آیا اپل iMessage را به دنیای اندرویدی ها می آورد؟

آیا اپل iMessage را به دنیای اندرویدی ها می آورد؟

امروز، 13 ژوئن روزی است که میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا منتظر آن بوده اند، به ادعای MacNewsDaily، اپل بالاخره iMessage را به دنیای اندروید نیز می آورد و در رویداد WWDC خود در سان فرانسیسکو این خبر را به طرفداران اندروید می دهد.

پنج سال پیش اپل iMessage را وارد میدان کرد، این محصول در حقیقت سرویس پیام رسان فوری است که کاربران دستگاه های آی او اس را به یکدیگر مرتبط می سازد. کمتر از یک سال پس از انتشار این محصول، iMessage به OS X نیز راه یافت و افراد را با استفاده از سخت افزار ساخته شده توسط اپل به یکدیگر متصل کرد. دیری نگذشت که این محصول محبوب در صدر نشست و توانایی اپل در فروش انبوه سخت افزار یک بیس کاربری قدرتمند را برای کمپانی شکل داد. در ماه فوریه کمپانی بیان داشت که بیش از 200000 پیام در هر ثانیه توسط این سیستم پیام رسان مبادله می شود. اما حباب های سبز رنگی که در چت به نمایش گذاشته می شود، همواره موجب ناراحتی کاربران iMessage بوده است، زمانی که فرد موردنظر بدون استفاده از iMessage برای شما پیامی را ارسال کند، پیام ارسالی به جای رنگ آبی که مشخصه ارتباطات iMessage است، به رنگ سبز نمایش داده می شود.

blog_19025_1

آنطور که شواهد نشان می دهند، کاربران اندروید نیز به زودی قادر به استفاده از این سرویس انحصاری اپل خواهند بود و می توانند رنگ پیام های خود را از سبز به آبی تغییر دهند. با استناد به گفته های یکی از منابع معتبر که با برنامه های اپل آشنایی دارد، سرویس پیام رسان فوری iMessage به طور قطع در سال جاری جای خود را در گوشی های اندرویدی خواهد یافت، اما زمان بندی دقیق آن هنوز مشخص نمی باشد.

blog_19025_2

از طرفی نمی توان درباره تمایل و خواسته حقیقی کاربران اندروید اظهار نظر کرد، چرا که پیام رسانی سنتی در حال حاضر نیز عملکرد خوب و مقبولی را ارائه می دهد و انبوه سرویس های پیام رسان فوری مانند واتس اپ و فیسبوک مسنجر نیز این رقابت را قدرت بخشیده اند. از طرفی کمپانی گوگل اپلیکیشن های متعددی مانند هنگ اوت، گوگل مسنجر، Google Spaces و Allo را در اختیار کاربران قرار داده که هر کدام دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند و با این گستره اپلیکیشن های پیام رسان، ممکن است iMessage محبوبیت چندانی نیابد، اما برای افرادی که تمایل به خروج از اکوسیستم اپل دارند، وجود iMessage در اندروید گزینه بسیار خوبی به نظر می رسد. کاربران تمایلی به از دست دادن سادگی و اعتمادی که این محصول در خود جای داده، ندارند و این سرویس بین کاربران آی و اس بسیار محبوب است، اما به زودی شرایط به نفع اندروید تغییر پیدا می کند.

blog_19025_3

iMessage به جمع اپلیکیشن هایی مانند Move to IOS ،Beats Pill و Apple Music که اپل در گوگل پلی استور منتشر کرده خواهد پیوست.

 

http://www.talkandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید