برنامه نویسی هوش مصنوعی اندروید

درباره برنامه نویسی هوش مصنوعی اندروید بیشتر بدانید

طی سالهای گذشته شاهد ظهور فناوریهای جدید و پیشرفته زیادی بوده‌ایم که مستقیماً در مسیر اصلی بازار عمودی حرکت می‌کنند. در بین این فناوریها، هوش مصنوعی یکی از تکنولوژی‌هایی است که تقریباً به تکامل و پیشرفت هر صنعتی کمک می‌کند.

هوش مصنوعی، هوش در سطح انسانی را در قالب مفاهیم یادگیری ماشین توضیح می‌دهد. این یکی از دلایلی است که هوش مصنوعی می‌تواند روی زندگی روزمره ما تاثیر می‌گذارد.

بر اساس گزارش اخیر Statista، ارزش بازار جهانی هوش مصنوعی تا پایان سال ۲۰۲۰، از ۱۷ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

درآمد حاصل از بازار نرم‌افزارهای هوش مصنوعی در دنیا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۵ (برحسب میلیارد دلار)

چند کاربرد اصلی فناوری هوش مصنوعی که باعث افزایش ارزش جهانی این فناوری شده است، عبارتند از:

  • شناسایی تصویر
  • شناسایی شی
  • تشخیص و دسته‌بندی
  • تشخیص خودکار ویژگی‌های ژئوفیزیکی

اینها چند نمونه از بخشهای بسیار درآمدزای هوش مصنوعی هستند که به بازار توسعه اپلیکیشنهای گوشیهای همراه هم کمک می‌کنند.

در این مقاله در مورد نقش هوش مصنوعی در توسعه اپلیکیشنهای موبایل و اهمیت آن در این صنعت بحث خواهیم کرد.

 

هوش مصنوعی چه تاثیری روی زندگی ما دارد؟

با کمک هوش مصنوعی ماشینها می‌توانند یاد بگیرند و با روشی مشابه انسانها، تعامل برقرار کنند. ماشینها و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی قرار است با کمک در انجام کارهای ابتدایی، منافع انسانی را برای رسیدن به نتیجه دلخواه تامین کنند.

دلیل دیگر استفاده از برنامه‌ها و ماشین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اینست که آنها با چالشهای عاطفی که معمولا انسانها با آن مواجهند و باعث خطایشان می‌شوند، مواجه نیستند. مثلاً برنامه‌های هوش مصنوعی در یک موقعیت خاص مغرضانه عمل نمی‌کنند. پس در تصمیماتی که با این فناوری گرفته می‌شود هیچ نقصی وجود نخواهد داشت.

این تکنولوژی پرطرفدار عملاً در صنعت عمودی راه خود را خیلی خوب پیدا کرده است. هوش مصنوعی واقعیتی است که ما در حال حاضر با آن زندگی می‌کنیم و تقریباً در همه بخشها از گردشگری گرفته تا بهداشت و پزشکی جا باز کرده است.

 

کاربردهای هوش مصنوعی که روی اپلیکیشنهای اندرویدی قابل اجرا هستند

در این بخش به بعضی از قابلیتهای مهم ناشی از فناوری هوش مصنوعی که می‌توان از آنها در توسعه اپلیکیشنهای اندرویدی بهره برد، می‌پردازیم:

۱-استدلال خودکار

اولین قابلیت قدرتمند هوش مصنوعی در توسعه اپلیکیشن اندروید، استدلال خودکار است. البته خیلی پیچیده‌تر از آنالیز رفتار کاربر است. در استدلال خودکار، حل مسئله بر اساس زیر ساختار الگوریتمهای مختلف انجام می‌شود.

در این استدلال لازم است توسعه‌دهنده از سیستم برای استدلال منطقی جهت برداشتن موانعی مثل معماها و قضیه‌ها، استفاده کند. به همین دلیل است که سیستم یا برنامه‌های کاربردی فعال هوش مصنوعی در معاملات سهام و شطرنج عالی هستند.

یکی دیگر از نمونه‌های شاهکار استدلال خودکار در برنامه‌های اندرویدی، Uber است. برنامه اندروید با بررسی شرایط ترافیک با روش استدلال خودکار، بهترین مسیرها را کشف می‌کند و کوتاهترین مسیر را نشان می‌دهد.

 

۲-برچسب‌گذاری تصویر

در پروسه برچسب‌گذاری تصویر، توسعه‌دهندگان این اختیار را دارند تا از یک برنامه برچسب‌گذار تصویر که می‌تواند به صورت تعاملی روی داده‌های اساسی در مجموعه‌ای از تصاویر برچسب بزند، استفاده کنند یا می‌توانند نواحی مورد نظر (ROI) مستطیل را با هدف تشخیص شی، قطعه‌بندی معنایی پیکسلی و حتی دسته‌بندی تصویری صحنه‌ها برچسب‌گذاری کنند.

 

۳-تشخیص چهره

تشخیص چهره به عنوان فناوری کامپیوتری شناخته می‌شود که در حال حاضر در اپلیکیشنهای مختلفی که چهره انسانها را در تصاویر دیجیتال شناسایی می‌کنند، کاربرد دارد. این قابلیت در تشخیص چهره آنی برای کنترل یا ردیابی فرد یا شی مورد نظر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه در دوربین گوشی‌های اندروید و همینطور iOS به صورت گسترده از این فناوری برای تشخیص چند چهره در یک فریم استفاده می‌شود.

برای استفاده کامل از منابع هوش مصنوعی در اینترنت نیاز به دانستن یک آشنایی اولیه با زبان انگلیسی است که از اینجا می توانید آن را یاد بگیرید.

منبع

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید