مهاجرت

مهاجرت به کانادا با کمک کتاب کانادایی شو در سال 2019

کانادا همیشه یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجران ایرانی بوده است. در این مقاله سعی می کنیم مهاجرت به کانادا 2019 را مورد بررسی قرار دهیم. همین طور در ادامه ی این بخش مهاجرت و اقامت ترکیه، یکی دیگر از کشورهای پر مهاجر را بررسی می کنیم.

کتاب کانادایی شو یکی از کتاب های مرجع و بسیار مفید برای راهنمایی مهاجرت به کانادا است. اگر قصد مهاجرت به کانادا در سال 2019 را دارید توصیه می کنیم حتما این کتاب را مطالعه کنید و از شرایط مهاجرت به کانادا، هزینه زندگی در کانادا، شرایط اقامت در کانادا، نحوه ثبت نام برای سیستم ورود سریع مهاجرت به کانادا و... آگاهی کامل بدست بیاورید.

 

مهاجرت به کانادا

اولین چیزی که در مهاجرت به کانادا باید دقت کرد شهری است که برای زندگی قرار است انتخاب کنیم. معمولا ایرانی ها تنها چند شهر معروف کانادا را همیشه برای مقصد انتخاب می کنند، اما اگر کمی اطلاعات بیشتری در مورد شهر های دیگر کانادا داشته باشند، شاید شهر دیگری را برای زندگی در کانادا انتخاب کنند.

باید دقت کرد که هزینه زندگی در کانادا به شهر ها نیز بستگی دارد.

 

ما در ادامه شهر ادمنتون کانادا را از بعدهای مختلف بررسی می کنیم. مطالبی که در ادامه می آید بخشی از کتاب کانادایی شو محصول سایت مهاجرت به دات کام است.

 

زندگی در ادمونتون، آلبرتا

  • ادمونتون: پایتخت آلبرتا است.
  • زبان: انگلیسی زبان اصلی این شهر است.
  • شناخته شده به عنوان: پایتخت نفت کانادا.
  • رودخانه ساسکاچوان شهر را در دو قسمت تقسیم  می کند.
  • عرض جغرافیایی: 53 ° 30'N: شبیه به دوبلین، ایرلند؛ و برمن، آلمان.
  • West Edmonton Mall، بزرگترین مرکز خرید در آمریکای شمالی.

 

اکثر افرادی که به ادمونتون سفر می کنند تحت تاثیر رفتار دوستانه شهروندان ادمونتون قرار می گیرند.

در سرتاسر این شهر می توانید پارک مشاهده کنید. حدود 27400 هکتار از مساحت شهر ادمونتون پارک است.

حمل و نقل عمومی در این شهر کیفیت مناسبی دارد، مخصوصا در قسمت های شلوغ و مرکز شهر ایستگاه های اتوبوس و قطار را می توانید مشاهده کنید.

 

ادمونتون یک مرکز عمده نفت و گاز است، به همین دلیل بسیاری از کارگران مهاجر را جذب می کند. یک چهارم جمعیت ادمونتو را کارگران چینی و به طور کلی آسیایی تشکیل می دهند. مهاجران ایرانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند اگر رشته تحصیلی یا سابقه کار مرتبط با نفت و پتروشیمی داشته باشند، ادمونتون یکی از مقصدهای آن ها می تواند باشد.

زبان اصلی تقریبا 85 درصد ساکنان انگلیسی است و 91 درصد از جمعیت مهاجرین مسلط به زبان انگلیسی هستند.

 

بزرگترین صنعت این شهر پتروشیمی است. این منطقه غنی از نفت و گاز طبیعی است، که به عنوان "پایتخت نفت کانادا " شناخته می شود.

کالج های ادمونتون برنامه های گسترده ی آموزشی در زمینه های نفت و گاز ارائه می دهند.

 

رشته های غیر نفتی که برای آن ها فرصت شغلی مناسبی در ادمونتون وجود دارد عبارت اند از:

  • فناوری اطلاعات
  • بیولوژی
  • برق و الکترونیک

 

در بخش های تولیدی برای مهاجرین فرصت های شغلی چندانی وجود ندارد. اگر قصد دارید در این شهر استخدام شوید بهتر است به دنبال شرکت های خدماتی بگردید.

خرده فروشی های موفق، از جمله Pizza 73 و Booster Juice کارشان را از این شهر شروع کرده اند.

