمند در سال 2019 برابر با 1.41 میلیارد دستگاه است که در مقایسه با سال  2018، به میزان 3.3 درصد کاهش داشته است.

شرکت های تولید کننده تلفن های همراه امسال تولید کمتری را داشته اند، زیرا چشم انداز کلی تقاضا در بازار جهانی گوشی های هوشمند نسبت به سال های گذشته کمتر شده است.

 

جنگ علم و تکنولوژی

عدم وجود ویژگی ها و مشخصات قابل توجه و همچنین فراوانی برنامه های اندروید که بیشتر مشابه یکدیگر هستند و  همچنین کم رنگ شدن استفاده از خلاقیت در طراحی گوشی های هوشمند برای موفقیت بیشتر باعث شده تا مصرف کنندگان نسبت به گذشته در زمینه تعویض و ارتقاء گوشی های خود از فعالیت و رمق کمتری برخوردار باشند. اگر چشم انداز تقاضا بدتر شود، همراه با عدم اطمینان و تأثیرات ناشی از جنگ تجاری ایالات متحده و چین (تعرفه هایی که دو کشور بر روی محصولات یکدیگر عملی می کنند)، کاهش تولید جهانی تلفن های هوشمند ممکن است در سال 2020 به بالای 5 درصد برسد.

 

در رتبه بندی جهانی بازار تلفن های هوشمند، سامسونگ همچنان صدرنشین بازار خواهد بود، در حالی که انتظار می رود هواوی از اپل پیشی بگیرد تا دومین سازنده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان باشد. TrendForce بر این باور است که احتمالا اپل از مقام دوم در بازار به رده سوم سقوط کند. در سایت گوگلز می توانید مقایسه گوشی های هوشمند و رتبه بندی های آن را ببینید.

TrendForce در گزارش خود خاطرنشان کرد: سامسونگ در سال 2018 بالغ بر 293 میلیون تلفن هوشمند را با تکنولوژی خود تولید کرده است که 8 درصد نسبت به قبل کاهش یافته، در حالی که سهم تقاضای بازار آن نیز کاهش یافته است.

در حالی که مارک ها و برند های چینی فعالانه بازارهای خارج از کشور چین و سطح پایین در حال ظهور را کشف می کنند، توسعه سامانه های تجاری جدید برای سامسونگ نسبتاً دشوار است، زیرا قبلاً استقرار کامل را در بخش های متوسط ​​​​و رده بالا داشته است و به ویژه رقابت با چین و هواوی در تصاحب بازار نیز بسیار تاثیر گذار بوده است.

 

سامسونگ درگیر رقابت شدید قیمت با مارک های داخلی چین است، بنابراین می خواهد امسال استراتژی های تهاجمی تری را از نظر مشخصات و قیمت گذاری برای رقابت با رقبای چینی خود اتخاذ کند.

سامسونگ برای سال 2019 هنوز هم در عین حال فعالانه در جستجوی بازارهای نو ظهور است و قصد دارد سهم بازار موجود خود را حفظ کند. پیش بینی می شود که سامسونگ با تولید 20 درصد از بازار جهانی پیشروترین سازنده تلفن های هوشمند در سراسر جهان باشد.

 

حجم تولید اپل به دلیل برچسب های قیمت بالا و ممنوعیت فروش همچنان در حال کاهش است.

 

حجم محصولات هواوی در سال 2018 با 30 درصد افزایش به 205 میلیون دستگاه در سال 2018 افزایش یافت و همچنین توانست از مزایای استفاده از دامنه محصولات جامع و تراشه های توسعه یافته و تکنولوژی خود استفاده کند. هواوی با سری P و سری Mate خود سهم خود را در بخش حق بیمه بازار گوشی های هوشمند چین، جایی که اپل در آن مسلط بود، گسترش و افزایش داده است.

هواوی همچنین با مدل های Honor خود با موفقیت در بازارهای خارج از کشور چین، در بخش اروپای شرقی به دلیل ارائه سخت افزارهای قدرتمند و طراحی زیبا و قیمت مناسب، برند خود را با موفقیت عرضه کرد و همچنان نیز با موفقیت به پیش میرود.

 

پیش بینی پایان سال 2019

با نگاهی به آمار و ارقام در پایان سال 2019 به این نتیجه میرسیم که هواوی موقعیت خود را در بازار گوشی های هوشمند چین حفظ خواهد کرد و همچنین تمرکز بر گسترش در بازارهای نوظهور مانند اروپای شرقی، برزیل و آمریکای جنوبی را خواهد داشت.

طبق گفته TrendForce، هواوی شانس تولید 225 میلیون تلفن هوشمند در سال 2018 را داشت و در همان سال این پتانسیل را داشت تا سهم 16٪ از بازار جهانی را در اختیار بگیرد و از Apple نیز در همان سال پیشی بگیرد و به دومین برند بزرگ جهان در زمینه تلفن های هوشمند تبدیل شود.

با این حال، هواوی به عنوان بزرگترین مارک تلفن همراه چین ممکن است نسبت به جنگ تجاری ایالات متحده و چین آسیب پذیرتر باشد، که یکی از این آسیب پذیری ها را میتوان اعلام عدم پشتیبانی گوگل پلی (بزرگترین مارکت اندرویدی) از گوشی های ساخت شرکت هوآوی به دلیل تحریم آن دانست. بنابراین باید دید که آیا تولید و حمل و نقل گوشی های هوشمند این شرکت تحت تأثیر این مشکلات قرار خواهد گرفت یا خیر.

همچنین حمل و نقل اپل در بازار چین در سال گذشته به دلیل ممنوعیت فروش برخی مدل های آیفون و قیمت بالای آیفون های جدید، 10 میلیون دستگاه کمتر از سال 2018 بوده است.

با نزدیک شدن به پایان سال 2019، اپل همچنان با چرخه طولانی تر تعویض تلفن های هوشمند و تضعیف فروش آن در بخش پریمیوم بازار چین روبرو میباشد و باید منتظر ماند و دید که آیا هواوی و اپل می توانند سامسونگ را در این جنگ که میتوان نام آن را علم و تکنولوژی  گذاشت شکست دهند یا خیر.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

 

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. Sodavar site
    Sodavar site
    تکنولوژی که داره روز به روز پیشرفت میکنه م من فکر میکنم آخرش این گوشی هواوی با اون قیمتی که داره حداقل بازار موبایل ایران رو تصاحب میکنه . البته باید بازم هم نشست و دید . گوشی هوشمند سامسونگ فکر نکنم به این راحتی ها بازار بکر ایران رو ول کنه . البته این نظر شخصی من هست

    به این نظر پاسخ دهید