قطع صدای سایت ها

چگونه صدای ویدیو و موسیقی تمام سایت‌ها یا برخی سایت‌ها را در Chrome قطع کنیم؟

زمانی که صفحات برخی سایت‌ها را باز می‌کنید، صدای ویدیو یا موسیقی پخش می‌شود که ممکن است برای شما یا اطرافیان، مزاحمت ایجاد کند. خوشبختانه در اغلب مرورگرها قابلیت بی‌صدا یا Mute کردن سایت‌ها وجود دارد. در ادامه به بررسی روش قطع کردن صدای سایت‌ها در مرورگر گوگل کروم می‌پردازیم.

 

برای بی‌صدا کردن سایت‌ها در مرورگر Google Chrome، ابتدا روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالا پنجره‌ی مرورگر کلیک کنید و از منو گزینه‌ی Settings را انتخحاب کنید. در صفحه‌ی باز شده که صفحه‌ی تنظیمات است، تا پایین صفحه اسکرول کنید و روی گزینه‌ی Advanced کلیک کنید. به این ترتیب تنظیمات کامل و پیشرفته نیز نمایش داده می‌شود. کمی اسکرول کنید و روی گزینه‌ی Content settings کلیک کنید. اگر از نسخه‌های جدید کروم استفاده می‌کنید، می‌بایست روی Site Settings کلیک کنید.

در صفحه‌ی بعدی روی Sound کلیک کنید. برای قطع کردن صدای تمام سایت‌ها می‌توانید سوییچ روبروی Allow sites to play sound را در وضعیت غیرفعال قرار بدهید.

 

اما اگر نخواهید صدای ویدیوها و صداها در سایت‌هایی مثل آپارات و یوتیوب و غیره نیز قطع شود، چه باید کرد؟ در این صورت سوییچ موردبحث را در وضعیت فعال قرار دهید و از دو لیست پایین که Mute و Allow نام دارند استفاده کنید. سایت‌هایی که نامشان را در لیست Mute قرار بدهید، بدون صدا خواهند شد و سایت‌های لیست Allow صدا پخش می‌کنند. بنابراین برای بی‌صدا کردن سایت موردنظر، روی دکمه‌ی Add روبروی Mute کلیک کنید و نام سایت را تایپ کرده و روی Add کلیک کنید.

به این ترتیب می‌توانید فقط جلوی پخش صدا در برخی سایت‌های خاص را بگیرید.

در صفحه‌ی Site Settings مرورگر گوگل کروم، تنظیمات مختلفی برای مجاز یا غیرمجاز کردن انواع محتوا در سایت‌ها وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید باز شدن پنجره‌های پاپ‌آپ را در تمام سایت‌ها ممنوع کنید و یا در برخی سایت‌ها مجاز و در سایر سایت‌ها محدود کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی چگونه پاپ‌آپ سایت‌ها را در گوگل کروم مسدود یا مجاز کنیم؟ مراجعه فرمایید.

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید