چاپ روی سویشرت

نکات کاربردی برای چاپ روی سویشرت

یک ترفند برای زیبا کردن سویشرت، چاپ روی سویشرت می‌باشد. هر گونه هنر و حرفه‌ای از جمله چاپ روی لباس، قوانین منحصربه‌فرد خودش را دارد. لذا، بدون در نظر گرفتن این چارچوب ویژه نمی‌توان انتظار داشت که روند چاپ بر روی لباس به خوبی پیش برود. جنس پارچه، طرح روی پارچه و حتی رنگ آن، هر کدام می‌توانند شما را به چالش بکشند. برای نمونه، اگر پارچه‌ی شما رنگ را به خود جذب نکند، همه‌ی تلاش شما برای طراحی بی‌فایده خواهد بود. علاوه براین، رنگ اصلی پارچه‌ی لباس شما به کل تغییر می‌کند. به صورتی که تار و پود تمامی لباس با آن رنگ آمیخته می‌شود و شما ناچار به دور انداختن آن هستید. اما نگران نباشید، با خواندن تمام این مقاله می‌توانید طرح دلخواه‌تان را روی سویشرت مشاهده کنید.   برای چاپ روی سویشرت از پارچه‌های متناسب با احتیاجات مصرف‌کننده استفاده کنید چاپ روی سویشرت بدون در نظر گرفتن جنس آن، تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. چرا که جنس پارچه باید به گونه‌ای باشد که رنگ را به صورت یکنواخت جذب کند. علاوه براین، نوع پارچه باید متناسب با احتیاجات فرد مصرف‌کننده باشد. برای مثال، جنس پارچه سویشرت بچه‌گانه با نوع پارچه‌‌ی سویشرت مردانه متفاوت است. زیرا پارچه بچه‌گانه باید ثبات زیادی در جهت شستشو داشته باشد. در صورتی که پارچه سویشرت مردانه باید ثبات نوری داشته باشد.

