اپلیکیشن ساعت خواب

با استفاده از اپلیکیشن ساعت خواب، هوشمندانه تر بخوابیدنسخه 1.0.1

4.5 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
دریافت برنامه/بازی وقت خواب (هوشمند) از بازار سازنده : محمد یعقوبی

شما برای استفاده بهینه از ساعت خواب چه راهکاری را در پیش میگیرید؟ آیا برای تنظیم خواب روزانه خود تلاش کرده اید؟ برنامه ای که در ادامه با آن آشنا خواهید شد، ساعت خواب نام دارد و میتواند مقدار مناسب خواب در طول شبانه روز را با الگوریتم های هوشمند محاسبه کند. ما را در نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی همراهی کنید. استفاده بهینه از ساعت خواب در ابتدا بهتر است مکانیاب گوشی را فعال نمایید تا اپلیکیشن فوق، محل فعلی شما را تشخیص داده و اطلاعات زیر را در صفحه اصلی نشان دهد:

  • تاریخ روز و ساعت
  • دمای هوا
  • وضعیت آب و هوا در طول روز
حالا اولین کاری که باید در ساعت خواب انجام دهید، لمس گزینه "آماده خوابم" و ثبت مدت زمان خواب میباشد. با این کار یک تایمر در اختیارتان قرار میگیرد تا زمان دقیق خواب را به ثبت برساند. این تایمر در پس زمینه فعال خواهد بود و دو دکمه برای آن پیش بینی شده است: هنوز خوابم نگرفته : اگر زمان سنج را به کار انداختید اما بعد از مدت طولانی خوابتان نبرد، میتوانید با استفاده از این دکمه تایمر را دوباره (از صفر) فعال کنید. بیدار شدم : موقع بیدار شدن از خواب باید این دکمه را به سمت راست بکشید تا زمان ذخیره گردد. نکته : این برنامه اندرویدی با توجه به سوابق خواب که در آن ثبت میکنید، کیفیت خواب را همراه با مقدار کمبود یا اضافه آن به شما گزارش میدهد.  
به کمک ساعت خواب در هر شبانه روز، یک خواب مفید و به اندازه را تجربه خواهید کرد
خواب هوشمندانه تاریخچه خواب و اضافه کردن زمان جدید به آن همانطور که گفتیم، زمان های خواب شما در برنامه فوق ثبت میشود تا بر اساس آن، بهترین ساعت برای خوابیدن و مقدار کمبود یا اضافه خواب محاسبه گردد. علاوه بر این، بهترین ساعت آماده شدن برای خواب به شما اطلاع داده خواهد شد. در قسمت تاریخچه از ساعت خواب میتوانید با لمس هر مورد، آن را ویرایش کنید. اطلاعاتی که برای این کار لازم هستند عبارتند از:  
  • تاریخ روز
  • ساعت خوابیدن و بیدار شدن
  • کیفیت خواب
  • توضیحات دلخواه
علاوه بر موارد بالا، گزینه دیگری برای در نظر گرفتن ساعت شروع خواب به چشم میخورد. در نهایت میتوانید متوسط مدت زمان خوابیدن را در طول روزهای سپری شده را در بالای فهرست تاریخچه ببینید. اگر از تایمر برای ذخیره مدت خواب استفاده نکردید، جای نگرانی نیست چون امکان ثبت آن به صورت دستی نیز وجود دارد. کافی است دکمه + را در سربرگ برنامه لمس نموده و اطلاعاتی که در بالا گفتیم را وارد کنید. نکته : امکان حذف زمان های خواب نیز پیش بینی شده است. برای این کار باید از دکمه ای که در سربرگ صفحه ویرایش قرار گرفته استفاده نمایید. آلارم هوشمند برای بیدار شدن در زمان مناسب در پایین صفحه اصلی ساعت خواب، زمان آلارم بعدی برای بیدار شدن به همراه روز هفته، ساعت خوابیدن و مدت زمان خواب به نمایش درمی آید. برای تنظیم آلارم ها باید به سومین بخش از این اپلیکیشن بروید. در اینجا لیست همه روزهای هفته قابل مشاهده میباشد که با اشاره بر روی هر کدام، میتوانید زنگ دلخواه برای آن انتخاب کنید یا توضیح مختصری بنویسید. برای روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت پیش فرض، ساعت خواب آزاد درنظر گرفته شده است. نکته : برای تغییر ساعت آلارم باید در لیست روزهای هفته بر روی زمان اشاره نمایید. تنظیم خواب روزانه تنظیماتی برای انجام دقیقتر محاسبات ساعت خواب میتواند بر اساس زمان هایی که در آن ثبت کرده اید، خواب شما را به صورت هوشمندانه تنظیم کند. برای اینکه محاسبه زمان خواب و مقدار کمبود آن با دقت بیشتری انجام شود، میتوانید از گزینه های زیر برای این کار بهره ببرید: عمق خواب : انتخاب مقدار درست در این گزینه، بر روی جزئیات زنگ بیداری مثل زنگ آلارم و ویبره تاثیر میگذارد. افرادی که خواب سنگین دارند، با صدای زنگ مناسب آنن بیدار خواهند شد. میانگین خواب روزانه : با استفاده از این گزینه میتوانید میانگین خواب روزانه خود را تعیین کنید تا مقدار کمبود یا اضافه آن در طول روزهای گذشته، محاسبه گردد. شما باید رده سنی خود را نیز مشخص نمایید. شروع خواب : زمانی که طول میکشد تا خواب به سراغتان بیاید و دکمه "آماده خوابم" را فشار دهید را در اینجا مشخص کنید. نکته : در قسمت تنظیمات عمومی این اپلیکیشن میتوانید مدت زمان چرت زدن (snooz) را تعیین نموده یا گزینه نمایش اعلان ها را فعال کنید. دکمه ای برای اطمینان از عملکرد برنامه نیز به چشم میخورد. رابط کاربری برنامه و تجربه استفاده از آن ساعت خواب از قالب گرافیکی یکپارچه و کاربرپسندی بهره میبرد که از رنگ های هماهنگ و آیکن های یکدست و زیبا در طراحی آن استفاده شده است. جابجایی بدون پیچیدگی بین بخش های مختلف نیز از دیگر ویژگی های مثبت اپلیکیشن فوق به شمار می آید. تنها نقص مربوط به استفاده از برخی امکانات برنامه میشود که بهتر بود بطور هوشمندانه تری پیاده سازی گردد.  
پیشنهاد میکنیم برای تنظیم خواب روزانه خود از الگوریتم های هوشمند  ساعت خواب کمک بگیرید تا سلامت روح و جسم خود را تضمین کرده باشید. این اپلیکیشن اندرویدی بطور رایگان از کافه بازار قابل دریافت میباشد.
نکته : برای استفاده نامحدود از همه امکانات این برنامه باید هزینه اشتراک سالیانه آن را بپردازید. این هزینه نسبت به نمونه های خارجی بسیار ناچیز است. بیدار شدن از خواب  
قابلیت ها و نقاط قوت برنامه
  • الگوریتم هوشمند برای محاسبه زمان خواب
  • عملکرد صحیح و بدون خطا
  • امکانات جانبی مفید
  • قالب گرافیکی کاربرپسند
 
نقاط ضعف برنامه
  • کمبود برخی از امکانات
 
پیشنهادهای اپریویو برای بهبود برنامه برای اینکه کارایی ساعت خواب افزایش یابد، پیشنهاداتی برای آن داریم. به عنوان اولین پیشنهاد انتظار میرفت که کاربران آزادی عمل بیشتری در تنظیم آلارم ها و ویرایش آنها داشته باشند. ارائه نمودارهای تحلیل زمان خواب و نمایش دقیق تر مقادیر با عنوان مشخص، میتوانست به افزایش کارایی این برنامه اندرویدی کمک کند. ایده پردازی های بیشتر را به تولیدکنندگان برنامه فوق واگذار میکنیم و منتظر توسعه آن در نسخه های بعدی هستیم.  

بروزرسانی اول در 18 فروردین 1397

در نسخه جدید برنامه فوق به شماره 1.2.3، شاهد اضافه شدن یک منوی کناری به آن هستیم که بخش های مختلف ساعت خواب در این منو قرار گرفته اند. این تغییر هرچند به نظر ساده میرسد اما باید گفت که تجربه کاربری این اپلیکیشن اندرویدی را به استانداردهای جهانی نزدیکتر کرده است. تنظیم خواب روزانه

علاوه بر اضافه شدن منوی کناری، تغییرات دیگری مثل رفع خطاهای جزئی را نیز در نسخه جدید ساعت خواب میبینیم که باعث افزایش کارایی آن شده اند. امیدواریم روند توسعه این برنامه اندرویدی به همین ترتیب ادامه پیدا کند.   بروزرسانی دوم در 28 آبان 1397 در بروزرسانی اخیر برنامه به شماره 1.5.12 چندین قابلیت کاربردی به اپلیکیشن افزوده شده است: خواب نیمروزی: به کمک این گزینه میتوانید یک آلارم تنظیم کرده و برای خواب نیمروزی از آن استفاده نمایید.
برنامه در نسخه جدید بر اساس میزان کمبود خواب، به شما پیشنهاد خواب میدهد و میتوانید وضعیت خواب خود را بهبود ببخشید.  
- بررسی وضعیت بیداری
- افزودن آلارم ها به صورت هفتگی و به مقدار نامحدود
- چند گزینه ای شدن چرتک در زنگ بیداری
- تعیین دفعات استفاده از چرتک برای هر زنگ
- تعیین فاصله یاد آوری خواب در تنظیمات
- بخش پشتیبانی کاربران و ... نیز از امکانات مفیدی هستند که به نسخه جدید برنامه افزوده شده اند. علاوه بر این شاهد بهبود رابط کاربری و عملکرد کلی برنامه نیز هستیم.    

ویدیوشات کوتاهی از اپلیکیشن ساعت خواب  

وقت خواب (هوشمند)

با استفاده از اپلیکیشن ساعت خواب، هوشمندانه تر بخوابید

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


دانلود برنامه اندرویدی ساعت خواب