 

بهترین مکان برای زندگی در ادمونتون

جنوب غربی ادمونتون به عنوان ثروتمندترین و مطلوب ترین محله برای زندگی شناخته می شود محله هایی مانند:

Haddow

 Henderson Estates

 Ogilvie Ridge

Blackburne و

Falconer Heights

 

در این مناطق  امنیت بالا و میزان جرم کم است و با مردمی بسیار ثروتمند زندگی می کنند. اگر بخواهید کمتر برای مسکن هزینه کنید، محله های زیر را توصیه می کنیم:

Lendrum Place

 Steinhauer

 

این دو محله ارزان ترند، اما از لحاظ امنیت همچنان در سطح قابل قبولی هستند.

در جنوب ادمونتون، وینسور و Bearspaw محدوده خوبی هستند، در حالی که در جنوب شرقی Cloverdale و Larkspur مکان های عالی برای زندگی به شمار می آیند.

 

در جنوب شرق، بخشهایی از میل وودز را به هیچ وجه برای زندگی توصیه نمی کنیم، چرا که میزان جرم و جنایت در این مناطق بالا است.

نرخ های جرم در ادمونتون بالاتر از حد متوسط برای شهرهای کانادا است.

 نرخ جرم و جنایت حدود 40٪ بالاتر از کالگری است و بیش از دو برابر میزان جرم تورنتو و مونترال است.

 

 

آب و هوای ادمونتون

بارش برف تواند بین سپتامبر و مه بسیار شایع است. برفی ترین ماه سال دسامبر و ژانویه است که میانگین ماهانه بارش برف بیش از 20 سانتیمتر (8 اینچ) را نشان می دهد. دسامبر، ژانویه و فوریه هم عمق برف بیش از 1 سانتی متر را می توانید در 141 روز از سال مشاهده کنید. در مقایسه با حدود 10 روز در سال در ونکوور، 35 روز در پنتکتون، 65 روز در تورنتو، 88 روز درکالگری و 120 روز در اتاوا.

 

مراکز آموزشی در ادمونتون

دانشگاه آلبرتا بزرگترین دانشگاه است، یکی از بهترین دانشگاههای کانادا، که در رتبه بندی دانشگاه های جهان امتیاز 107 در سال 2016-2017 کسب کرده است.

این دانشگاه در هر سال بیش از 36،000 دانشجو دارد و حدود 3500 نفر در این دانشگاه کار می کنند.

در ادمونتون می توانید دوره های حرفه ایی در رشته های مختلف را بگذرانید و در انتهای دوره مدرک دیپلم کسب کنید. هر ساله بیش از 48500 نفر در این دوره های حرفه ایی شرکت می کنند.

 

محیط زیست و در ادمونتون

ساکنین ادمونتون از پایین ترین قیمت بنزین و دیزل در کانادا لذت می برند.

خودروهای شخصی اصلی ترین روش حمل و نقل برای اکثریت ساکنان این شهر است.

کیفیت حمل و نقل عمومی در این شهر بالا است. برای حمل و نقل در تمام نقاط مهم و مرکز شهر می توانید از قطار شهری استفاده کنید و با اتوبوس میتوانید از تمامی نقاط شهر بازدید کنید.

 

تفریح در ادمونتون

اکثر نوجوانان مرکز اصلی تفریحات خود را بازار غرب ادمونتون میگذرانند. در این مرکز امکانت تفریحی شامل :

  • پارک تفریحی سر پوشیده
  • پارک آبی
  • مینی گلف
  • اسکیت
  • و...

وجود دارند و در این شهر می توانید از سینماهای با کیفیت و چند بعدی استفاده کنید.

اکثر پارک های ادمونتون امن هستند، اما در قسمت هایی از این پارک ها بعد از غروب آفتاب امنیت کاهش می یابد.

استادیوم Commonwealth بیش از 60 هزار نفر گنجایش دارد و معمولا برای کنسرت ها از این استادیوم استفاده می شود.