  • ویژگی ثبات نوری پارچه باعث می‌شود که رنگ پارچه به سرعت روشن نشود.
  • ثبات شستشوی پارچه سبب می‌شود تا عمر مفید پارچه بر اثر مواد شوینده تقلیل پیدا نکند.
  این دو ویژگی دقیقا متناسب با نیازهای فرد مصرف‌کننده است. توجه به این نکته سبب می‌شود که کیفیت لباس بعد از مصرف طولانی مدت حفظ شود. پارچه‌هایی از جنس ویسکوز، پنبه‌ای و پلی استری از جمله پارچه‌هایی هستند که برای رنگرزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارچه‌های پلی استری ثبات شستشوی زیادی دارند، به همین منظور برای طراحی چاپ مناسب هستند. پارچه‌هایی از جنس ویسکوز و پنبه‌ای نیز برای مصرف‌کنندگان رده سنی‌های بالا سازگاری کامل دارند.   جهت چاپ روی سویشرت به تناسب رنگ اصلی و رنگ طراحی فکر کنید چاپ روی سویشرت با رنگ‌های متعددی قابل انجام است. در صورتی که طرح زیبایی هم روی لباس شما چاپ شده باشد، اما رنگ آن طوری باشد که تناسب نداشته باشد، محصول نهایی هیچ زیبایی نخواهد داشت. پس لازم است تا شما ترکیب رنگ را براساس اصول رنگ‌شناسی، در نظر بگیرید. برای نمونه، سویشرت قرمز با طرح سفید یا مشکی تناسب دارد. در لیست زیر ابتدا، رنگ سویشرت و سپس دو رنگ ایده‌آل برای طراحی نقش یا نوشته ذکر شده است.
  1. سیاه، سفید، کرمی
  2. نارنجی، بنفش، مشکی
  3. سبز، طوسی، خردلی
  4. بنفش، طلایی، طوسی
  5. طلایی، قهوه‌ای، کاربنی
  6. آبی، بادمجانی، سفید
  7. آبی کاربنی، سفید، کرمی
  8. قرمز، سفید، طلایی
  9. زرد، قرمز، سرمه‌ای
  10. سفید، مشکی، کاربنی
  11. قهوه‌ای، کرمی، طلایی
  12. کرمی، قهوه‌ای، طوسی
  13. صورتی، سفید، مشکی
  14. خاکستری، آبی کاربنی، مشکی
  15. نقره‌ای، مشکی، قرمز
  16. خردلی، طوسی، سبز
این لیست می‌تواند تنوع زیادتری داشته باشد. در صورتی که رنگ لباس شما روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ ذکر شده در ستون اول است، می‌توانید تناژ رنگ را در خلاف رنگ اصلی لباس تغییر بدهید. برای مثال، با لباس رنگ بنفش تیره، می‌توانید با رنگ طوسی روشن به چاپ طرح مورد نظرتان فکر کنید. برای چاپ روی تیشرت مشکی به قابلیت شستشوی پارچه توجه کنید     چاپ روی سویشرت و تیشرت مشکی، حساسیت بیشتری دارد. قابلیت شستشوی پارچه‌ها مهم‌ترین ویژگی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای نمونه، پارچه‎هایی مشکی که برای شستشو نیاز به خشکشویی دارند، برای چاپ و طراحی مناسب نیستند. چون با تماس پارچه مشکی طراحی شده با گرما، طرح اصلی از بین می‌رود. مطمئناً شما دوست ندارید تا بابت چاپ طرح، هزینه صرف کنید، درحالی که آن طرح روی پارچه ماندگاری ندارد.   جهت انتخاب طرح و چاپ روی تیشرت مشکی تعادل بین جنس و طرح را رعایت کنید ظرافت و دقت در چاپ روی سویشرت و تیشرت مشکی کاملا به دوام پارچه بستگی دارد. اگر می‌خواهید ظریف‌ترین طرح را برای چاپ روی تیشرت مشکی در نظر بگیرید، می‌بایست دوام پارچه زیاد باشد. اما در صورتی که تمایل دارید یک طرح بزرگ بدون ظرافت را چاپ کنید، پارچه‌های مشکی با دوام متوسط مناسب هستند. به طور کلی، تهیه‌ی پارچه‌ی نازک و کم دوام برای چاپ روی تیشرت مشکی پیشنهاد نمی‌شود. چون طرح انتخابی شما روی لباس مشکی، در ابعاد مورد نظر‌تان چاپ نخواهد شد. در واقع، جنس پارچه موجب می‌شود تا در فرآیند چاپ، لباس به صورت صاف قرار نگیرد. به همین خاطر، دستگاه چاپ نمی‌تواند طرح انتخاب شده را به صورت بهینه اعمال کند.     ویژگی مایع رنگ را بر روی طرح اعمال شده نادیده نگیرید رنگ‌های دندانه‌ای، رنگ‌های آکریلیک و رنگ‌های پخش‌شونده جزو رنگ‌های رایج برای طراحی و چاپ روی سویشرت هستند. بدیهی است که این سه نوع رنگ با یکدیگر متفاوت هستند و قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. رنگ‌های دندانه‌ای به راحتی بر روی لباس رنگ نمی‌گیرند و لازم است تا از ماده‌ی تثبیت کننده استفاده شود. رنگ‌های پخش‌شونده در آب نامحلول هستند. برای استفاده از آن‌ها در فرآیند طراحی لباس لازم است تا پارچه‌ی لباس در دما و فشار بالایی قرار بگیرد. به طور معمول، رنگ‌های پخش‌شونده برای طراحی‌های ظریف و خاص، پیشنهاد نمی‌شوند.  رنگ‌های آکریلیک در مقایسه با دو نوع رنگ دیگر، کاربرد آسان و ساده‌ای دارند. همچنین، دوام و ماندگاری طولانی‌مدت از خصوصیات بارز رنگ‌های آکریلیک می‌باشند. در صورتی که از رنگ آکریلیک استفاده شود، احتمال ایجاد ترک در رنگ طرح لباس بسیار کم است. اگر ترکی هم ایجاد شود، امکان ترمیم دوباره و ساده‌ی طراحی وجود دارد.   چاپ روی سویشرت را به یک مجموعه‌ی حرفه‌ای بسپارید کارن چاپ یک مجموعه‌ی قدرتمند در زمینه‌ی چاپ روی سویشرت است. کارشناسان این مجموعه‌ی بزرگ به تمامی نکات کاربردی طراحی و چاپ بر روی انواع لباس‌ها توجه دارند. زمانی که چاپ روی تیشرت مشکی خود را به کارن چاپ بسپارید، متوجه ویژگی‌های خاص این مجموعه خواهید شد. دقت، کیفیت و توجه به خواسته‌ی مشتری از اهداف کارن چاپ است. چاپ روی سویشرت و چاپ روی تیشرت مشکی، تنها بخشی از فعالیت‌های کارن چاپ می‌باشد. چاپ روی کوسن مبل، چاپ روی روسری، طراحی بر روی قاب موبایل و... جزو زمینه‌ی تخصصی فعالیت این مجموعه‌ است.  

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید