مقایسه ازمون آیلتس و

مقایسه آزمون آیلتس و PTE

در این مطلب به مقایسه آزمون آیلتس و PTE می پردازیم چرا که برخی تفاوت بین این دو آزمون را نمی دانند و در تصمیم گیری با مشکل مواجه می شوند. برخی افراد در آزمون آیلتس موفق نمی شوند و به این فکر می کنند که در آزمون PTE شرکت نمایند. اما توصیه آموزشگاه زبان ملل این است که قبل از هر گونه اقدامی با این دو آزمون بهتر و بیشتر آشنا شوید. از این رو این مقاله از سایت اپ ریویو را با توضیحات کامل در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

 

درباره آزمون آیلتس بیشتر بدانیم.

ابتدا باید آزمون ها را بشناسیم و سپس در مورد انتخاب درست تصمیم بگیریم. برای این که بتوانیم به مقایسه آزمون آیلتس و PTE بپردازیم و گزینه مناسب را انتخاب کنیم ابتدا با هر کدام به صورت جداگانه آشنا می شویم. آزمون آیلتس برای سنجش مهارت زیانی افرادی است که قصد دارند برای تحصیل یا کار به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت نمایند.

از طریق این آزمون توانایی زبانی این افراد سنجیده می شود. تقریبا حدود ۱۴۰ کشور در سر تا سر جهان این آزمون را برگزار می کنند. پایه گذار آزمون آیلتس در واقع بخش زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج است و البته کنسولگری بریتانیا نیز با این دانشگاه همکاری نموده است.

شایان به ذکر است که با این آزمون شیوه جدیدی در آموزش زبان انگلیسی بنا نهاده شده است. افرادی که در کلاس های آمادگی آزمون آیلتس شرکت می نمایند قادر هستند زبان ارتباطی و استفاده از زبان انگلیسی برای اهداف خاص را یاد بگیرند. شما با این آزمون و پاسخ به تمرین ها با زبان انگلیسی در دنیای واقعی آشنا خواهید شد.

آزمون آیلتس به دو صورت آکادمیک و جنرال برگزار خواهد شد و هر کدام اهداف خاصی را دنبال می کند. افرادی که قصد دارند از طریق ویزای دانشجویی مهاجرت تحصیلی کنند باید آزمون آیلتس آکادمیک را بدهند. اما آزمون آیلتس جنرال برای اشخاصی است که به شیوه های دیگری به جز تحصیل قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند.

 

آزمون PTE چیست؟

اکنون برای درک بهتر مقایسه آزمون آیلتس و PTE، با آزمون PTE آشنا خواهیم شد. افرادی که زبان اصلی آن ها انگلیسی نیست برای تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان باید این آزمون یا تست را انجام دهند.

 

 

نکته مهم در مورد این آزمون، دقیق بودن، هدفمند بودن و مطمئن و مناسب بودن آن است‌. کشورهای بسیاری امروزه این آزمون را برگزار خواهند کرد.‌ در ادامه در مورد شباهت ها و تفاوت های آزمون آیلتس و PTE توضیحاتی را ارائه می دهیم.

 

شباهت های آزمون آیلتس و PTE

برخی افراد قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند اما آشنایی لازم با آزمون های زبان انگلیسی را ندارند. به همین دلیل به مقایسه آزمون آیلتس و PTE می پردازیم و شباهت ها و تفاوت های بین این دو آزمون را بررسی خواهیم کرد. این قسمت را به بیان شباهت های بین این دو آزمون اختصاصی خواهیم داد.

 

 

نکته تشابه بین این دو آزمون این است که در هر دو آزمون، چهار مهارت زبانی مورد توجه می باشد. در واقع مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خوانداری در زبان آموزان سنجش خواهد شد. نقطه شباهت دیگر بین این دو آزمون این است که هر دو برای مهاجرت تحصیلی و هر نوع از مهاجرت مورد استفاده است.‌

 

در هر دو آزمون بین المللی نمره های تکی هر مهارت و نمره کلی برای سنجش مد نظر می باشد.‌ نکته دیگر این است که در آزمون ها بحث قبول شدن و مردود شدن وجود ندارد و توانایی های زبانی داوطلبان محاسبه خواهد شد. همان گونه که آزمون آیلتس دو نوع آکادمیک و جنرال دارد، آزمون PTE نیز همین دو نوع را دارد.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که آیلتس جنرال از اعتبار بیشتری نسبت به آزمون PTE جنرال برخوردار است. با این شباهت ها می توانید آشنایی بیشتری با هر دو نوع داشته باشید. اما ‌در بخش بعد تفاوت های این دو نوع آزمون را توضیح می دهیم.

 

تفاوت های آزمون آیلتس و PTE

در این بخش از مقایسه آزمون آیلتس و PTE، تفاوت های این دو نوع آزمون را بررسی خواهیم کرد. این موضوع ها به شما این اجازه را می دهد که با توجه به موقعیت و شرایط خود نوع مناسب آزمون را انتخاب نمایید. در مورد تفاوت ها باید گفت که آزمون PTEبر مبنای کامپیوتر است اما آزمون آیلتس حالت کاغذی هم دارد.

 

تفاوت در جزئیات آزمون‌ها

در آزمون PTE این امکان وجود دارد که شما صدای خود را ضبط نموده و پاسخ ها را تایپ کنید. اما در مورد آزمون آیلتس قضیه فرق دارد و در بخش speaking و writing شخصی به صورت حضوری از شما امتحان می گیرد.

 

 

در واقع باید گفت که یک نرم افزار هوشمند آزمون PTE را برگزار می کند اما در آزمون آیلتس در هر بخش از چهار مهارت زبانی، فقط همان مهارت مورد تست است‌. در مورد آزمون PTE باید این نکته را یادآور شویم که علاوه بر چهار مهارت زبانی که قبلا توضیح داده شد، شش مهارت دیگر در مورد توانمندی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد. به عنوان مثال نکات گرامری، روانشناختی، تلفظ، نوشتار، واژگان و گفتار در این آزمون مورد توجه است.

 

زمان آزمون‌ها و نمره‌دهی

گزارش در ‌مورد آزمون PTE شامل نمره کلی و نمره سایر مهارت های توانمندی می باشد. در آزمون آیلتس نمره کلی و نمره تک تک مهارت ها مد نظر می باشد. اما این نکته را نیز به یاد داشته باشید که می توان در هر هفت روز هفته و هر زمانی آزمون آیلتس را برگزار نمود. اما در مورد آزمون PTE اصلا این امکان وجود ندارد‌.

در آزمون بین المللی PTE برای تر بخش ۲۰ سوال وجود دارد ولی در آزمون آیلتس در هر بخش از مهارت ها تعداد پرسش ها متفاوت است. زمانی که قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت نمایید این نکته را در نظر بگیرید که می توانید برای هر تعداد از این آزمون ها شرکت نمایید ولی در آزمون PTE برای شرکت در آزمون باید نمره آزمون قبلی را ارائه دهند.

 

حدود نمره در آزمون آیلتس متغیر است و باید از ۱ تا ۹ در نظر گرفته شود.‌ اما در آزمون دیگر، نمره به دست آمده در قسمت های مختلف، را با هم جمع و نتیجه اعمال خواهد شد. محدوده نمره در این برنامه حدود ده تا نود است.

 

سخن پایانی

برای حضور در آزمون های آیلتس و PTE باید آشنایی نسبی با هر دو داشته باشید. از این رو اپ ریویو در قالب این متن به مقایسه آزمون آیلتس و PTE پرداخته و نکات مهم را عنوان نموده است. با مطالعه این مطلب با هر دو نوع آزمون آشنا می شوید و تفاوت ها و شباهت های این دو آزمون‌ را بیشتر درک می کنید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید