ساده ترین راه ساخت اپلیکیشن اندروید

ساده ترین راه ساخت اپلیکیشن اندروید

با استفاده مداوم کاربران از تلفن‌های هوشمند، دانلود اپلیکیشن‌ها نیز در جهان به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. یعنی بیش از 70 درصد ترافیک بوجود آمده در سایت‌ها را کاربران موبایل ایجاد می‌کنند. از آنجایی که در ایران 90 درصد کاربران ایرانی گوشی‌های هوشمند اندرویدی دارند، توسعه دهندگان را بیشتر از قبل به فکر ساخت اپلیکیشن اندروید می‌اندازد. همچنین افراد مبتدی علاقه مند در این زمینه نیز همواره به دنبال ساده‌ترین روش ساخت اپلیکیشن اندرویدی هستند. در حال حاضر راه‌های متفاوتی برای ساخت و طراحی اپلیکیشن‌های اندروید وجود دارد.

 

 

روش معمول برای ساخت اپلیکیشن‌ها، یادگیری زبان برنامه نویسی می‌باشد و یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از ابزارهای ساخت اپلیکیشن است. در واقع اگر دانش برنامه نویسی ندارید و می‌خواهید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید، با استفاده از این مقاله می‌توانید اپلیکیشن اندروید مد نظرتان را توسعه دهید.

 

روش‌های متداول ساخت اپلیکیشن اندروید

در بین گزینه‌های ساخت اپلیکیشن دو مورد بیشتر از تمام روش‌های موجود مورد استقبال کاربران است که ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

ساخت اپلیکیشن از طریق زبان برنامه نویسی (جاوا، پایتون، کاتلین و ...)

امروزه با توجه به فراگیر شدن سیستم عامل اندروید، تقاضا برای ساخت اپلیکیشن‌ها رو به افزایش است. از جمله دلایلی که افراد به ساخت اپلیکیشن تمایل بسیاری پیدا کرده‌اند، می‌توان به مواردی همچون کاربران گسترده‌تر، جذابیت‌های توسعه اپلیکیشن، آینده درخشان، روش‌های متنوع کسب درآمد، فرصت‌های شغلی متعدد و موارد دیگر اشاره نمود. در نتیجه‌، افراد زیادی با سوالی مانند اینکه چگونه برنامه نویس شویم، مواجه می‌شوند. در همین راستا، افراد ترجیح می‌دهند به سراغ ساده‌ترین راه ساخت اپلیکیشن یعنی بدون برنامه نویسی بروند. اما برنامه نویسان اندروید حرفه‌ای ترجیح می‌دهند از چند زبان برنامه نویسی قدرتمند مانند پایتون، سی شارپ (#C)، جاوا (Java)، کاتلین (Kotlin) و ... استفاده کنند.

باید به این نکته نیز اشاره نمود، دانش زبان برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن از‌ این طریق می‌تواند مسیر تقریبا زمان‌بری باشد، پس اگر به دنبال راهی آسان‌تر و کوتاه‌تر هستید پیشنهاد می‌کنیم به سمت این روش نروید. اگرچه شما پس از اتمام یادگیری، دانش فوق العاده‌ای در این زمینه خواهید داشت. اما برای کسانی که به دنبال روش‌های آسان‌تر هستند، راهی شدن در این مسیر گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید.

 

 

ساخت اپلیکیشن از طریق اپلیکیشن‌سازها

خوشبختانه امروزه روش‌های راحت و زیادی برای ساخت اپلیکیشن‌های اندروید معرفی شده که علاوه بر افراد مبتدی، برنامه نویسان نیز برای صرفه جویی در زمان و هزینه می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.

اگرچه ساخت اپلیکیشن با کد نویسی، مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. اما اگر در این زمینه مهارت ندارید و بخواهید ساخت اپلیکیشن را از طریق کد نویسی به فرد دیگری واگذار کنید، هزینه‌های تقریبا زیادی را باید متحمل شوید.

 

در بین گزینه‌های مختلف، ساخت ‌اپلیکیشن با کمک نرم افزار و بدون نیاز به کد نویسی می‌تواند برای یک فرد مبتدی که هیچ‌ دانش، مهارت و پیش زمینه ای در مباحث زبان برنامه نویسی ندارد بهترین انتخاب باشد. اما ساخت اپلیکیشن بدون برنامه نویسی، ممکن است نتواند جزئیات دلخواه شما را اجرایی کند.

 

مزایای طراحی اپلیکیشن برای سیستم عامل‌ اندروید

سیستم عامل اندروید به‌ دلیل روش کار آسان‌تر و قابلیت یادگیری بهتر، برای عموم‌ مردم مانند افراد کهنسال، بزرگسالان، جوانان و کودکان گزینه محبوب‌تری به نسبت سایر سیستم عامل‌های موجود است.

در حال حاضر، بیش از ۸۰ درصد افراد از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و سهم قابل توجهی از بازار به این سیستم عامل اختصاص یافته است.

 

زمان ساخت اپلیکیشن اندروید عموماً کوتاه‌تر از ساخت اپلیکیشن برای دیگر سیستم عامل‌ها است و طیف گسترده‌تری از دستگاه‌های هوشمند را در بر می‌گیرد.

