11 ترفند کلیدی برای فروش محصولات در اینستاگرام – بخش دوم
فروش محصولات و خدمات در اینستاگرام موضوع بحث مطلب قبلی بود و به روش هایی برای افزایش فروش در این شبکه اجتماعی محبوب پرداخته شد، در ادامه سایر نکات کلیدی در این زمینه را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
7. کمک گرفتن از افراد بانفوذ
به گفته McGuire چنانچه یک کسب و کار کوچک دارید، داشتن یک برنامه برای ارتباط با افراد و کمپانی های بانفوذ در استراتژی اینستاگرام کمپانی بسیار مهم و حیاتی است. جهت شروع این نوع ارتباطات، اکانت های اینستاگرامی را که رقیب نیستند و جز مشتریان شما محسوب می شوند و فالوئرهای زیادی دارند شناسایی کنید. از طریق لایک کردن و کامنت گذاشتن در پست های این اکانت ها و نمایش برخی از پست های آنها در صفحه خود، با آنها تعامل برقرار کنید.
وقتی این ارتباط بوجود آمد، یک پیام برای تبلیغات متقابل محتوا با یکدیگر را برای آنها ارسال کنید. برقراری ارتباط با کاربران پرطرفدار در صنعت مشابه راهی برای دیده شدن و بهبود وضعیت کمپانی به شمار می رود.
8. از امکان خرید محصولات با نمایش عکس استفاده کنید
به بیان Stewart، اینستاگرام در ماه نوامبر فرآیند تست محصولات قابل خرید در پلتفرم خود را آغاز کرد، بدین ترتیب که گروه کوچکی از برندها قادر به اشتراک گذاری جزئیات محصول، قیمت و دکمه Shop Now مستقیما در اپلیکیشن شدند. با تکامل یافتن رفتار خرید مشتریان، قادر ساختن آنها به خرید محصول، آن هم به محض تحت تاثیر گرفتن از آن بسیار مهم شده است.
با این اوصاف برندها باید از مزایای این قابلیت کاربردی استفاده کنند یا از یک پلتفرم ecommerce برای همگام سازی این استورهای اجتماعی با استور برند بهره بگیرند و یک تجربه خرید یکپارچه برای مشتریان ایجاد نمایند.
علاوه بر این برندها می توانند از سرویس های شخص ثالث مانند Soldsie برای فروش محصولات در اینستاگرام استفاده کنند.
9. برای محصولات خود تخفیف ارائه دهید
به بیان Felipe Vasconcelos صاحب Elastic Band Co، آنها از طریق پست های اینستاگرام فروش های هفتگی تخفیف دار در روزها و ساعت های خاصی ارائه می دهند. این فروش ها موجب می شود که مشتریان دوباره به صفحه مراجعه کرده و چندین بار در ماه خرید کنند.
10. از پروموشن های مخصوص اینستاگرام استفاده کنید
به گفته Emma Vince، مدیر روابط عمومی دیجیتال در TinderPoint، تمام خریدارکنندگان تخفیف را دوست دارند و اینستاگرام مکان بسیار خوبی برای نمایش این تخفیف ها و تبلیغات می باشد. تنها لازم است یک عکس که شامل کد تخفیف است بسازید تا مردم اسکرول در صفحه را متوقف کرده و توجهشان جلب شود.
می توانید کد تخفیف را به صورت یک عکس هم قرار دهید و افراد را مطلع کنید که کی و کجا آن را مورد استفاده قرار دهند یا اینکه کد را در عکس جاسازی کنید. به محض نامعتبر شدن کد تخفیف، سریعا عکس و پست مربوطه را پاک کنید.
11. استفاده از تبلیغات اینستاگرام
به اعتقاد Squires، برای یافتن مشتریان جدید باید تبلیغات پلتفرم را نیز آزمایش کنید. اینستاگرام تمامی قابلیت های فیسبوک را ارائه می دهد و در عین حال از رابط های ساده خرید تبلیغات نیز استفاده می نماید. می توان از تبلیغات لنداسکیپ، ویدیوهای 60 ثانیه ای و چند تصویری نیز استفاده کرد. علاوه بر این می توانید یک پست را مستقیما از طریق اپلیکیشن اینستاگرام تبلیغ کنید.
با راه اندازی پروفایل Business که رایگان است (داشتن یک صفحه فیسبوک برای آن کافی است)، می توانید میزان هزینه موردنظر، مکان نمایش تبلیغ اینستاگرام (مخاطب هدف) و مدت زمان نمایش آن را تعیین می کنید.