مطالعه بیوگرافی افراد بزرگ

مطالعه زندگی نامه افراد بزرگ چه مزایایی دارد؟

دلیل اینکه چرا جوان‌ها باید زندگی نامه یا خاطرات افراد بزرگ را مطالعه کنند، این است که این نوشته‌ها پر از درس هستند. کسانی که بیوگرافی خود را می‌نویسند، معمولا داستانی برای گفتن دارند که بیانگر سعی و تلاش‌ها و مصائبی است که در زندگی‌شان متحمل بوده‌اند.

 

زندگی هر کسی شامل آغاز، مسیر، و پایان است. و داستان زندگی افراد موفق، طبیعتا باید برای آنهایی که هنوز در فاز آغاز زندگی‌شان هستند جذاب باشد.

 

زندگی نامه ها چه چیزهایی را بیان می‌کنند؟

دانستن اینکه آدم‌ها (چه آنهایی که مشهورند، چه آنهایی که نه) چگونه بحران‌های زندگی‌شان را رتق و فتق کرده‌اند، چگونه همسران خودشان را یافتند، خانواده‌های خود را توسعه بخشیدند و چگونه در مسیر شغلی‌شان پیشرفت کردند، خیلی آموزنده خواهد بود.

 

این افراد می‌توانند بازرگان، نویسنده، هنرمند، شاعر، سیاستمدار، سرباز، بازیگر، وکیل، مخترع، دانشمند، مهندس، پزشک، پرستار، معلم یا صاحب هر حرفه دیگری که می توانید به آن فکر کنید، باشند.

 

حال زمانی که شما تخصص مشخصی را بعنوان حرفه خود پیش می‌گیرید، می‌توانید با مطالعه بیوگرافی اشخاص حرفه‌ای در صنعت خود، روشی که آنها برای پیشرفت طی کردند را بیاموزید و از آن الگو بگیرید.

همچنین، به خاطر داشته باشید که هر شخصی در زندگی خودش اهدافی دارد. بدین ترتیب، اگر بتوانید اشخاصی را بیابید که اهداف آنها در زندگی با اهداف شما یکی است، می‌توانید ببینید که حرکت به سمت آن اهداف زندگی شما را بهتر خواهد کرد یا نه.

 

ما از مطالعه بیوگرافی‌ها چه خواهیم آموخت؟

تجربه‌هایی گرانبها! انسان‌ها می‌توانند در نبردهای مختلفی در زندگی خود پیروز شوند. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که توسط افرادی نابغه و مبتکر ساخته شده است! و مطالعه زندگی این افراد است که راز موفقیت را برای ما نمایان می‌سازد.

 

پس اگر تمایل دارید تا زندگی خود را بهبود ببخشید، هیچ راهی بهتر از مطالعه مسیر موفقیت افراد فرهیخته‌ای که باعث شدند زندگی ما تغییر کند نیست. خواندن زندگی نامه آدم‌های مشهور، رهبران موفق، مدیران برجسته و هنرمندان منحصر به فرد، کمک خواهد کرد تا زندگی خود را بهتر کنید.

 

زندگی چه افرادی را مطالعه کنیم؟

اگر به علم علاقه‌مندید، می‌توانید زندگی‌نامه توماس ادیسون، بزرگ‌ترین مخترع همه زمان‌ها را بخوانید. فردی که در میان انبوهی از اختراعات خود، لامپ رشته‌ای را به انسان‌ها هدیه کرد! همچنین می‌توانید بیوگرافی الکساندر گراهام بل را بخوانید که مخترف تلفن بود!

همچنین با توجه به اینکه در عصری زندگی می‌کنیم که دانشمندان در حال کاوش فضایی هستند، مطالعه خاطرات و زندگی نامه اشخاص بزرگی مانند انوشه انصاری برای ما بسیار الهام بخش خواهد بود.

 

اگر به هنر، موسیقی یا سینما علاقمندید، بیوگرافی افرادی همچون موتسارت، بتهوون، مندلسون، الگار، لئوناردو داوینچی، جان سارجنت، یا بازیگران هالیوودی همچون آل پاچینو، جانی دپ، برد پیت، آنجلینا جولی یا بازیگران ایرانی مانند بهرام رادان، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و... را مطالعه کنید.

 

اگر عاشق این هستید تا با مطالعه داستان زندگی و طرز فکر مربیان زندگی و آموزگاران موفقیت آشنا شوید هم، باید درباره افراد شخیصی مانند برایان تریسی، جیم ران، زیگ زیگلار، آنتونی رابینز و... یا استادان ایرانی همچون دکتر علیرضا آزمندیان، دکتر هلاکویی، دکتر محمد سیدا و... مطالعه نمایید.

 

 

از کجا زندگی‌نامه افراد موفق را بیابیم؟

در حال حاضر صنعت انتشارات به قدری گسترش یافته که کمبود بیوگرافی وجود ندارد. همین حالا می‌توانید به یک کتابفروشی خوب سر بزنید و مشتی از کتاب‌های بیوگرافی را بخرید. هر کتابی داستان خاص خود را دارد و هر شخصی یک زندگی خاص خود را خواهد داشت.

 

کتابی را انتخاب کنید که بتواند یک زندگی متفاوت را نمایش دهد و در عین حال، کودک شما بتواند با آن ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال، بیوگرافی میشل اوباما میتواند یک کتاب خوب برای شما باشد. این بیوگرافی قصه گذر از سختیهای زندگی و رسیدن به قله موفقیت است.

 

همچنین فراموش نکنید که می‌توانید به وب‌سایت واگویه مراجعه کنید و هر روز، یک بیوگرافی کوتاه از یکی از افراد شهیر دنیا را مطالعه نمایید و از داستان موفقیت آن الهام بگیرید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست.

 

اینها را هم بخوانید