افزایش سرعت وای فای

چگونه سرعت اینترنت موبایل و وای فای را افزایش دهیم؟

در این مقاله نحوه افزایش سرعت وای فای و اینترنت موبایل را خواهید آموخت. در حالی که افزایش سرعت اینترنت شما بیشتر از سرعتی که ارائه دهنده خدمات اینترنت شما اجازه میدهد امکان پذیر نیست، اما اکثر کابران از تمام سرعت اینترنتی خود استفاده نمی کنند.

 

با استفاده از ترکیبی از اصلاحات عمومی، راه حل های سخت افزاری و به روزرسانی های نرم افزار از جمله تغییر تنظیمات DNS سیستم می توانید سرعت اتصال اینترنت خود را بهینه کنید.

در صورتی که میخواهید سرعت اینترنت موبایل را افزایش دهید، مقاله افزایش سرعت اینترنت موبایل را مشاهده کنید.

 

دلایل کند بودن سرعت اینترنت

 

 

کند بودن سرعت اینترنت دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. این می تواند مربوط به مودم یا روتر، سیگنال وای فای، دستگاه هایی به شبکه شما متصل هستند و پهنای باند شما را اشباع می کنند یا حتی یک سرور DNS کُند باشد. این مراحل عیب یابی به شما کمک می کند تا علت آن را پیدا کنید.

  • ضعیف یا قدیمی بودن سخت افزار
  • ضعیف بودن سیگنال وای فای
  • تعداد کاربران متصل به وای فای
  • میزان فاصله با مودم
  • ضعیف بودن پهنای باند

در حالی که کم شدن سرعت اینترنت وای فای آزار دهنده است، اما از کجا بفهمیم سرعت اینترنت کند است؟ نگران نباشید با استفاده از برنامه یا سایت Speedtest.net سرعت اینترنت خود را بررسی کنید.

در ادامه ما چند پیشنهاد برای افزایش سرعت وای فای شما آماده کرده ایم. برای عیب یابی، رفع و یا ساده ماندن از اتصال اینترنتی کند.

 

راه های افزایش سرعت وای فای

در ادامه با نکات افزایش سرعت وای فای و اینترنت موبایل آشنا خواهید شد. در صورتی که میخواهید سرعت اینترنت موبایل را افزایش دهید به نکات زیر توجه کنید.

  • انتخاب محل مناسب برای مودم
  • انتخاب آنتن مناسب
  • تداخل وای فای همسایه
  • افزایش پهنای باند
  • افزایش سیگنال
  • کاربران وصل شده به وای فای

انتخاب یک مودم مناسب هم می تواند در بالا بردن سرعت اینترنت شما نقش داشته باشد.

 

1) انتخاب محل مناسب برای مودم

انتخاب کردن مکان مودم نقش بسزایی در سرعت اینترنت وای فای دارد. اما مودم وای فای را در کجای خانه یا محل کار قرار دهیم ؟ نگران نباشید ما توضیح خواهیم داد.

ابتدا در صورتی که در خانه یا محل کار از یک مودم اینترنت استفاده می کنید، سعی کنید مودم را در مرکز خانه یا محل کار قرار دهید. دوم دقت کنید که مودم را در سطح بالاتری از وسایل خانه قرار دهید و موانع یا وسایلی مانع از انتشار سیگنال های وای فای شوند.

 

2) انتخاب آنتن مناسب برای مودم

 

 

اگر محل کار یا خانه شما بزرگ است و شما از یک مودم اینترنت استفاده می کنید،‌ پیشنهاد می کنم که آنتن قوی تری برای مودم وای فای خود انتخاب کنید تا به خوبی سیگنال وای فای در تمام خانه یا محل کار پخش شود.

 

3) تداخل وای فای همسایه

یکی از علت های کند شدن سرعت وای فای وجود سیگنال های وای فای همسایه ها هستند که مانع از انتشار درست سیگنال های وای فای می شوند.

 

4) افزایش پهنای باند اینترنت

پهنای باند یکی از مهم ترین عوامل پایین بودن سرعت وای فای است. اما پهنای باند چیست؟ به مقدار اطلاعاتی که در یک واحد زمان معین انتقال پیدا می کند پهنای باند می گویند. 

به عنوان مثلا شما لوله آب را در نظر بگیرید، با افزایش قطر لوله شاهد افزایش خارج شدن آب مواج، در صورتی که آب جریان کافی داشته باشد می شوید.

 

اما چگونه پهنای باند اینترنت را افزایش و یا کنترل کنیم؟  

برای افزایش پهنای باند اینترنت باید با ‌ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید. همچنین در صورتی که فردی در حال دانلود یا تماشای فیلم به صورتی اینترنت هست، به احتمال زیاد پهنای باند شما را اشغال میکند و شما باید این را مدیریت کنید.

 

 

5) افزایش سیگنال وای فای

 

 

با افت سیگنال وای فای شاهد کاهش سرعت اینترنت، عدم پخش فیلم های اینترنتی و ... خواهید شد. اما چگونه سینگال وای فای را افزایش دهیم؟ پیشنهاد میکنم مقاله افزایش سیگنال وای فای را مشاهده کنید.

 

6) کاربران متصل به وای فای

به احتمالا زیاد یکی از علت های کند شدن سرعت وای فای، کاربران متصل به وای فای هستند. که شما رمز وای فای خود را به کاربران داده اید و آن ها در حال استفاده از اینترنت شما هستند.

نگران نباشید به راحتی می توانید بفهمید چه کسانی به اینترنت شما متصل شده اند، کافیست مقاله چه کسی به وای فای متصل شده است را مطالعه کنید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

 

اینها را هم بخوانید