 

نکات منفی زندگی در  ادمونتون

  • نرخ جرایم این شهر نسبت به میانگین شهرهای کانادا بیشتر است، این یعنی امنیت نسبتا کم است.
  •  زمستان های بلند و بسیار سرد
  • مسکن گران قیمت

 

نکات مثبت زندگی در  ادمونتون

  • ادمونتون دارای اقتصاد قوی و یکی از بهترین شهرها برای استخدام است
  • مسکن ارزانتر از کالگری و شهرهای بزرگ مانند ونکوور و تورنتو است
  • پایین ترین قیمت بنزین و سوخت در کانادا
  • مالیات کم
  • شهر جشنواره های کانادا

 

دانلود کتاب کانادایی شو

همان طور که اشاره شد، مطالبی که خواندید بخش های کوچکی از کتاب کانادایی شو بود. شما برای دانلود مجموعه کامل کتاب کانادایی شو میتوانید به سایت مهاجرت به دات کام یا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

مهاجرت به کانادا

 

اقامت ترکیه 2019

یکی از دغدغه های ایرانی ها برای اقامت ترکیه و مهاجرت به این کشور آوردن پول به ترکیه است. در کتاب ترکی شو این موضوع به طور دقیق بررسی شده است. ما نیز بخشی از آن کتاب را اینجا برای شما آورده ایم.

 

آوردن پول به ترکیه

هنگامی که شما به ترکیه مهاجرت می کنید تصمیم می گیرید که با پول خودتان چکار کنید. بدیهی است هزینه های روزمره شما لیر ترکیه خواهد بود، اما احتمالا مسئله این خواهد بود که تمام یا بخشی از درآمد شما با پول خارجی دیگری بدست خواهد آمد؛ تقریبا پس انداز و سرمایه گذاری شما به ارز خارجی خواهد بود.

 

چطور این کارها را انجام دهید؟ آیا شما زمان ورود به ترکیه باید پول را با خودتان بیاورید یا بهتر است تمام یا بخشی از آن را در کشورتان بگذارید؟

 

آیا باید پولتان را با خودتان بیاورید؟

مهم ترین عامل در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما پول را با خودتان بیاورید یا خیر این است که آیا شما قصد اقامت دائم در ترکیه را دارید (یا،‌ حداقل،‌ خیلی دراز مدت).

اگر شما ترکیه را به عنوان وطن جدید خود می دانید، پس چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد که باید به آن فکر کنید. از جمله مسائل مالی برحسب لیر ترکیه. بدین معنی که میزان درآمد، هزینه و ثروت شما مطابق با لیر ترکیه سنجیده می شود، نه پول رایج کشور سابق شما. این مسئله ساده تر (و واقع گرایانه تر)  به نظر می رسد تا اینکه هزینه ها را به پول خودتان تبدیل کنید.

 

بدین ترتیب، درآمد و پس انداز شما بر حسب همان پول رایجی سنجیده می شود که در حال خرج کردن هستید. اما این مشکل را حل نمی کند که اگر درآمد شما بر حسب پول رایج خارجی می باشد یا ثروت شما در یک نسبت به پول رایج خارجی پس انداز می شود، بنابراین قدرت خرید شما در صورت تغییر نرخ ارز در ترکیه به شدت (در دوره بسیار کوتاه) متفاوت خواهد بود و تغییری که اعمال می شود به معنای واقعی لحظه ای می باشد.

 

اگر ماهایانه هزینه های زندگی شما (مثلاTRY۶۰۰۰) باشد ,اما بیشتر درآمد شما برحسب پوند انگلیس محاسبه بشود، در هنگام تغییرات نرخ مبادله بطور چشمگیری شما را تحت فشار می گذارد. با نگاه سریع به چند سال اخیر این مسئله روشن می شود. در ده سال گذشته، زمان هایی وجود داشت یک پوند انگلیس ارزش TRY۴.۸ داشت و زمان هایی هم وجود داشت که کمتر از TRY۲.۲ ارزش داشت. این بدان معنی است که اگر شما یک درآمد سنگین حدود ۳۰۰۰ پوند در ماه داشته باشید، گاهی اوقات فقط ۶.۶۰۰ TRY موجود می باشد تا بتوانید خرج کنید، درحالی که در زمان دیگری شاید شما TRY۱۴۴۰۰ در دسترس داشته باشید. صد البته، باعث ایجاد تفاوت چشمگیری در شیوه زندگی شما می شود.

 

درحال حاضر، اگر شما یک حقوق بازنشستگی یا حقوق از یک کشور دیگر دریافت می کنید کار زیادی نمی توانید در مورد دریافت آن به لیر ترکیه انجام بدهید. البته بجز تبدیل پول شما به لیر در هنگام ورود به ترکیه.

 

با این حال، اگر پس انداز و سرمایه گذاری های شما به پوند انگلیس نگه داری بشوند شما در معرض این خطر هستید: مگر اینکه شما فکر کنید پوند در حال افزایش است و ارزشش در برابر لیر ترکیه بیشتر است. از نظر من پیش بینی نرخ ارز در آینده امر غیرممکنی می باشد.

اگر شما قصد دارید به مدت طولانی در ترکیه زندگی کنید، به نظر من تمام یا بخشی از پس انداز و سرمایه تان را در لیر ترکیه سرمایه گذاری مجدد کنید. آنچه در این سرمایه گذاری ها نیاز می باشد فکر محتاطانه و مشاور خوب می باشد.

 

نرخ بهره بانکی در بانک های ترکیه بطور چشمگیری در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی غربی قابل توجهی بالاتر است: اگر شما در لیر ترکیه سرمایه گذاری می کنید، تقریبا ۱۳% است. اگر در دلار آمریکا سرمایه گذاری کنید ۴% است. (سپتامبر۲۰۱۷).

هنگام اتخاذ این تصمیمات، نوسانات تاریخی لیر ترکیه (در بخش اقتصاد) را بخاطر بیاورید.

 

اگر شما به اندازه کافی ثروت دارید که مبلغ زیادی از آن را برای سرمایه گذاری در نظر گرفتید، برای تنوع بخشیدن به پول رایجی که شما نسبت به آن سرمایه گذاری کرده اید استدلال های خوبی وجود دارد. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که بخشی از ثروت خود را در لیر ترکیه پس انداز کنید، اما یک مانع در مقابل ریسک کاهش لیر ترکیه وجود دارد و آن سرمایه گذاری بخشی از ثروت شما به دلار آمریکا، یورو،‌ پوند یا ین ژاپن می باشد.

بازهم، این تصمیم تاثیرات زیادی روی امنیت مالی شما دارد و شما باید پس از مشاوره مناسب آن را انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر به بخش مربوط به سرمایه گذاری مراجعه کنید.

 

بسیاری از مردم تصمیم می گیرند بیشتر پول ها را درکشور خود پس انداز کنند, حتی اگر قصد شروع زندگی جدیدی در ترکیه داشته باشند. اغلب اوقات، آنها به وطن خود می روند و در یک بانک محلی مناسب تر حساب و کارت اعتباری میگیرند. به نظر می رسد که برخی از آنها در زمانی که از این بانک ها پول دریافت می کنند و می خواهند به مقامات مالیاتی ترکیه اعلام کنند، دچار فراموشی می شوند و نمی دانند اینجا ترکیه است! هرچند که این کار غیر قانونی می باشد.

 

اگر شما قصد ندارید در ترکیه اقامت طولانی داشته باشید، پس قطعا بهتر است که تمام یا بخش اعظم ثروت تان را در پول رایج کشوری که قصد بازگشت به آن را دارید حفظ کنید. البته، این امر به طور کلی مربوط بهزمانی است که بخواهید طبق استراتژی سرمایه گذاری، با ارز های مختلف سرمایه گذاری کنید.

 

مشکلی که قاعدتا بوجود می آید و برنامه های شما را بهم می ریزد این است که درصد زیادی از افراد که به ترکیه می آیند یا بازنشسته می شوند و یا کار می کنند. فکر می کنند قصد جایی دائم را دارند، اما بعد درمی یابند که شغلشان به پایان رسید و یا کسب و کار آنها موفق نبود یا آنها دوست ندارند در این کشور دوست داشتنی زندگی کنند. اگر آنها سرمایه گذاری خود را جا به جا کرده باشند و به لیر ترکیه تبدیل کرده باشند و سپس به وطن برگردند آنها متقابلا با مشکل مشابهی مواجه می شوند. بنابراین احتمالا ایده خوب این است که به برنامه خود اجازه بدهید در طول زمان گسترش یابد و بلافاصله وارد فرایند سازماندهی کل زندگی مالی خود نشوید.

 

دانلود کتاب ترکی شو

بخش هایی از کتاب ترکی شو را خواندید. اگر قصد کار در ترکیه و زندگی در این کشور، خرید ملک در ترکیه و ... را دارید خواندن این کتاب مفید را از دست ندهید.

برای دانلود کتاب ترکی شو بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

اقامت ترکیه

 

منبع :

مهاجرت به کانادا و ترکیه در سال 2019

  پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز بخوانید:

http://apprv.ir/wUqBt   /پایان رپورتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست.

اینها را هم بخوانید