دیتابین زیرساخت ایرانی تحلیل رفتار کاربران و آنالیز اپلیکیشن های موبایلی
درک رفتار کاربران، مهمترین دلیل موفقیت محصولات و خدمات آنلاین می باشد. تجزیه و تحلیل داده به شما در درک بهترین روش تعامل با کاربر کمک می کند. بسیاری از توسعه دهند گان وقتی برای اولین بار محصولی تولید می کنند، به درستی به این موضوع واقف نیستند، که برندها و شرکت های موفق نظیر فیس بوک و گوگل چگونه از ابزارهای تحلیل داده استفاده می کنند. این شرکت ها به خوبی آگاهند که جزییات چه تاثیری بر رفتار کاربر خواهد گذاشت: از تاثیر تعداد کلیک بر روی یک دکمه (Button) تا چطور درگیر کردن کاربر با اپلیکیشن در طول زمان.
هوشمندی کلید موفقیت محسوب شده و شما را قادر می سازد تا آینده را پیش بینی کرده و درک کنید چرا کاربران به بخش هایی از اپلیکیشن علاقه بیشتری نشان می دهند و بخش های دیگری را اصلا نمی پسندند.
«فاصله بین موفقیت یا عدم موفقیت در آگاهی از رفتار کاربران است.»
در حال حاضر بیش از ۳ میلیون اپلیکیشن در اپاستورهای بینالمللی و بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن در کافه بازار وجود دارد، اما آمارها نشان داده است که کاربران نهایتا ۲۰ اپلیکیشن را بهصورت مستمر نصب و استفاده میکنند.
رویای هر توسعهدهندهای وارد شدن به این فهرست است و بسیاری از توسعهدهندگان برای برنده شدن در این رقابت سنگین هر کاری انجام میدهند. در این بین، توسعهدهندگان خبره از کمپینهای تبلیغاتی هدفمند برای افزایش نصب بهرهگیری میکنند. مساله اصلی این گروه از توسعهدهندگان درک رفتار کاربر حین استفاده از اپلیکیشن است؛ بهعبارتدیگر اثربخشی کمپین تبلیغاتی وقتی افزایش مییابد که کاربران پس از نصب زمان بیشتری در برنامه صرف کنند و درآمد بیشتری برای توسعهدهنده ایجاد شود.
سرویس های موبایل آنالیتیکس، با ردیابی و ثبت داده های متنوع شامل داده های کمپین های تبلیغاتی، نصب برنامه، رفتار کاربر در برنامه و ریزش کاربران، تحلیل های آماری عمیقی برای توسعه دهندگان فراهم می کنند. بکارگیری این سرویس ها امکان درک رفتار کاربران و چرایی این رفتار را فراهم کرده و بستری برای اعمال بهبودهای مناسب در برنامه فراهم می نماید. به عبارت دیگر این سرویس ها میتوانند تصمیم گیری داده محور را برای توسعه دهندگان ایجاد کنند. بسیاری از این سرویسها با تحلیل پیش بینانه و بهره گیری از الگوریتم های داده کاوی به توسعه دهندگان کمک می کنند تا پیشنهادات متناسب با نیاز کاربران را در زمان مناسب در اختیار آنها قرار داده و از این طریق درآمد خود را افزایش دهند.
اما به دلیل تحریم ها، دسترسی به چنین سرویس هایی در ایران ناپایدار و غیرقابل اعتماد است. به ویژه که این تحریم ها، با روشهای متداول نظیر استفاده از فیلترشکن رفع نمی شوند، زیرا در اکثر موارد IP ایران مسدود شده و امکان دریافت داده از کاربران اپلیکیشن وجود ندارد.
در چنین شرایطی استارت آپ ایرانی دیتابین، با فراهم آوردن خدمات موبایل آنالیتیکس سعی در برطرف کردن مشکلات پیش آمده ناشی از شرایط تحریم دارد.
هدف استارتآپ دیتابین ارایه راهکار مناسب برای اندازه گیری نرخ ماندگاری و درگیر شدن (engagement) کاربران با برنامه است. پلتفرم تحلیل دادههای موبایلی دیتابین، به توسعهدهندگان کمک میکند، بفهمند کاربران مشغول چهکاری هستند، به چه بخشهایی از برنامه علاقه بیشتری دارند و چه زمانی فعالیتهای آنان برای توسعهدهندگان ایجاد درآمد میکند.
توسعه دهندگان می توانند با پیاده سازی SDK دیتابین در برنامه خود با کمترین تاخیر زمانی نمودارهای متنوع مرتبط با رفتار کاربران در برنامه را در حوزه های زیر مشاهده نمایند:
روند رشد کابران (Growth)، درگیری کاربر با برنامه (Engagement)، ماندگاری (Retention)، درآمدها (Revenue) و رویدادهای سفارشی (Custom Event).
همچنین وجود گزارشات بومی نظیر درآمد به تفکیک مارکت های مختلف (کافه بازار، اپ استور و ....)، تعریف و پیاده سازی استراتژی تحلیل داده و ارائه خدمات مشاوره فنی با روش های آنلاین، حضوری و تلفنی، شرایط مناسبی برای توسعه دهندگان فراهم آورده است.
استارتآپ دیتابین فعالیت خود را در خرداد ماه سال 1396 آغاز کرده و با برنامه ریزی دقیق درصدد است به زودی از طریق خوشه بندی کاربران و بکارگیری روشهای تحلیل پیش بینانه (Predictive Analytics) هر آنچه توسعه دهندگان و ناشران برای راضی نگه داشتن کاربران نیاز دارند، در اختیار آنها قرار دهد.
مدیر محصول دیتابین میگوید: ما دریافتیم توسعهدهندگان به ابزاری نیاز دارند که به آنها کمک کند با کسب اطلاعات لازم در خصوص رفتار مشتری، منابع خود را به شیوه اثربخشتری، صرف درآمدزایی نمایند.
دیتابین علاوه بر خدمات رایگان، سرویسهای افزودهای دارد که هزینه آنها بر مبنای خدمات دریافتی و مبتنی بر حق عضویت ماهیانه محاسبه میشود. جهت دریافت هرگونه اطلاعات به وبسایت دیتابین مراجعه کنید.
/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست