پیام رسان ها

معرفی پیام رسان های ایرانی و خارجی

پیام رسان ها اپلیکیشن هایی هستند که راه ارتباطی جدیدی برای برقراری ارتباط با تمام نقاط دنیا فراهم کرده اند و روز به روز نیز به تعدادشان اضافه می شود. تنوع در این پیام رسان ها و تنوع در خدماتشان باعث شده انتخاب یکی از آن ها برای هر شخصی دشوار باشد. عده ای ترجیه می دهند به دانلود تلگرام بپردازند و از خدمات آن بهره ببرند و عده ای دیگر نیز به دنبال پیام رسان های دیگر هستند. فرقی نمی کند کدام پیام رسان اما در سال های اخیر خصوصا در کشور خودمان پیام رسان مطمئن تلگرام بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

 

تلگرام یک پیام رسان خارجی است که الگوی بسیاری از پیام رسان های داخلی قرار گرفته است و بسیاری از برنامه نویسان سیستم عامل های مختلف از جمله اندروید و ios را به فکر انداخته که همانند آن را تولید کنند. اما ساخت اپلیکیشنی مانند تلگرام کار آسانی نیست و نیازمند سرورهایی با سرعت و ظرفیت بالا و همچنین استفاده از بهترین راه های امنیتی و الگوریتم های رمزنگاری برای تامین امنیت کاربران آن پیام رسان است. خیلی از شرکت های بزرگ دنیا اقدام به تولید چنین اپلیکیشن هایی کردند ولی هرگز به موفقیت های تلگرام دست نیافتند.

 

 

استفاده از شیوه های مدرن تبلیغات مانند بازاریابی ویروسی و تبلیغات فرا منطقه ای، برای معرفی کردن یک محصول و برند سازی یکی از مهم ترین و حیاتی ترین کارهاست. البته انجام قرعه کشی ها و مسابقات مختلف نیز می تواند بسیار اثرگذار باشد. نسخه جدید اپلیکیشن روبیکا هم با همین شگردها و شیوه های هوشمندانه بازاریابی و تبلیغات، به محبوبیتی غیر قابل تصور رسید. 20 میلیون کاربر فعال ایرانی تمام چیزی بود که روبیکا برای دست یابی به آن به آب و آتش زد و در نهایت توانست به آن دست پیدا کند و برای اولین بار به عنوان یک اپلیکیشن به روز ایرانی این آمار را در کمترین زمان ممکن به نام خود ثبت کند.

 

در صفحه اول این اپلیکیشن قسمتی به نام دنیای آموزش موجود است که با ورود به آن، انواع آموزش های رایگان را در سطوح مختلف می توانید مشاهده کنید و از آن ها نهایت استفاده را ببرید. همچنین بخشی به عنوان رسانه نیز وجود دارد که می توانید با ورود به آن، فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود را ببینید. به علاوه قسمتی نیز برای پخش زنده برنامه های تلویزیونی در نظر گرفته شده است که با توجه به اینترنت رایگان روبیکا برای سیم کارت های همراه اول و ایرانسل، می تواند بسیار مفید باشد.

 

 

انتقال فایل ها بین دستگاه های مختلف با سرعت و امنیت بالا همیشه یکی از بزرگ ترین دغدغه ها برای تولید کنندگان و استفاده کنندگان از تلفن های همراه هوشمند بوده است. فناوری هایی مانند بلوتوث و NFC آن قدر ها هم که در موردشان بحث شد ماندگار نبودند و با آمدن آپدیت برنامه کاربردی شیریت، خیلی زود جای خود را به این اپلیکیشن هوشمند دادند. اپلیکیشن شیریت بر خلاف رقبای خودش، برای انتقال فایل ها از فناوری وای فای تلفن همراه کمک می گیرد. تکنولوژی راحت و بی خطری که علاوه بر این خصوصیات، سرعت بالاتری را نیز ارائه می کند.

 

همان طور که گفته شد اصلی ترین کار و وظیفه برنامه شیریت انتقال پر سرعت فایل هاست، اما این تمام کاری نیست که شیریت انجام می دهد. با شیریت می توانید فایل هایی با فرمت های مختلف و حجم های بسیار بالا را با خیالی آسوده و بدون شنود هرگونه واسط، انتقال دهید. همچنین در این برنامه امکانی نیز برای به اشتراک گذاری اینترنت سیم کارت همراه خود برای دیگر دستگاه های هوشمند فراهم شده است که این امکان تحت عنوان Hotspot شناخته می شود و به تازگی در اکثر تلفن های همراه هوشمند وجود دارد.

 

شاید شما نیز برای استفاده از نسخه رسمی تلگرام علاقه چندانی نشان ندهید و به نسخه های غیر رسمی این پیام رسان که از فیلترینگ نیز عبور می کنند، نیاز داشته باشید. به نظر می رسد با این اوصاف جدیدترین آپدیت نرم افزار فیلگرام بتواند پاسخگوی نیازتان باشد. تلگرام غیر رسمی تولید شده توسط برنامه نویسان ایرانی که با آمدنش جان تازه ای به تلگرام و کاربرانش بخشید. فیلگرام بسیار بی سر و صدا و بدون حاشیه وارد بازار شد و به همان آرامی هم توانست طرفداران خاص خودش را جذب کند.

 

فیلگرام را می توانید از مارکت های معتبر اندرویدی دانلود و استفاده کنید. این پیام رسان نسبت به مدل اصلی اش یعنی تلگرام رسمی، دست خوش تغییرات ظاهری به نسبت کمی شده است و به همین علت کاربران می توانند خیلی سریع با آن ارتباط برقرار کنند. از جمله این تغییرات ظاهری امکان مرتب کردن مکان گفت و گوهاست که هر شخص می تواند با سلیقه شخصی خودش همان طور که دوست دارد این محیط را بچیند و با استفاده از قالب های متنوع و کاملا رایگان، شکل ظاهری نرم افزار را تغییر دهد.

 

علاوه بر پیام رسان های موفق داخلی، همیشه در خارج از کشور نیز پیام رسان هایی وجود دارند که مدتی حسابی سر و صدا می کنند و کاربران زیادی را به سمت اپلیکیشن خود جذب می کنند. با توجه به نکته گفته شده در مورد این که هر پیام رسان و یا شبکه اجتماعی دارای قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی است که در دیگر رقبای آن دیده نمی شود، می توان ادعا کرد که کاربران برای بهره گیری از این ویژگی ها و خدمات باید حداقل چند نمونه از این پیام رسان ها را استفاده کنند. به طور مثال پیام رسان گوگل الو یکی از این نمونه های خارجی بسیار موفق است.

 

گوگل الو که با پشتوانه بسیار محکمی توسط غول دنیای ارتباطات یعنی گوگل پا به عرصه ظهور گذاشت، خیلی زود توانست به محوبیت نسبی دست پیدا کند که البته این محوبیت در شان نام بزرگ گوگل نبود. اما رفته رفته به کاربران این پیام رسان اضافه گردید تا جایی که گوگل مسیر را برای رو کردن جدیدترین خدماتش هموار دید و طی چند به روزرسانی با ارائه خدماتی منحصر به فرد در زمینه های مختلف پیام رسانی، همه کاربران خودش را شگفت زده کرد. با این وجود کاملا مشخص است که این تنها قسمت کوچکی از برنامه های تعیین شده توسط گوگل الو می باشد و در آیند حتما بیشتر نام این اپلیکیشن و پیام رسان را خواهیم شنید.

  /پایان رپورتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست.

اینها را هم بخوانید