وبلاگ - بازاریابی

0
239
بایدها و نبایدهای حاکم در تاکتیک های بازاریابی اینترنتی

بایدها و نبایدهای حاکم در تاکتیک های بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یک استراتژی بازاریابی الزامی است که فرصت های جدیدی را در راستای رشد کسب و کار در اختیار شما قرار می دهد. اما اینکه بایدها و نبایدهای حاکم در این زمینه کدامند خود جای پرسش دارد و ممکن است کمی سردرگم کننده بنماید.

قوانین حاکم در بازاریابی اینترنتی تضمینی برای این موضوع هستند که تلاش های صورت گرفته از جانب شما در زمینه تبلیغات بی ثمر نخواهد ماند. در ادامه بهترین و برترین تاکتیک های اینترنتی برای شما فهرست شده و قوانین و مقررات اساسی را می توان به سادگی خلاصه کرد. البته بکارگیری آنها در عمل بسیار دشوارتر و چالش برانگیزتر از بیان آنها می باشد، اما بدون شک گام نخست دشوارترین قدم است. در زیر نگاهی به مهم ترین بایدها و نبایدها می اندازیم.

طراحی صفحه اول

– باید: یک صفحه حرفه ای و اختصاصی طراحی کنید که ترافیک بیشتری را برای وب سایت شما به همراه داشته باشد.

– نباید: بیش از حد درباره کسب و کار و سازمان خود نگویید، چرا که این کار موجب گمراهی و سردرگمی مشتریان خواهد شد.

نقد و بررسی محصول

– باید: اول از همه از مزایای محصول سخن بگویید، کالا یا سرویسی که تمایل به پیشنهاد آن دارید چیست؟ کالا یا سرویس شما چه کمکی به مشتریان می نماید؟ کالا یا محصول شما چه نقشی در تسهیل زندگی مشتریان ایفا می کند.

– نباید: تمرکز خود را تنها بر روی امکانات محصول خود معطوف نکنید، مسلما این اطلاعات بسیار کاربردی اند، اما ممکن است تمامی افراد تمایلی به اطلاع از مشخصات فنی نداشته باشند.

محتوای وب

باید: سادگی در محتوا اهمیت دارد، لذا بهتر است از زبان ساده استفاده کنید.

نباید: سعی در زیاده گویی نکنید و حجم انبوهی از متون پیچیده را پیش روی کاربران خود قرار ندهید.

blog_17854_1

بایدهای حاکم در بازاریابی اینترنتی سریع

همواره سعی در استفاده از نامی کوتاه و آسان برای دامین خود کنید که به خاطرسپاری آن راحت باشد. در صورتی که یادآوری نام دامنه برای مشتریان دشوار باشد، بدست آوردن ترافیک بیشتر برای وب سایت نیز به مراتب دشوارتر خواهد شد.

همواره سعی در ارائه اطلاعات کاربردی نمایید، چنانچه چیزی را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید که واقعا به آن نیاز دارند، استفاده از وب سایت نیز برای آنها ساده می گردد. سادگی در استفاده از وب سایت یکی از عناصر اساسی است که موجب افزایش ترافیک وب سایت می گردد.

نحوه پیاده سازی بهینه سازی برای موتور جستجو را فرا گرفته و آن را در وب سایت خود به کار بگیرید. چنانچه بازدیدکنندگان وب سایت شما را با جستجو در موتورهای جستجو پیدا کنند فرصتی برای افزایش ترافیک وب سایت برای شما مهیا می شود، بدون اینکه هزینه ای را صرف بازاریابی نموده باشید.

با استفاده از نظرسنجی های مختلف سعی کنید اطلاعاتی راجع به خواسته های مشتریان و مخاطبین خود جمع آوری کرده و مبنی بر تقاضای آنها تغییراتی را در وب سایت خود اعمال کنید، علاوه بر این بر روی بازاریابی موتور جستجو نیز متمرکز شوید.

از یک امضای ایمیل کوتاه و کارآمد استفاده کنید، امضای ایمیل باید دربرگیرنده URL وب سایت شما باشد، این کار رویکردی فوق العاده برای افزایش فعالیت در وب سایت است، امضای ایمیل باید کوتاه باشد تا خوانندگان به آن توجه کنند.

یک وبلاگ برای وب سایت خود طراحی کنید، این امر موجب تعامل کاربران شده و فعالیت به وب سایت را افزایش می دهد. به صورت منظم وبلاگ خود را به روزرسانی نموده و همیشه آیتم های جدیدی را به بازدیدکنندگان ارائه دهید.

نبایدهای بازاریابی اینترنتی سریع

تنها زمانی وب سایت را در دسترس عمومی قرار دهید که به طور کامل آماده پذیرش ترافیک و بازدیدکنندگان باشد. چنانچه اشخاص وب سایتی را که هنوز به طور کامل آماده نشده بازدید کنند، علاقه خود را از دست داده و دیگر به آن مراجعه نمی کنند.

استراتژی های سئوی کلاه سیاه را مورد استفاده قرار ندهید. این نوع از تبلیغات موجب ممنوعیت شما در فهرست شاخص گذاری وب شده و از برنامه های درآمدزایی که برای صفحه وب شما درآمد کسب می کنند اخراج می کند.

هیچگاه عملیات ثبت نام برای دسترسی به اطلاعاتی راجع به کسب و کار را برای بازدیدکنندگان الزامی نکنید، چرا که این امر آنها را در جهت کاملا مخالف قرار می دهد. در صورتی که عملیات ثبت نام اهمیت دارد، تنها آن دسته از اطلاعات را از کاربر درخواست کنید که واقعا موردنیازند و سعی کنید تا این فرآیند نهایت سادگی را دارا باشد.

از ارسال ایمیل هایی با پیام های طولانی خودداری نمایید، چرا که مشتریان شما زمان زیادی را جهت خواندن کل مطلب صرف نمی کنند. پیام ها باید ساده، کوتاه و مرتبط باشند. هیچگاه مشتریان و کاربران وب سایت را فراموش نکنید، چرا که آنها مخاطبین هدف شما هستند. پیش از پرداختن به هرگونه استراتژی بازاریابی آنها را در ذهن خود بیاورید.

منبع:

http://www.lifehack.org

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر