مهم‌ترین ویژگی‌های یک هدفون باکیفیت

مهم‌ترین ویژگی‌های یک هدفون باکیفیت کدام هستند؟

فرض کنید قصد خرید یک هدفون وایرلس را دارید، چه معیارهایی را باید مورد توجه قرار دهید؟ قیمت؟ کیفیت صدا؟ برند سازنده؟ کیفیت و جنس بدنه؟ و یا بنا به فاکتورهای دیگری اقدام به خرید یک هدفون خوب و باکیفیت می‌کنید؟ در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم اطلاعات و راهنمایی‌هایی در مورد خرید یک هدفون بی‌سیم به شما عزیزان ارائه دهیم. پس از مطالعه این مقاله شما می‌توانید از میان انبوه اقلام بازار، بهترین هدفون بی‌سیم را پیدا کنید. با ما همراه باشید.   آیا شما قصد خرید یک هدفون بی‌سیم را دارید؟ اگر اخیرا بازار این اقلام دیجیتال را بررسی نکرده باشید، احتمالا با سردرگمی مواجه می‌شوید. تنوع بازار فراگیرتر از هر زمان دیگری است و بدون دانش و اطلاعات قبلی، انتخاب بهترین هدفون بی‌سیم از میان این انبوه و تنوع، کاره سخت و تقریبا غیرممکنی است. خوشحالم به شما بگویم که جای نگرانی نیست. برای کمک به انتخاب شما در خرید هدفون بی‌سیم، ما یک راهنمای جامع و مفید از مهم‌ترین مواردی که هنگام پیدا کردن هدفون بی‌سیم می‌توانند اثربخش باشند تهیه کرده‌ایم و در ادامه قصد داریم این لیست را در دسترس شما عزیزان قرار دهیم.  

هدفون بی‌سیم بهتر است یا باسیم؟

برخی از مردم آزادی و بدون مشکل استفاده کردن هدفون و ایرپادها را بیشتر دوست دارند. و برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند با استفاده از سیم، هدفون یا هدستشان را به دستگاه پخش کننده متصل نمایند. این ویژگی در انتخاب نوع هدفون (وایرلس یا کابلی) به سلیقه‌ی شخصی شما بر می‌گردد که کدامیک را بیشتر می‌پسندید. اما توجه داشته باشید که تنوع هدفون‌های بی‌سیم، طی سالیان گذشته بسیار بیشتر از هدفون‌های کابلی یا سیمی شده است. بنابراین سوال اولی که هنگام خرید هدفون باید از خود بپرسید، ویژگی وایرلس (بدون سیم) و یا کابلی بودن آن است.  

کیفیت و تراز صدا (Bass)

آیا به کیفیت صدای خروجی از هدفون اهمیت می‌دهید؟ مسلما جواب هرکس با هر سلیقه‌ای، به این سوال بله است. تمامی ما تمایل داریم کیفیت صدای خروجی در بهترین حالت ممکن باشد و حالتی را برای ما تداعی کند که انگار سیستم صوتی گران قیمتی در فاصله‌ی چند متری ما درحال پخش موسیقی است. در چنین حالتی بررسی میزان Bass و Treble Balance (تراز صدا) اهمیت زیادی پیدا می‌کند.   شما، پیش و یا هنگام خرید باید از کیفیت صدای هدفون باخبر شوید. توصیه می‌کنم هنگام خرید چند موزیک را با هدفون پخش کنید و کیفیت صدا را در سبک‌های مختلف موسیقی به سنجش بگیرید. برخی از هدفون‌های گران قیمت و حرفه‌ای امکان شخصی سازی صدا و کیفیت را به کاربر می‌دهند. یعنی شما در چنین هدفون‌هایی می‌توانید میزان Bass و فاکتورهای دیگر صدا را بنا به سلیقه‌ی شخصی تنظیم کنید. اگر به فکر صرفه جویی مالی نیستید، این فاکتور را به طور جدی مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید هدفونی که قصد خریدش را دارید امکان شخصی سازی دارد.    

احساس راحتی حین استفاده

این نکته را در نظر داشته باشید که شما معمولا حین انجام فعالیت‌های ورزشی، پیاده روی روزانه، رفتن به محل کار، در طول مسیر کلاس و ... از هدفون استفاده می‌کنید. بسته به نوع سلیقه و نیاز ما، ممکن است ظاهر هدفون همانند یک گوشی بزرگ باشد و یا همانند یک هندزفری کوچک در گوش‌ها؛ این نکته در کنار قابلیت وایرلس یا کابلی بودن از اهمیت زیادی برخوردار است.   معمولا هندزفری‌های گوشی، راحت‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما هدفون‌های بزرگ مجرای درونی گوش را زخم نمی‌کنند و گوش اذیت نمی‌شود، چرا که همانند یک قاب به دور گوش‌های ما قرار می‌گیرند و قسمت داخلی گوش با هدفون در تماس نیست. جدای از مورد بالا، هدفون‌های بزرگ در جلوگیری از ورود صداهای مزاحم اطراف عملکرد بهتری دارند. و مورد بعد که فاکتور بالا را شامل می‌شود، معمولا هدفون‌های بزرگ که روی گوش قرار می‌گیرند، قابلیت‌های شخصی سازی و تنظیم کیفیت صدای بهتر و قابل‌تری را دارا هستند.  

 

درنظر گرفتن ظاهر و برند سازنده

این نکته برای تمام افراد اهمیت بالایی ندارد. اما عده‌ای هستند که به ظاهر هدفون و همچنین برند سازنده‌ی آن توجه ویژه‌ای دارند. کمپانی‌های سازنده هدفون و ایرپادها این خصوصیت را مورد هدف قرار داده‌اند و با اضافه کردن ویژگی‌های ظاهری، یک مزیت رقابتی نسبت به سایر مدل‌های بازار ایجاد می‌کنند و به گونه‌ای، با استفاده از ظاهر زیبا و شکیل، مخاطب را اغوا می‌کنند.   نکته‌ی بسیار مهمی که در این فاکتور باید مورد توجه قرار بگیرد، دارا بودن شاخص‌های کیفیتی صدا و تراز صدا است. یعنی اگر هدفونی را دیدید که از ظاهر زیبایی برخوردار بود، کیفیت صدای خروجی‌اش را نیز به عنوان یک ویژگی مهم در نظر بگیرید و سعی کنید در انتخابتان از این فاکتور اساسی نیز استفاده کنید. امروزه مشاهده می‌کنیم که کمپانی‌های کپی کننده این محصولات، با استفاده از ظاهر زیبا و چشم نواز، مخاطب را دچار اشتباه می‌کنند. این در حالی است که کیفیت صدای این محصولات به شدت پایین است و شما پس از چند بار استفاده مجبور می‌شوید که هدفون را کنار بگذارید.  

بودجه شما چقدر است؟

بلاخره به فاکتور اصلی و تعیین کننده‌ی قیمت می‌رسیم. اگر قصد خرید هدفون داشته باشید، میدانید که باید از قبل یک بودجه‌ی مشخص جهت خرید داشته باشید. قیمت‌های هدفون‌ها این روزها با شکافی غیرقابل تصور جداسازی می‌شوند. بعضا هدفون‌هایی با قیمت‌های باور نکردنی و بالا مشاهده می‌کنیم و در سوی دیگر، هدفون‌هایی با قیمت‌های بسیار پایین. این را در نظر داشته باشید که هدفون‌های ارزان قیمت، به مراتب از ویژگی‌های کمتری برخوردار هستند و صرفا جهت راه انداختن نیاز مشتری ساخته می‌شوند؛ اما باز هم با بررسی مدل‌های متفاوت، می‌توان یک هدفون درخور و مناسب پیدا کرد. هنگام خرید توجه داشته باشید که هدفونتان گارانتی تعویض و تعمیر داشته باشد. هرچند که امروزه گارانتی معنای خاصی ندارد و معمولا مواردی شامل گارانتی می‌شوند که هیچ وقت با آن‌ها مواجه نمی‌شویم.   اگر قصد خرید و انتخاب هدفون را دارید، به 2 صورت می‌توانید این اقدام خود را عملی کنید. 1) می‌توانید در بازار آفلاین و فیزیکی به دنبال هدفون باشید که گزینه‌ی خیلی مطمئنی به نظر می‌رسد. چرا که شما می‌توانید هدفون را در لحظه مورد بررسی قرار دهید و فاکتورهای بالا را مورد بررسی قرار دهید. 2) می‌توانید در بازار آنلاین اقدام به خرید نمایید که در این صورت نیاز به منبعی دارید که گزینه‌های جذاب بازار را به شما نشان دهد.   وبسایت تایم سیتی طی مقاله‌ای این کار را انجام داده است. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با کلیک روی لینک بهترین هدفون‌های بی‌سیم وارد این وبسایت شوید و از راهنمایی‌های آن‌ استفاده نمایید.   در نهایت خوشحال می‌شوم نظر شما را در مورد این مقاله بدانم. فکر می‌کنید چه فاکتورهای دیگری در انتخاب یک هدفون مهم و شایان اهمیت هستند؟ دیدگاه ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.  

/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید