پکیج رایگان

۱۰ پکیج رایگان و کاربردی برای موتور بازی سازی یونیتی

در این مطلب میخوام ۱۰ پکیج رایگان و کاربردی رو برای موتور بازی سازی یونیتی معرفی کنم. این پکیج ها از طریق گیت هاب یا Asset Store که همان فروشگاه دارایی های بازی برای موتور بازی سازی یونیتی هست قابل دسترسه. خوب خیلی سریع بریم سراغ پکیج ها...   ۱- پکیج Easy FPS این پکیج یک سری انیمیشن و کدهای بازی های اول شخص رو به صورت رایگان منتشر کرده و برای افرادی که می خواهند این سبک بازی ها رو بسازند و اطلاعاتی کمی دارند خیلی خوبه. در واقع برای آموزش دیدن و تست کردن مناسبه.  

https://assetstore.unity.com/packages/3d/characters/humanoids/easy-fps-73776

 
💥✈️ ارزانترین نرخ تور استانبول رو از لحظه آخر بخواهید ✈️ 💥
🔷 نگران زمان نباش، تا لحظه آخر وقت داری، در لحظه سفر کن 🔷
 

  ۲- پکیج EasyRoads3D Free v3 اگر توی بازیتون نیاز دارید که جاده داشته باشید و دنبال یک ابزار خوب میگردید که بتونید جاده ها رو هر موقع خواستید و در کمترین زمان تغییر بدید، حتما از این پکیج استفاده کنید. البته این پیکج در دو نسخه رایگان و پولی ارائه شده که من لینک نسخه رایگان رو برای شما قرار دادم. میتونم بگم همین نسخه رایگان بیشتر نیازهای شما رو جواب میده.  

https://assetstore.unity.com/packages/3d/characters/easyroads3d-free-v3-987   ۳- پکیج Cinemachine این پکیج از پکیج هایی هست که سازنده موتور بازی سازی یونیتی ساخته و در Asset Store قرار داده. اگر توی بازیتون میخواهید که cut scene های سینمایی قرار بدید و یا انیمیشن های زیبا و هالیوودی به دوربین بازیتون اضافه کنید، حتما ازین پکیج استفاده کنید. امکانات مناسب و راحتی کاربری از ویژگی های این پکیج هست که در زمان شما خیلی صرفه جویی میکنه.  

https://assetstore.unity.com/packages/essentials/cinemachine-79898   ۴- پکیج Free Platform Game Assets به ساخت بازی های دو بعدی و پلت فرمر علاقه دارید؟ دنبال یه منبع خوب برای این سبک بازی میگردید؟ این پکیج رو استفاده کنید. توی این پکیج اکثر مواردی که برای ساخت یک بازی پلت فرمر نیاز دارید قرار داره و به شما کمک میکنه نسخه اولیه بازی و یا MVP رو سریعتر بسازید. اگر ایده ای برای بازی دارید، این پیکج ها خیلی میتوانند برای شما مفید باشند تا بتونید نسخه های اولیه ایده رو در کمترین زمان پیاده سازی کنید.  

https://assetstore.unity.com/packages/2d/environments/free-platform-game-assets-85838   ۵- پکیج DOTween DOTween یک انجین خیلی خوب با کارایی بالا و سریع برای انیمیشن دادن به هر چیزی است که نیاز دارید. این انجین از همه پلت فرم های ویندوز، لینوکس و موبایل پشتیبانی میکنه.  با استفاده از DOTween خیلی ساده به آبجکت ها انیمیشن بدید و بازی های حرفه ای تری رو بسازید.  

https://assetstore.unity.com/packages/tools/animation/dotween-hotween-v2-27676   ۶- پکیج Tanks این پکیج در واقع یک پروژه کوچکه که با قصد آموزش ایجاد شده. در این پروژه دو Player روی یک کیبورد باید تانکشون رو هدایت کنند و هم دیگه رو از بین ببرند. تقریبا اکثر مواردی که در این سبک بازی نیاز دارید پیاده سازی شده و برای افرادی که میخوان موتور یونیتی رو آموزش ببینند خیلی مفیده.  

https://assetstore.unity.com/packages/essentials/tutorial-projects/tanks-tutorial-46209   ۷- پکیج Lite FPS Counter Frame Per Second در همه بازی ها خیلی مهمه و بازی باید پرفورمنس مناسب رو داشته باشه. با استفاده از این پکیج که امکانات خوبی هم در اختیار شما قرار میده، میتونید FPS رو مرتبا چک کنید و جاهایی که پرفورمنس بازی ضعیف هست رو تشخیص بدید.  

https://assetstore.unity.com/packages/tools/integration/lite-fps-counter-probably-the-world-s-fastest-fps-counter-132638   ۸- پکیج Native Share for Android & iOS اگر میخواهید که امتیاز کاربر یا لینک بازی یا هر چیز دیگه ای رو در شبکه های اجتماعی در پلت فرم های اندروید و آی او اس به اشتراک بذارید، این پکیج با کاربری خیلی ساده به شما کمک میکنه.  

https://assetstore.unity.com/packages/tools/integration/native-share-for-android-ios-112731

  ۹- پکیج RTLTMPro  یکی از مشکلاتی که توسعه دهندگان ایرانی در توسعه بازی با یونیتی دارند فارسی نویسی و راست به چپ بودن هست. این پکیج این مشکل رو به خوبی حل کرده. البته این رو باید بگم که اگه میخواهید از این پکیج استفاده کنید باید از گیت هاب که لینک آن در زیر قرار داده شده استفاده کنید و توضیحات آن را مرحله به مرحله انجام بدید تا به درستی کار کنه.  

github.com/sorencoder/RTLTMPro

  ۱۰- پکیج UPersian UPersian هم برای کمک به فارسی نویسی به توسعه دهنده های ایرانی منتشر شده. این پکیج هم در گیت هاب منتشر شده که لینکش در پایین عکس موجوده.  

https://github.com/ElectroGryphon/EGGA/tree/master/UPersian

  اگر شما هم پکیج های خوبی رو میشناسید در قسمت کامنت ها معرفی کنید تا سایر دوستان بازی ساز با آنها، آشنا شوند :)

 

اینها را هم بخوانید