نمایندگی پاناسونیک

نمایندگی پاناسونیک

حتماً می‌دانید که پاناسونیک یک برند ژاپنی است. این ابر شرکت در روزگار خیلی دور نام امروزش را نداشت. به همین دلیل در آن زمان به ماتسوشیتا معروف بود. ماتسوشیتا نام شخصی بود که آن را تأسیس کرد. کونوسوکه ماتسوشیتا اقتصاددان، کارآفرین و بازرگان خبره ژاپنی بود که در اوایل قرن بیستم این شرکت بزرگ را دایر کرد. دفتر مرکزی این شرکت غول‌آسا در حال حاضر در شهر اوساکا کشور ژاپن واقع است. این غول صنعت الکترونیک در حال حاضر به قدری بزرگ و معروف است که با شرکت‌هایی چون سونی، هیتاچی، توشیبا و... رقابت می‌کند. اگر می‌خواهید از افتخارات این شرکت بزرگ بیشتر بدانید لازم است به شما بگوییم که در سال 2018 شرکت پاناسونیک موفق به کسب عنوان برترین تولید کننده تلویزیون گردید. این ابر شرکت به قدری وسیع است که در حال حاضر در سراسر جهان رقمی‌نزدیک به 300 هزار کارمند دارد.

 

چه محصولاتی را می‌توان در نمایندگی پاناسونیک پیدا کرد؟

لازم به ذکر است شرکت پاناسونیک طیف وسیعی از محصولات از جمله: تلویزیون ال سی دی، تلویزیون ال‌ای دی، پلیرها از جمله دستگاه پخش سی دی و دستگاه پخش دی وی دی، دوربین‌های فیلمبرداری ویدئویی، سیستم‌های اتوماسیون اداری، ماشین لباسشویی، ریش‌تراش، نمایشگرهای پلاسما، دستگاه‌های فتوکپی و فاکس، موزن گوش و بینی، غذاسازهای خانگی، سیستم‌های سنترال مرکزی تلفن و PEX، چرخ گوشت، لپ‌تاپ، باتری لیتیومی‌قابل شارژ، سشوار، لوازم صوتی خانگی، گوشت کوب، اتو، دوربین‌های عکاسی دیجیتال،پروژکتور، دوربین مدار بسته، پلیر خودرو، تجهیزات سینمای خانگی، دستگاه‌های ضبط و پخش تصاویر دیجیتال، باتری نیم قلم،  یخچال، فریزر، کولر گازی، زودپز، سیستم تهویه هوا، اتو مو، تلفن بی سیم،  مایکروویو، خردکن، مخلوط کن، آبمیوه گیری، سامانه مخابراتی، تلفن رومیزی، تلفن همراه و ... را تولید می‌کند.

 

حال که با تاریخچه و محصولات شرکت پاناسونیک آشنا شدیم لازم است بدانیم که پای این محصولات خیلی زود به کشور ما یعنی ایران نیز باز شد. البته دلیل این امر کیفیت محصولات تولید شده در این شرکت ژاپنی بود. در واقع اگر پای این محصولات به کشور ما باز نمی‌شد جای تعجب بود. به همین دلیل نمایندگی پاناسونیک در ایران خیلی زود کار خودش را آغاز کرد. اما نمایندگی پاناسونیک چه وظیفه‌ای دارد و به چه دلیلی ما به نمایندگی پاناسونیک نیاز داریم؟

در واقع زمانی که یک برند تصمیم به ارائه محصولاتش می‌گیرد و قصد می‌کند تا در فضا یا جغرافیایی خارج از محدوده خودش محصولاتش را به فروش برساند، نمایندگی‌هایی را دایر می‌کند. این نمایندگی‌ها وظایف خاصی دارند که ما در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم داد.

فروش محصولات: یکی از مهم‌ترین وظایف نمایندگی هر برندی از جمله نمایندگی پاناسونیک، فروش محصولات مرتبط با آن برند خاص است. کارمندان حاضر در نمایندگی وظیفه دارند تا تازه‌ترین محصولات شرکت را در معرض دید خریداران قرار داده و توضیحات لازم را راجع‌به آن‌ها ارائه نمایند. تصورش هم سخت است که بخواهیم محصول مورد نظر را از کشور مبدا خریداری کنیم. فکرش را بکنید که برای خرید یک یخچال از کشور ژاپن و برند پاناسونیک، چه مشقت‌هایی را باید تحمل کرد. در صورتی که نمایندگی این برند همین جاست. می‌توانیم ظرف یک ساعت خود را به آنجا رسانده و پروسه خریدمان را تکمیل نماییم.

 

به دلیل خدمات پس از فروش، به نمایندگی پاناسونیک نیاز داریم

ارائه خدمات پس از فروش: این مهم، یعنی انجام امور مرتبط با ضمانت کالا، از دیگر وظایف نمایندگی پاناسونیک است. محصولات اصلی همگی از ضمانت‌نامه برخوردارند. و این یعنی اگر یک محصول ظرف مدت زمان مشخصی خراب شود یا بنابر هر دلیلی به تعمیر نیاز داشته باشد، می‌توان به محل خرید مراجعه و از ضمانتی که در حین خرید دریافت شده است استفاده نمود. حالا فرض را بر این می‌گذاریم که نمایندگی پاناسونیک وجود نداشته باشد! آیا می‌توان برای استفاده از خدمات پس از فروش به کشور ژاپن مسافرت کرد؟ قطعاً امکان‌پذیر است، اما به صرفه نیست. لذا وجود نمایندگی پاناسونیک این امر را به صرفه می‌سازد.

زبان کشور مقصد: گفته می‌شود که خرید و فروش به تعامل نیاز دارد و تعامل به زبان مشترک محتاج است. درست است که محصولات برند پاناسونیک از کیفیت منحصر به فردی برخوردار هستند، اما نمی‌شود چشم بسته چیزی را خرید، لذا ما نیاز داریم تا با فروشنده تعامل کنیم و از مشخصات کالای مورد نظر باخبر شویم. سپس فکر کنیم و پس از اخذ یک تصمیم منطقی خریدمان را انجام دهیم. با این تفاسیر چه چیز بهتر از اینکه فروشنده به زبان ما سخن بگوید. این هم به نفع مشتری است و هم به نفع خریدار. خریدار مشتری را قانع می‌کند و مشتری با اطمینان بیشتری هزینه را میپردازد. لذا بنظر می‌رسد وجود نمایندگی پاناسونیک در مناطق مختلف لازم باشد. چرا که سخت است اگر بخواهیم از یک فروشنده ژاپنی خرید کنیم، در حالی که وجه مشترکی در زبان ما وجود ندارد.

 

کیفیت: حتماً می‌دانید که تمامی محصولات معتبر از نمونه‌های تقلبی بی‌نصیب نمانده‌اند. وجود کالاهای تقلبی باعث می‌شود که بسیاری از آدم‌ها فریب بخورند و هزینه‌ی زیادی در این راه خرج شود. از آنجا که کالای اصلی و کالای تقلبی تا حد زیادی قابل تشخیص هستند، اما چرا راه دور برویم. برندهای معتبر در همین زمینه چاره‌ای اندیشیده‌اند. آن‌ها با راه‌اندازی نمایندگی، خیال افراد را از بابت خرید کالای اصلی راحت کرده‌اند. تحت هیچ شرایطی ممکن نیست که در هیچ نمایندگی از جمله نمایندگی پاناسونیک شما کالای غیر اصلی ببینید. لذا می‌توانید با خیال راحت به یکی از نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک که مورد تأیید خود شرکت نیز هست مراجعه کرده و کالای مورد نظر را با خیال راحت سفارش دهید. این موضوع نیز هم به نفع مشتری و هم به نفع فروشنده است. مشتریان با خیال راحت می‌خرند و فروشندگان با قطع کردن دست افراد سودجو، به سود بیشتری دست می‌یابند. و این دلیل دیگر برای تأسیس نمایندگی پاناسونیک است.

 

در نمایندگی پاناسونیک می‌توان با مشاوران حرفه‌ای محصولات در ارتباط بود

ارائه مشاوره تخصصی: قطعاً قبل از خرید کالا به مشورت نیاز دارید. ممکن است از اطرافیانتان سؤالاتی را بپرسید. اما خودتان هم می‌دانید که اطرافیان به‌دلیل نداشتن تخصص، مشاوران خوبی نیستند و توصیه آن‌ها حتی اگر خوب و دلسوزانه باشد، اما فراگیر نیست. پس شما به نظر افراد ماهر و با تجربه بیشتر نیاز دارید. شرکت‌های بزرگ، با تأسیس نمایندگی، این افراد را استخدام کرده‌اند تا خدمت بزرگی را به مشتریان کرده باشند. قطعاً این خدمت بزرگ است چرا که ما می‌توانیم شرایط موجود را سنجیده و آن را با مشاور تخصصی کالا درمیان بگذاریم، وی دانش خوبی دارد، تجارب زیادی را کسب نموده و شرح حال ما را می‌داند. و از همه مهمتر او قطعاً می‌خواهد در کارش بهترین باشد. پس بدون شک بهترین توصیه‌ها را به شما خواهد کرد. و این دلیل مهم دیگری است که وجود نمایندگی پاناسونیک را با اهمیت می‌کند.

دسترسی سریع: حتی اگر یک برند در خود کشور در حال فعالیت باشد، باز هم قادر نیست تا در مدت زمان کوتاه، محصول سفارش شده را به دورترین نقطه کشور برساند. از این رو وجود نمایندگی‌های معتبر بیش از گذشته اهمیت پیدا می‌کند. کما اینکه چنین مراکزی باعث می‌شوند تا سرعت ارائه محصول به حداقل کاهش یابد. این موضوع درباره نمایندگی پاناسونیک نیز صادق است. از آنجا که شرکت پاناسونیک در کشور ژاپن واقع گشته، فرض کنید که اگر ما در ایران محصولات این برند را سفارش دهیم، چند روز باید منتظر بمانیم تا محصول به دستمان برسد. در خوشبینانه‌ترین حالت احتمالاً چیزی حدود چند هفته یا چند ماه!

نمایندگی پاناسونیک و تبلیغات محصولات

تبلیغات: قطعاً تا به حال از جلوی فروشگاه مربوط به نمایندگی محصولات رد شده‌اید. آن‌ها همیشه سعی دارند تا ویترین زیبایی را از محصولات ارائه دهند. اگر به کالاهای دیجیتال علاقه‌مند باشید قطعاً برای وارد شدن به داخل فروشگاهی که چنین ویترینی دارد ترغیب گشته‌اید. گفتنی است که این شیوه تبلیغ بسیار کارآمد بوده و تأثیر آن از چاپ بنر و حتی تبلیغات تلویزیونی بیشتر است. دلیل آنست که مشتری علاقه دارد تا کالا را ببیند و آن را بخرد. او وارد نمایندگی می‌شود، کالا را به چشم می‌بیند و برای خریدن آن ترغیب می‌گردد. به همین سادگی. لذا برندها تحت هیچ شرایطی دوست ندارند تا این فرصت را از دست بدهند. آن‌ها محصول خودشان را جهانی می‌کنند. در کشور‌های مختلف به تأسیس نمایندگی پرداخته و بازار هدف‌شان را گسترده می‌سازند. نمایندگی پاناسونیک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ملاحظه کردید؟ وجود نمایندگی‌ها بسیار الزامی است. آن‌ها می‌توانند با ارائه محصولات اصلی، بازار گسترده‌تری را برای خودشان دست و پا نمایند. نمایندگی پاناسونیک را تقریباً در هر شهر ایران می‌توان یافت. دلیل آن کیفیت، خوش سابقه‌گی و شهرت زیاد این محصول ژاپنی است.

در این رپرتاژ آگهی از نمایندگی پاناسونیک گفتیم. امید است این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید