معرفی Simpler : دفترچه تلفن مرتب و هوشمند

معرفی Simpler : دفترچه تلفن مرتب و هوشمند

با ظهور گجت های هوشمند مانند تلفن همراه و تبلت، برخی از ابزارها و لوازم قدیمی مانند دفترچه های تلفن منقرض شدند و جای خود را به اپلیکیشن های پیشرفته دادند. امروزه کاربران میتوانند به راحتی شماره تلفن موردنظر خود را از لیست مخاطبین دستگاه بیابند و علاوه بر تماس گرفتن، عملیات دیگری نیز بر روی آن انجام دهند و چه دلیلی بهتر از این تا روش یادداشت شماره در دفترچه های کاغذی منسوخ گردد!

تعداد مخاطبین شما زیاد هستند و مرتب سازی شماره های آنها برایتان دشوار است؟ پس با ما همراه باشید تا اپلیکیشن اندرویدی "Simpler" را به عنوان دستیار خوبی در این زمینه معرفی کنیم.

Simpler

از درخواست اپلیکیشن فوق برای ایجاد حساب کاربری در آن متعجب نشوید چون یکی از قابلیت های "Simpler" این است که از لیست مخاطبین شما نسخه پشتبان تهیه نموده و در منابع ابری ذخیره میکند. البته این امکان به صورت آفلاین و با استفاده از حافظه دستگاه نیز پیش بینی شده اما روش آنلاین مطمئن تر میباشد. اکنون که این مرحله را پشت سر گذاشتید، وقت آن رسیده تا به دفترچه تلفن دستگاه خود سر و سامان داده و آن را مرتب کنید.

در قدم اول، "Simpler" لیست مخاطبین کاربر را به نمایش درمی آورد که به ترتیب حروف الفبا بوده و تفاوت خاصی با دفترچه تلفن پیش فرض دستگاه ندارد. با اشاره بر روی هر مورد میتوانید از امکاناتی همچون اشتراک گذاری، ویرایش، حذف، افزودن به علاقه مندی ها، ارسال پیام و تماس گرفتن با شخص، بهره ببرید. در این صفحه دو برگه دیگر برای نمایش تاریخچه تماس ها (Recents)، شماره گیری سریع (Speed Dial) و همچنین دکمه شناور جهت تماس با شماره جدید نیز به چشم میخورد. افزودن مخاطب جدید و ابزار جستجو از دیگر امکانات این بخش از برنامه فوق هستند.

Simpler

یکی از قابلیت های مهم این برنامه اندرویدی که به صورت هوشمند عمل میکند، تشخیص شماره های متعلق به مخاطبین مشابه میباشد که در همان ابتدا به شما پیشنهاد میدهد تا آنها را با هم ادغام (Merge) نمایید. فایده این کار، مرتب شدن دفترچه تلفن و یافتن سریعتر شماره های متعلق به یک فرد خاص بوده که میتوانید موارد پیشنهاد داده شده را خودتان انتخاب کنید. شماره های قابل ادغام شدن در منوی کناری "Simpler" و قسمت Duplicates مشخص هستند.

برای پشتیبان گیری از لیست مخاطبین دستگاه توسط اپلیکیشن فوق، باید از بخش Backups در منوی کناری آن اقدام نمایید. همانطور که گفتیم فایل پشتیبان هم در حافظه تلفن همراه ذخیره میگردد و هم میتوانید آن را بر روی منبع ابری قرار دهید هرچند خروجی گرفتن از فایل ذخیره شده در حافظه، تنها در نسخه حرفه ای و غیر رایگان "Simpler" میسر میباشد! مشاهده دسته بندی شده شماره تلفن ها بر اساس فیلترهای مختلف نیز از دیگر قابلیت های کاربردی این برنامه به شمار می آید که با لمس گزینه Filters از منو، در دسترس قرار میگیرد.

Simpler

بد نیست در پایان سری به قسمت تنظیمات این اپلیکیشن اندرویدی بزنیم و گزینه های آن را نام ببریم تا بتوانید از حداکثر کارایی آن استفاده کنید. مهمترین این گزینه ها عبارتند از :

Startup Screen : انتخاب صفحه شروع در هنگام اجرای برنامه

Speed Dial Action : عملی که باید پس از اشاره بر روی نام مخاطب در برگه شماره گیری سریع اتفاق بیفتد.

Contacts to Display : نوع اطلاعات تماسی که باید نشان داه شوند از قبیل ایمیل ها، حساب های کاربری و غیره

Sort Order و  Display Order : نحوه مرتب سازی لیست و نمایش نام مخاطبین

Between Accounts : با فعال کردن این گزینه، عملیات ادغام بین همه حساب های کاربری یا یک حساب مشخص انجام میپذیرد.

Similar Name Accurancy : تعیین درجه شناسایی نام های مشابه به صورت خودکار

Notify on New Duplicates : نمایش اعلان در صورت یافتن شماره تلفن های قابل ادغام

Simpler

توضیح درباره "Simpler" تا همین جا کافی است و باید گفت که این اپلیکیشن در عین سادگی عملکرد میتواند برای خیلی از افراد مفید باشد. نظر شما در این باره چیست؟

اینها را هم بخوانید