کافه زبان

کافه زبان، یادگیری کلمات انگلیسی با روش موثر جعبه لایتنرنسخه 1.0.3

5 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : آموزش
  • قیمت : رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • حجم : 8.5 مگابایت
دریافت برنامه/بازی کافه زبان از بازار سازنده : احمد دهقان

افرادی که از روش جعبه لایتنر برای به خاطر سپردن اطلاعات کمک گرفته اند، به تاثیرگذاری آن در یادگیری اعتقاد کامل دارند. حال میتوان از همین روش برای حفظ کردن ترجمه کلمات انگلیسی بهره برد. اپلیکیشنی که در ادامه و تحت عنوان کافه زبان با آن آشنا میشوید، از روش جعبه لایتنر برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کرده است. ما را در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی همراهی کنید.   آموزش زبان انگلیسی   با اجرای برنامه فوق اولین کاری که باید انجام دهید، اضافه کردن لغات به جعبه لایتنر است. با لمس دکمه + در پایین صفحه اصلی کافه زبان، میتوانید کلمات را به 3 روش زیر برای مرور اضافه کنید: 1 – درس های آماده (محتوای برنامه) 2 – افزودن از فایل اکسل 3 – اضافه کردن کلمه به صورت دستی   در این اپلیکیشن اندرویدی تا این تاریخ (29/05/1396)، بیش از 13 کتاب کلمات انگلیسی برای مرور با جعبه لایتنر وجود دارد. هر کدام از این کتاب ها دارای تعداد زیادی درس هستند و در مجموع، میتوانید ترجمه هزاران لغت را از سطح پایه تا پیشرفته یاد بگیرید. بعد از اینکه درس های دلخواه را اضافه کردید، لیست دروس فعال، تعداد کارت های آماده برای مرور و تعداد همه کارت ها در صفحه اصلی نشان داده میشود.  

یادگیری ترجمه کلمات انگلیسی، با کافه زبان راحت و ماندگار است.
آموزش زبان انگلیسی اندروید نحوه مرور کلمات برای شروع یادگیری ترجمه کلمات انگلیسی در کافه زبان، کافی است گزینه کارت های امروز و سپس دکمه مرور همه را لمس کنید. با این کار، کارت ها به ترتیب و یکی پس از دیگری به نمایش درمی آیند. در حالت عادی، کلمه انگلیسی بر روی کارت قرار دارد که با اشاره بر روی آن میتوانید تلفظ لغت را هم بشنوید. حالا با لمس قسمت پایین کارت، میتوانید ترجمه کلمه را به همراه مترادف های انگلیسی آن ببینید. با نمایش معنی لغت، دو گزینه برای انتخاب در اختیار شما قرار میگیرد. فلش سبز رنگ که نشان میدهد ترجمه کلمه را بلد بوده اید و یا فلش قرمز رنگ برای اینکه لغت را در روز بعد مرور کنید. درواقع بر اساس انتخاب یکی از این دو حالت، کلمه ها در خانه های 5تایی جعبه لایتنر مرتب گردیده و مرور آنها در روزهای بعدی تکرار میشود. دلیل تاثیرگذاری اپلیکیشن فوق در یادگیری ترجمه کلمات انگلیسی، همین تکرار است.   در صفحه مرور کارت ها امکانات دیگری هم وجود دارد از قبیل:
  • افزودن کلمه به برگزیده ها
  • ویرایش لغت و معنی آن
  • جزئیات مربوط به وضعیت مرور کارت
  • تنظیم سرعت تلفظ و لهجه
  نکته : 3 مورد آخر با اشاره بر روی دکمه سمت راست و بالای صفحه در دسترس قرار میگیرند.   یادگیری خارج از زمانبندی در کافه زبان این امکان فراهم شده تا بتوانید لغات انگلیسی اضافه شده به جعبه لایتنر را خارج از زمانبندی مرور کنید. برای این کار باید گزینه مرور آزاد را در قسمت همه کارت های موجود انتخاب نموده و سپس مشخص کنید که قصد مرور کدام دسته از کلمات را دارید. همه کلمه ها، مرور شده ها، نشان شده ها یا کارت های دشوار.   آزمون هایی که یادگیری را تکمیل میکنند برای اینکه آموزش های شما در کافه زبان تکمیل شود، دو نوع آزمون معنی و املایی پیش بینی شده است. در آزمون معنی، کلمه ها با جواب های 4 گزینه ای نشان داده میشوند که فقط یکبار میتوانید پاسخ درست را انتخاب کنید. با لمس گزینه اشتباه، باید معنی لغت را بیابید تا به سوال بعدی بروید. آزمون املا در برنامه فوق به این شکل است که تلفظ یک لغت برایتان پخش میشود و شما باید املای صحیح آن را در محل مربوطه بنویسید. با لمس ناحیه پایین صفحه نیز میتوانید درستی یا نادرستی جواب خود را ببینید و به سوال بعدی بروید.   جعبه لایتنر امکانات مربوط به لیست دروس فعال یکی از قابلیت های کافه زبان، امکان اضافه کردن همزمان چند کتاب و درس های آنها به جعبه لایتنر میباشد. موارد اضافه شده در بخش لیست دروس فعال قرار میگیرند که با لمس هر مورد میتوانید از امکانات زیر بهره ببرید:   فهرست تلفظ همه کلمه ها : در این صفحه امکان شنیدن تلفظ همه لغات با تنظیم سرعت و لهجه تلفظ وجود دارد. ویرایش : با استفاده از این گزینه میتوانید کلمه های موجود و معنی آنها را ویرایش نموده و یا لغت های جدید به آنها اضافه کنید. آمار : این بخش مربوط به آماری مثل روند پیشرفت شما در مرور کلمات، نمره آزمون ها و همچنین وضعیت کارت ها در جعبه لایتنر میگردد. آمارها همراه با نمودار هستند. نکته : بعد از هر بار مرور کارت ها و اتمام آزمون ها، نتیجه به صورت نمودار دایره ای شکل نشان داده میشود.   یادآوری مرور با یک روش هوشمندانه با وجود اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام یا تلگرام که حتما در روز چند بار به آنها سر میزنید، شاید مرور کلمه ها را فراموش کنید. البته کافه زبان از وجود این برنامه ها به صورت هوشمندانه بهره برده و قابلیتی به نام مرور خارج از برنامه را در اختیار شما قرار داده است. با فعال کردن این گزینه در منوی کناری و انتخاب اپلیکیشن های دلخواه، از این به بعد با اجرای همان برنامه ها باید ابتدا به مرور و یادگیری چند کلمه انگلیسی بپردازید. برای این کار گزینه های دیگری هم در قسمت تنظیمات وجود دارد: مرور اجباری : اگر این گزینه را تیک بزنید تا زمانی که کلمه ها مرور نشود، اجازه استفاده از برنامه انتخابی را ندارید. اسکرول خودکار : با خواندن هر کلمه و تعیین وضعیت یادگیری آن، لغت بعدی به صورت خودکار آماده مرور میشود. تعداد کارت ها در هر نمایش : شما میتوانید تعداد کارت های قابل نمایش در هر بار مرور خارج از برنامه را مشخص کنید. نوع مرور کارت ها : آیا فقط کلمه های امروز باید مرور شوند یا همه کلمه ها. مدت زمان استراحت : فاصله های زمانی مرور کلمه ها با هر بار اجزای برنامه میزبان، با استفاده از این گزینه مشخص میگردد.   حالا که صحبت از بخش تنظیمات اپلیکیشن فوق شد، اجازه دهید سایر گزینه های آن را هم نام ببریم:
  • تلفظ خودکار کلمه پس از باز شدن کارت
  • حالت مرور معکوس (تغییر جای لغت و ترجمه در کارت ها)
  • به هم زدن کارت ها (نمایش تصادفی)
  • نشان دادن مترادف های انگلیسی کلمه
  • تعداد کارت های قابل مرور در روز
  • یادآور روزانه مرور در ساعت مشخص
  • حداکثر تعداد سوالات در هر آزمون
  •  
نکته : امکان پشتیبان گیری از اطلاعات برنامه و بازیابی آنها در منوی کناری وجود دارد.   یادگیری ترجمه کلمات انگلیسی   نکاتی درمورد رابط کاربری طراحی قالب گرافیکی کافه زبان بر اساس اصول متریال انجام گرفته و به همین دلیل کاربرپسند میرسد. در عین سادگی محیط، جذابیت هایی را هم در آن خواهید دید. جابجایی سریع و بدون پیچیدگی بین بخش های مختلف و استفاده راحت از امکانات موجود، دیگر ویژگی هایی هستند که میتوانیم برای برنامه فوق نام ببریم. البته نقص های جزئی هم در رابط کاربری آن به چشم میخورد.  
قابلیت های جالب و مفید کافه زبان در کنار عملکرد صحیح آن، باعث شده تا بتوانیم آن را به عنوان یک دستیار قوی برای یادگیری ترجمه کلمات انگلیسی معرفی کنیم. هرچند این برنامه اندرویدی هنوز در ابتدای راه است اما در عین حال، کاربران استقبال خوبی از آن نشان داده اند.
  نکته : شما میتوانید اپلیکیشن فوق را به صورت رایگان از کافه بازار دریافت کنید. البته استفاده از همه دروس آماده آن برای یادگیری، در ازای پرداخت مبلغ ناچیز امکان پذیر میشود.   آموزش زبان انگلیسی  
قابلیت ها و نقاط قوت برنامه
  • محتوای غنی برای یادگیری کلمات انگلیسی
  • روش جالب برای یادآوری مرور کلمه ها
  • عملکرد صحیح و بدون خطا در همه بخش ها
  • پیاده سازی دقیق جعبه لایتنر و زمانبندی مرور
  • امکانات جانبی مفید
  • رابط کاربری استاندارد و گرافیک زیبا
 
نقاط ضعف برنامه
  • نواقص جزئی رابط کاربری در گوشی های قدیمی
 
پیشنهادهای اپریویو برای بهبود برنامه همانطور که گفتیم، کافه زبان یک دستیار قوی برای آموزش زبان انگلیسی میباشد و از لحاظ کارایی، کمبودی در آن حس نمیشود. هرچند برخی از برنامه های مشابه دارای قابلیت های بیشتری دارند اما این اپلیکیشن اندرویدی، وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام میدهد. البته بهتر بود که محتوای آموزشی بیشتری مثل جمله های مثالی یا آوای نوشتاری کلمه ها در برنامه فوق وجود داشته باشد. امیدواریم که در آینده، ایده پردازی های بیشتری را در این برنامه ببینیم.  

کافه زبان

کافه زبان، یادگیری کلمات انگلیسی با روش موثر جعبه لایتنر

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


دانلود اپلیکیشن اندرویدی کافه زبان