 

پلتفرم‌های ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

 

 

Appy pie

می‌توان گفت Appy pie یکی از بهترین نرم افزارها برای ساخت اپلیکیشن اندروید در زمان حال است. زیرا بسیاری از امکانات و ابزارهای مورد نیاز برای ساخت اپلیکیشن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است تا کاربرانی که دانش برنامه نویسی ندارند بتوانند از طریق این اپلیکیشن یک برنامه با تجربه رابط کاربری عالی بسازند. رابط کاربری دراپ-درگ باعث می‌شود فرایند ساخت بسیار راحت باشد. این برنامه کاملا رایگان بوده اما می‌توانید با پرداخت حق اشتراک از‌ مزایای بیشتر آن برخوردار شوید.

اگر در فرایند ساخت به مشکل برخوردید یا سوالی برایتان پیش آمد می‌توانید سوال خود را در قسمت چت و پشتیبانی این اپلیکیشن مطرح کنید. از دیگر امکانات Appy pie می‌توان به این‌ موارد اشاره نمود:

•پشتیبانی از تبلیغات در اپلیکیشن برای درآمد زایی

•قابلیت مشاهده آنالیزها

•پشتیبانی از جی پی اس

•دارای تقویم رویدادها

 

Appmakr

Appmakr یک اپلیکیشن جنجالی است که با آن می‌توانید فقط در ۲۰ دقیقه یک اپلیکیشن بسازید! یعنی در سریعترین زمان، راحت‌ترین شکل ممکن و در عین حال بدون نیاز به هیچگونه انجام کد نویسی. این اپلیکیشن بر پایه فضای ابری (icloud) کار می‌کند. مهم‌ترین ویژگی‌های appmkaer شامل:

•اتاق‌های گفتگو

•پشتیبانی از گوگل مپ

•پشتیبانی از موسیقی

•تقویم رویداد‌ها

•پنل مدیریت

 

این اپلیکیشن آنقدر محبوب و کاربردی است که تا به حال حدودا ۲ میلیون اپلیکیشن به کمک ابزارهای رایگان این برنامه ساخته و منتشر شده است .ویژگی‌های بسیار خارق العاده Appmakr به شما کمک‌ می‌کند تا بتوانید به راحتی و به صورت رایگان اپلیکیشن دلخواه خود را بسازید.

 

Gamesalad

این برنامه که از سال ۲۰۱۰ ساخته شد، ادعا دارد که حتی یک بچه ۱۲ ساله هم می‌تواند به سادگی با این برنامه به طراحی اپلیکیشن شخصی خود بپردازد!

در حال حاضر بیشتر از یک میلیون اپلیکیشن توسط این برنامه ساخته شده است. این اپلیکیشن از طریق رابط کاربری دراپ-درگ کار می‌کند. ویژگی‌های Gamesalad شامل:

•چت با کاربران برنامه

•استفاده از رابط کاربری دراپ-درگ

•پرداخت درون برنامه‌ای

 

Appgeyser

Appgeyser یک اپلیکیشن دیگر است که در آن به صورت رایگان می‌توانید با استفاده از قالب‌های آماده در کمترین زمان ممکن اپلیکیشن شخصی خود را بسازید. با استفاده از نسخه پریمیوم، می‌توانید از امکانات بیشتر این اپلیکیشن بهره مند شوید. همچنین با تماشا کردن ویدئوهای آموزشی می‌توانید ابهامات و یا سوال‌های ایجاد شده در مسیر ساخت اپلیکیشن در رابطه با نحوه ساخت، توسعه و گسترش دادن آن را به راحتی برطرف کنید.

 

Appery

Apperyیکی از پیشگامان در صنعت ساخت اپلیکیشن‌ها است. Appery نیز با رابط کاربری دراپ-درگ کار می‌کند و یک گزینه بسیار راحت و عالی محسوب می‌شود. وجود قالب‌های آماده به سرعت بخشیدن روند پیشرفت اپلیکیشن شخصی شما کمک‌ می‌کند. این برنامه در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و اکنون طرفداران بسیار زیادی دارد.

 

مزایای استفاده از نرم افزارهای رایگان

استفاده از نرم افزارهای رایگان مزایای زیر را به همراه دارد.

  • دانلود این نرم افزارهای رایگان است.
  • سریعتر شدن روند کدنویسی و توسعه برنامه
  • آسان نمودن مقیاس بندی و یکپارچه سازی
  • به حداقل رساندن هزینه‌های صدور مجوز و نگهداری

 

سخن پایانی

 

 

در نهایت انتخاب اپلیکیشن ساز، متناسب با نیازها و اهداف شما است و کاملاً به خودتان بستگی دارد. باید بررسی کنید که دقیقا به چه ابزار‌هایی در یک اپلیکیشن ساز نیاز دارید و چه مسیری می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. در این مقاله، به بررسی ساده‌ترین روش ساخت اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید پرداختیم. ممکن است روش‌های راحت و سریع‌تری نیز برای اپلیکیشن سازی وجود داشته باشد، اما به هرحال روش‌های معرفی شده در این مقاله، برای کسانی که بدون نیاز به کد نویسی می‌خواهند یک اپلیکیشن داشته باشند کاملاً سریع، کم هزینه و کاربری خواهند بود.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید